۰
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
وزرا در حاشيه دولت به خبرنگاران پاسخ دادند

از ريختن پر عقاب تا سگ‌گردانی در تهران 

اعضاي کابينه سيزدهم طبق روال چهارشنبه‌ها پس از جلسه هيات دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.
از ريختن پر عقاب تا سگ‌گردانی در تهران 
گروه سياسي: اعضاي کابينه سيزدهم طبق روال چهارشنبه‌ها پس از جلسه هيات دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.
قدرداني از وزارت نفت
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،سيد ابراهيم رئيسي در بخشي از سخنانش در جلسه ديروز هيات دولت با قدرداني از وزير و کارکنان وزارت نفت براي اقدام به‌هنگام در مواجهه با تلاش دشمن براي ايجاد اختلال در سامانه‌هاي سوخت‌رساني کشور و نيز اطلاع‌رساني مناسب و به‌موقع رسانه‌ها در اين زمينه، تصريح کرد: عملکرد سنجيده وزارت نفت و پوشش خبري مناسب اين موضوع از سوي رسانه‌ها، مانع از تحقق اهداف دشمنان در ايجاد نگراني براي مردم شد.
توضيحات وزير نفت درباره اختلال اخير در جايگاههاي سوخت
جواد اوجي وزير نفت با اشاره به اختلال اخير در جايگاه‌هاي سوخت کشور گفت: مي‌خواستند مردم را عصباني کنند ولي با کار جهادي که کرديم در همان ساعات اوليه اين توطئه را خنثي کرديم و عمليات سوخت رساني در جايگاه‌ها به صورت دستي برقرار شد.
وي افزود: اسم عملياتشان را گنجشک گذاشته‌اند اما خبر ندارند اينجا ايران است و در سال 57 پر عقاب ريخت چه برسد به گنجشک.
افزايش 48 درصدي شمار گردشگران کشور در يک سال
عزت الله ضرغامي وزير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اعلام اينکه آمار گردشگري در هشت ماه نخست امسال 4 ميليون و 400 هزار نفر بوده است گفت: بعد از نا آرامي‌هاي سال گذشته خيلي‌ها تصور مي‌کردند امار گردشگري کاهش پيدا کند اما بر خلاف اين تصور نسبت به سال گذشته 48.5 درصد افزايش داشته است.
روايتگريها از توافق اسفند ناصواب و ناصحيح است
محمد اسلامي رئيس سازمان انرژي اتمي در پاسخ به پرسشي درباره توقف توافق در اسفندماه، اظهار کرد: روايتگري‌ها از توافق اسفندماه ناصواب و ناصحيح است. توافق اسفند سه پاراگراف بيشتر ندارد؛ اول مي‌گويد روابط ما با آژانس در چارچوب پادمان و ان‌پي‌تي است. دوم مي‌گويد در خصوص مکان‌هاي ادعايي دو مکان باقيمانده، طرفين تعامل و همکاري جهت حل و فصل داشته باشند و سوم مي‌گويد معاونان طرفين (سازمان انرژي اتمي و آژانس) يک الگو براي پيشبرد اين برنامه که در واقع به دو بخش قبلي مربوط مي‌شود، تعيين مي‌کنند.
جشنواره مطبوعات پس از دهه فجر برگزار ميشود
محمد مهدي اسماعيلي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اعلام اينکه جشنواره مطبوعات پس از چندين سال وقفه پس از دهه فجر برگزار مي‌شود، گفت: وارد فصل جشنواره‌ها شده‌ايم که به زودي جزئيات جشنواره‌هاي فرهنگي و هنري را اعلام خواهم کرد. کار ثبت‌نام بخش خارجي جشنواره فيلم فجر آغاز شده است. بيش از 621 فيلم از 87 کشور ثبت نام شده است. 10 هزار و 76 اثر در بخش هنرهاي تجسمي ثبت شده است که اعداد  بسيار خوبي است. جشنواره مطبوعات بعد از دهه فجر خواهيم داشت.
وي همچنين در واکنش  به ماجراي مجوز کتاب شفيعي کدکني با خواندن شعري از او، :با بيان اينکه آقاي «شفيعي کدکني» شاعر بي‌نظيري است و استاد بنده در دانشگاه است، افزود: ما نسبت به آقاي دکتر، حس تعظيم داريم و در مورد حواشي پيش‌آمده در خصوص مجوز انتشار کتاب جديد ايشان، خبر رساني دوستان‌مان ايراد دارد.
وي با اشاره به اينکه هر اثري فرآيندي دارد؛، افزود: ما 255 هزار درخواست مجوز کتاب داريم، به غير از نيم درصد، در اين دو سال به همه مجوز داديم. کتاب جديد او هم مانند بقيه، فرآيند خود را طي مي‌کند و در به وجود آمدن اين حواشي، يک شيطنت خبري صورت گرفته است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح کرد: استاد شفيعي کدکني، از افتخارات ما محسوب مي‌شود و دوستان رسانه‌اي نبايد با حُب و بغض‌هاي سياسي، اين بي اخلاقي فرهنگي را انجام دهند. دوستان ما در رسانه‌ها بايد رعايت کنند و به مفاخر احترام بگذارند.
براي دستگاه قضائي سوئد متاسفم
محمد دهقان معاون حقوقي رئيس‌جمهور حکم دادگاه تجديد نظر سوئد براي حميد نوري را کاملا غير منصفانه دانست و گفت: براي دستگاه قضائي سوئد با صدور اين حکم ظالمانه ابراز تاسف مي‌کنم. سوئد دادرسي ناعادلانه و حکم ظالمانه‌اي را به نمايش گذاشت و تمامي موازين حقوق بشري و حقوق بين المللي را در ماجراي حميد نوري زير پا گذاشت.
سگگرداني بايد با ضابطه انجام شود
عليرضا زاکاني شهردار تهران گفت: سگ‌گرداني در شهر کار بسيار اشتباه و غيرقانوني است به خصوص که بدون مقدمات و قاعده و قانونمندي و رعايت شرايط در حال انجام است، مراجع قانوني بايد حتما ورود کنند و فرهنگش را به نحوي تغيير دهند که اگر کسي خواست سگ‌کرداني کند، با ضوابط اين کار را انجام دهد.
وي شهردار تهران را متولي سگ‌هاي وحشي و هار دانست و ادامه داد: شهرداري متولي سگ‌هاي بي‌صاحب است.
تا دهه فجر بايد 100درصد خدمات دستگاهها در پنجره ملي خدمات هوشمند دولت انجام شود
عيسي زارع‌پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره پنجره ملي خدمات هوشمند دولتي اظهار کرد: براي هوشمندسازي تا يک ماه و براي استعلامات برخط تا 30 آذر به دستگاه‌ها فرصت داده شده است. براي ارائه خدمات 100درصدي هم مهلت گذشته و يکي يکي دارند مي‌آيند و دلايلشان را ارائه مي‌کنند و اميدواريم حداکثر تا دهه فجر خدمات کامل شود.
هيچ جاي دنيا زمان آلودگي مدارس را تعطيل نمي‌کنند
رضا مرادصحرايي وزير آموزش و پرورش با تاکيد بر اينکه هيچ جاي دنيا زمان آلودگي مدارس را تعطيل نمي‌کنند، تاکيد کرد که سياست دولت به طور عام آموزش و پرورش به طور خاص اصلا تعطيلي مدارس نيست؛ ما بايد راهنماي فعاليت در زمان آلودگي هوا داشته باشيم نه اينکه مدارس را تعطيل کنيم.
وي ادامه داد: شبکه شاد الان خوب فعاليت مي‌کند؛ بعضي زمان‌ها 3 ميليون کاربر همزمان دارد ، پيشتيباني که زمان کرونا از شاد مي‌شد الان نمي‌شود.
حمايت دولت از اجارهنشينان با افزايش 2 برابري وام وديعه مسکن
علي بهادري جهرمي سخنگوي دولت  براي حمايت از حوزه اجاره‌بها، وام وديعه مسکن دوبرابر شد. در تهران از 100 ميليون به 200 ميليون تومان افزايش يافت.
در ساير شهرها هم بيش از دو برابر شد. در مراکز استان‌ها از 70 ميليون به 150 ميليون تومان افزايش يافت و در ساير شهرها از 40 ميليون به 100 ميليون تومان. در روستاها هم براي اولين‌بار وام وديعه مسکن تا سقف 40 ميليون تومان مجوز صادر شد.
شرکتهاي وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي کمترين بدهي معوق مالياتي را دارند
صولت مرتضوي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در پاسخ به اين سوال که آيا شرکت‌هاي زيرمجموعه وزارت تعاون به سامانه موديان مالياتي متصل شده‌اند؟ اظهار کرد: تمام شرکت‌هاي ما هم متصلند و هم در مهلت قانوني ماليات خود را پرداخت مي‌کنند. شرکت‌هاي وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي کمترين بدهي معوق را به سازمان امور مالياتي و وزارت اقتصاد دارند. خوشبختانه فرآيند بسيار مطلوب است.
وعده ده ساله سلاجقه براي کاهش الودگي هواي تهران
علي سلاجقه رئيس سازمان محيط زيست گفت: با اين سمت و سويي که گرفته شده حداقل تا ده سال آينده ديگر اين روزها در تهران تجربه نخواهد شد.
وي درباره انتقاد از کيفيت سوخت و استفاده از بنزين پتروشيمي، گفت: اصلا بنزين پتروشيمي وجود ندارد. مازوت هم يک از انواع سوخت است که در کشور استفاده مي‌شود که در دنيا هم استفاده مي‌شود.
ما وقتي نتوانيم سوخت مناسب را تامين کنيم، وزارت نفت براي تامين سوخت نيروگاه‌ها به سمت سوخت‌هاي جايگرين مي‌رود اينجا که نمي‌توان نيروگاه و پالايشگاه را تعطيل کند.
بنزين پتروشيمي شايد در وزارت نفت توليد شود ولي مصرف نمي‌شود.
با توهين و افترا در برنامه‌هاي صداوسيما برخورد مي‌کنيم
پيمان جبلي رئيس سازمان صداوسيما در پاسخ به پرسشي درباره تخريب و تندي نسبت به برخي شخصيت‌هاي سياسي در صداوسيما و وجود امکان دفاع براي آنان، تصريح کرد: اگر در هر برنامه‌اي خارج از ضوابط، آيين‌نامه‌ها و مقررات صداوسيما اتفاقي بيفتد حتماً با آن برخورد مي‌کنيم و فرصت را در اختيار کسي که احيانا به او توهين شده يا افترايي بسته شده مي‌دهيم.
اگر افراد بخواهند از اين فرصت استفاده کنند يا نه ديگر تصميم يا خودشان است.
کد مطلب: 208452
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *