۱
جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۱

از حوادث آمريكا خوشحال باشيم؟

سيد عليرضا كريمي
از حوادث آمريكا خوشحال باشيم؟

شوربختانه موضع گيري برخي آقايان در خصوص حوادث اخير در ايالات متحده مصداق واقعي اين جمله است كه "خوب شد، دلمان خنك شد." در واقع اين دوستان عقيده شان اين است حال كه دولت آمريكا در حق دولت ايران دشمني مي‌كند حقش است كه اينگونه از تروريست‌ها ضربه بخورد و كشورشان دررعب و و وحشت فرو رود.
۱- در اينكه روساي جمهور آمريكا چه دموكرت و چه جمهوري خواه در طول سال‌هاي گذشته در حق دولت و مردم كشورمان ظلم كرده‌اند هيچ شكي وجود ندارد. اين كشور با توجه به خصومتي كه داشته سعي كرده بيشترين محدوديت‌ها را عليه ايران اعمال كرده تا بتواند اهداف سياسي خود را در منطقه پياده نمايد. اتفاقا اين فشارهااخيرا به اوج خود رسيده كه دليل اين اوج گرفتن هم واضح و برهن است. اما با تمام اين تفاسير از لحاظ شرعي، عرفي و انساني روانيست رنج و عذاب ملت آمريكا باعث خشنودي ما و آقايان شود. اين درست كه سياستمداران و سياستگذاران آمريكايي چشم ديدن ايران را ندارند اما موضوع ملت با دولت متفاوت و قابل تفكيك است.
۲-دوستاني كه از حوادث آمريكا خشنودند و اين خشنودي را در ظاهرو كلا‌م نيز عيان مي‌كنند نشان مي‌دهند كه بويي از سياست و سياست ورزي نبرده‌اند. با توجه به تبليغات ضد ايراني فزاينده در غرب از چنين فرصت‌هايي مي‌توان كمال استفاده را برد. در زمان وقوع حادثه يازدهم سپتامبر آمريكايي‌ها خود را براي حمله به ايران آماده مي‌كردند اما واكنش انساني و معقولا‌نه مسئولان وقت نقشه آنان را برآب كرد. اگر آن دوران دولتي‌ها نسبت به حادثه فوق بي‌تفاوت بودند و يا واكنش خارج از عرف نشان مي‌دادند بي‌ترديد اين اقدام تروريستي به پاي ايران نيز نوشته مي‌شد. اكنون نيز مي‌توان باز هم به اثبات رساند برخلا‌ف تبليغات غربي ايراني‌ها ميانه‌اي با اين اقدامات ضد انساني ندارند.
۳- در زمان وقوع حوادث تروريستي و بلا‌ياي طبيعي در كشورمان اگر يك مقام آمريكايي با توجه به دشمني ميان دو كشور واكنش غير انساني اتخاذ كند واكنش ما و آقايان چه خواهد بود؟ مطمئنا نه تنها به دشمني‌ها افزوده مي‌شود بلكه به اين باور مي‌رسيم كه برخي مقامات آمريكايي چه دولتي چه نظامي بويي از انسانيت نبرده‌اند.
۴- تقريبا مي‌توان گفت واكنش مقامات رسمي وزارت خارجه به حوادث تروريستي آمريكا معقول بوده اما متاسفانه برخي افراد كه مهارتي در ديپلماسي ندارند اظهاراتي را در طول چند روز گذشته بيان نموده‌اند كه با مرام و مسلك ايراني‌ها فاصله دارد. اين دوستان همواره فعل و كلا‌م شان هزينه ساز بوده است و بهتر است تنها در حوزه خود در افشاني كنند. متاسفانه برخي رسانه‌ها هم در پي حادثه بوستون به گونه اي اطلاع رساني نمودند كه گويي قرار است اين حادثه مزيتي براي ايران داشته باشد و به قول معروف در اين ميان ناني گير ما بيايد! اما مقامات آمريكايي آن چنان باهوش هستندكه مبادا از اين قضايا سوء استفاده‌اي شود. تنها براي مثال بايد عارض شوم كه لحظاتي پس از وقوع حادثه، رئيس جمهور آمريكا در يك سخنراني كوتاه به مردم خود آرامش مي‌دهد و به صورت متوالي مسئولين مرتبط با برگزاري كنفرانس‌هاي خبري در محل‌هاي مختلف آخرين اطلا‌عات را به صورت رسمي و موثق در اختيار مردم قرار مي‌دادند.

کد مطلب: 28452
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *