۰
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰

شناسايی و پلمب 400 پلاک قرمز در تهران

مدير عامل سازمان خدمات و مشارکت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران از شناسايي و پلمب 400 پلاک قرمز در تهران خبر داد و گفت: پلاک قرمز يعني مکان‌هايي که معتادين متجاهر در آن به استعمال مواد مخدر اقدام و همچنين مواد فروشي هم در آنها صورت مي‌گيرد.
شناسايی و پلمب 400 پلاک قرمز در تهران
گروه اجتماعي: مدير عامل سازمان خدمات و مشارکت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران از شناسايي و پلمب 400 پلاک قرمز در تهران خبر داد و گفت: پلاک قرمز يعني مکان‌هايي که معتادين متجاهر در آن به استعمال مواد مخدر اقدام و همچنين مواد فروشي هم در آنها صورت مي‌گيرد.احمد احمدي صدر در نشست خبري با اشاره به اينکه بيش از 30 آسيب اجتماعي مطرح شده است، گفت: برخي از اين آسيب‌هاي اجتماعي مانند کودکان کار، حاشيه‌نشيني، طلاق و... داراي اولويت بيشتري هستند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،بي‌ترديد شهرداري تهران نقش کمک‌رساني در آسيب‌هاي اجتماعي را دارد و صراحتا اين موضوع در قانون آمده است.وي افزود: در برنامه پنج ساله ششم قرار بود که آسيب‌هاي اجتماعي 25 درصد کاهش پيدا کند در حالي که نه تنها کاهش پيدا نکرد؛ بلکه در سال 95 5 هزار و در سال گذشته 25 هزار معتاد متجاهر داشتيم، در نتيجه به جاي کاهش، افزايش داشته‌ايم.مديرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران به تشکيل قرارگاه اجتماعي در شهرداري اشاره کرد و يادآور شد: در سال 1400 اين قرارگاه تشکيل و تمامي نهادهاي مربوطه پاي کار آمدند. برخي از مکاتبات بين دستگاه‌ها سالها طول مي‌کشيد و به نتيجه هم نمي‌رسيد، اما از ثمرات قرارگاه اجتماعي اين بود که 34 جلسه تشکيل و بيش از 300 مصوبه داشت که 80 درصد آن عملي شده است.وي با بيان اينکه 400 پلاک قرمز در تهران شناسايي و پلمب شد، گفت: پلاک قرمز يعني مکان‌هايي که معتادين متجاهر در آن به استعمال مواد مخدر اقدام و همچنين مواد فروشي هم در آنها صورت مي‌گرفت. البته هنوز هم در برخي مناطق اين پلاک قرمزها وجود دارد.احمدي صدر با بيان اينکه در اوايل سال 90 قرار بود سه گرمخانه ژنرال که هرکدام ظرفيت 150 تخت داشته باشند در تهران احداث شود، اظهار کرد: يک تخت هم تا اين لحظه که من با شما صحبت مي‌کنم به بهره‌برداري نرسيد، اما ما در 8 ماه 5 هزار ظرفيت ايجاد کرديم.
وي همچنين به مراکز ياورشهر تهران اشاره کرد و گفت: ياور شهر 2 براي افراد زير 18 سال، ياور شهر 3 براي افراد زخم باز، ياورشهر 4 و 6 براي افراد ميانسال، ياورشهر 5 براي بانوان، ياورشهر 7 براي معتادين متجاهر معلول و ياورشهر 8 براي زنان داراي مشکل اعصاب و روان درنظر گرفته شده است.
کد مطلب: 201351
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *