۳
۳
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۳
ائتلاف 2+1 یا اختلاف 2+1؟!

ائتلافی که مرده به دنیا آمد

هر یک از این سه نفر تمایل دارند خود را مصداق عدد یک در ائتلاف 2+1 معرفی کنند
هر یک از این سه نفر تمایل دارند خود را مصداق عدد یک در ائتلاف 2+1 معرفی کنند

این روزها همچنان فهرست نیروهایی از اصولگرایان که احساس وظیفه می کنند و آماده کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده می شوند ، در حال افزایش است ، به نحوی که موحدی کرمانی از چهره های شاخص اصولگرایان و امام جمعه موقت تهران چند روز پیش از خداوند خواست که احساس وظیفه را از نامزدهای کم اقبال اصولگرایان بگیرد! با این حال حرفها و خبرهایی که تحت عنوان ائتلاف ۲+۱ به گوش می رسد ، نشان می دهد که ظاهرا تعدادی از خیل نامزدهای اصولگرا به فکر افتاده اند که کمی تا قسمتی از تعدد کاندیدا بکاهند!
به گزارش پایگاه خبری فریادگر اولین خبرها حاکی از این بود که علی اکبر ولایتی، محمدباقر قالیباف و غلامعلی حداد عادل تصمیم به هماهنگی گرفته اند تا یکی از میان این سه نفر کاندیدای نهایی شوند اما این ائتلاف با هزاران اما و اگر و علامت تعجب همراه است. اولین نکته در این خصوص نام ائتلاف (۲+۱) است که به جای اینکه نشان دهنده ائتلاف و هماهنگی باشد، بازگو کننده تفاوت میان این سه نامزد و برتری یکی نسبت به دیگری است. همین موضوع باعث گمانه زنی در این خصوص شده و طرفداران هر کدام از این سه نامزد سعی دارند گزینه مورد نظر خود را مصداق عدد ۱ در نام این ائتلاف بدانند! جالب اینجاست که غلامعلی حداد عادل روز یکشنبه در حاشیه همایش حماسه نهم دی ( راهی برای فردا) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سووالی در خصوص اینکه شما در گذشته گفتید که ائتلاف ۲+۱ ساخت رسانه هاست ارزیابی تان از این ائتلاف چیست؟، گفت: آنها می خواهند القاء کنند فلانی یک و دیگری ۲ است که این ترفندی برای القاء تفرقه میان اصولگرایان است! جالبتر اینکه حداد عادل کسی است که خود خبر این ائتلاف را داده بود ، به طوری که روح الله حسینیان از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت و گویی اعلام کرد: از آقای حداد عادل انتظار داشتیم ابتدا با جبهه پایداری مشورت می‌کردند سپس ائتلاف سه نفره را اعلام می کردند.
نکته دوم در این خصوص اظهاراتی است که غلامعلی حداد عادل در خصوص نامزدی خود بیان داشته که چندان با ائتلاف سازگار نیست. وی در گردهمایی بزرگ اصولگرایان استان قزوین در شهریور ماه گذشته ،در طول سخنرانی خود چند بار تأکید کرد : هنوز به این نتیجه نرسیده ام که در انتخابات آینده ریاست جمهوری کاندیدا شوم. اگر روزی

نام ائتلاف به جای اینکه نشان دهنده ائتلاف و هماهنگی باشد، بازگو کننده تفاوت میان این سه نامزد و برتری یکی نسبت به دیگری است. همین موضوع باعث گمانه زنی در این خصوص شده و طرفداران هر کدام از این سه نامزد سعی دارند گزینه مورد نظر خود را مصداق عدد 1 در نام این ائتلاف بدانند
احساس تکلیف کنم، همچنان‌ که در انتخابات ریاست مجلس در همین دوره اتفاق افتاد، به میدان می‌‏آیم، حتی اگر بدانم که یک رأی بیشتر نخواهم آورد! به این ترتیب معنی ائتلاف با ولایتی و قالیباف برای حداد عادل جز این نمی تواند باشد که آن دو نفر به نفع او کنار بکشند که امری بسیار بعید است.
نکته دیگر چگونگی این ائتلاف و ماندگاری آن است. بیش از همه اعضای جبهه پایداری سعی دارند به این مطلب دامن بزنند که چنین ائتلافی پایدار نیست و بیشتر یک بازی تبلیغاتی از سوی یک کاندیدای خاص است. ۲۹ آذر یکی از اعضای جبهه مزبور اعلام کرد : میان آقای حداد و قالیباف در موضع سیاسی اختلاف فاحشی وجود دارد و باید پرسید این دو چگونه می توانند با یکدیگر به ائتلاف برسند و اگر منطقشان تصمیم حزبی و جناحی باشد این ائتلاف پایدار نخواهد ماند. با این همه طیفهایی از اصولگرایان به این ائتلاف دلخوش کرده اند و سعی دارند تعداد کاندیداهایی که در قالب این ائتلاف قرار می گیرند افزایش دهند، چنانکه پایگاه های خبری اصولگرایان دوشنبه گذشته اعلام کردند: در مجموع جمع‌بندي هاي انجام شده مقرر شده که از ميان آقايان لاريجاني، پورمحمدي، متکي و باهنر يک نفر به ترکيب سه نفره ائتلاف افزوده شود و تمامي ظرفيت‌ها براي شکل گيري ستاد مرکزي متمرکز ائتلاف اصولگرايان ساماندهي گردد. این خبر با واکنش عجیب سایت منسوب به پورمحمدی مواجه شد که این اقدام را تلاش برای خروج از بن بست نامید و نوشت: «به نظر می رسد، پس از انتقادهای صورت گرفته به این ائتلاف، اعضای ائتلاف ۲+۱ برای مشروعیت بخشی به فعالیت های انتخاباتی و سیاسی خود و تحکیم جایگاه خود در عرصه سیاسی کشور، در صدد اصلاح سیاست های کنونی خود برآمده و به دنبال نزدیک شدن به جریان‌ها و چهره های شاخص اصولگرا و نیز نهادهای تاثیرگذار روحانی و مردمی هستند». به این ترتیب کاملا واضح است که اضافه شدن پورمحمدی به این ائتلاف ، فقط به شکاف بیشتر در این ائتلاف دامن می زند، چرا که به این ترتیب پورمحمدی هم توقع دارد که نامزد نهایی این ائتلاف باشد و به کمتر از این رضایت نمی دهد!
در مجموع به نظر می رسد ائتلاف جدید اصولگرایان هم همانند ائتلافهای گذشته آنان بی نتیجه باشد؛ با این تفاوت که این ائتلاف از ابتدا مرده به دنیا آمده است.

کد مطلب: 18325
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


نادری
اینها هر کدام دنبال قدرت خودشان هستند ... ائتلاف معنی ندارد !!!
رضا
همیشه به فکر قدرتند و کاری هم به مشکلات مردم ندارند
من
قالیباف با اون همه هزینه بعید هست بخواد کوتاه بیاد مگر اینکه اتفاق خاصی بیفته