۰
شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۰
22 نماينده مجلس يازدهم مجوز ورود به انتخابات اسفند را نگرفتند

نقره داغ شدن «7 نماينده منتقد» مجلس يازدهم

در ميان 22 نماينده فعلي ردصلاحيت شده نام برخي منتقدان جدي مباحث مرتبط با حجاب، فيلترينگ و صيانت، واردات خودرو، چاي دبش و ...ديده مي‌شود.
نقره داغ شدن «7 نماينده منتقد» مجلس يازدهم

گروه سياسي: آيا اين مواضع در ردصلاحيت اين چهره‌ها اثرگذار بوده است؟ به گزارش خبرآنلاين، در اولين دور بررسي صلاحيت کانديداهاي دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي توسط شوراي نگهبان که در تاريخ 15 دي ماي اعلام شد، 26 نماينده فعلي مجلس که داوطلب شده بودند، نتوانستند از فيلتر شوراي نگهبان عبور کنند. بعد از بررسي اعتراضات رد صلاحيت‌شدگان، شوراي نگهبان بار ديگر در 19 بهمن ماه از تاييد صلاحيت تعدادي ديگر از کانديداها خبر داد. بنابر اعلام ستاد انتخابات کشور، از ميان 26 نماينده رد صلاحيت شده، صلاحيت 22 نفر تاييد صلاحيت نشده بودند. با توجه به بررسي‌ها صورت گرفته، 4 نماينده تاييد صلاحيت شده در اين دوره از نتايج بررسي اعتراضات، احمد دنيامالي، نماينده بندر انزلي، کمال عليپور خنکداري، نماينده قائمشهر، رضا حاجي پور، نماينده آمل و محسن فتحي، نماينده سنندج، کامياران و ديواندره بوده‌اند.

ردپاي چاي دبش در رد صلاحيت نمايندگان فعلي؟

بر اساس اظهارات مطرح شده از سوي اين ردصلاحيت شدگان و برخي گمانه زني‌هاي مطرح شده در فضاي سياسي و رسانه اي، موضع گيري‌هاي برخي از اين نمايندگان از جمله عليرضا بيگي، جلال رشيدي کوچي، معين الدين سعيدي، جليل رحيم آبادي، جلال محمودزاده، سيدغني نظري و رجب رحماني در موضوعات جنجالي و چالش برانگيزي چون طرح صيانت، فساد چاي دبش، فيلترينگ، لايحه حجاب، فيديليتي گيت و واردات خودرو در ردصلاحيت اين نمايندگان بي تاثيرنبوده است. آنچنان که روزنامه هم ميهن نيز اخيرا در گزارشي مدعي شده بود که اين نمايندگان جزو 31 نماينده اي بوده اند که به موضوع بزرگترين فساد تاريخ ايران؛ يعني چاي دبش، واکنش نشان داده‌اند. همچنين برخي از شخصيت‌هاي فعال در فضاي مجازي نيز بر اين عقيده‌اند که اظهارنظرهاي اين نمايندگان در خصوص چاي دبش در رد صلاحيتشان بي تاثير نبوده است.

بيگي: بدون سند و مدرک

رد صلاحيت شدم

عليرضا بيگي، نماينده تبريز در مجلس يازدهم که در ليست ردصلاحيت شدگان قرار دارد نيز در گفت وگوي اخير خود با خبرآنلاين، گفته بود: در مورد علت ردصلاحيت بنده موردي ذکر نشده يعني طبق آخرين نامه‌اي که بنده از شوراي نگهبان در اختيار دارم گفته شده بنابر بررسي‌هاي صورت گرفته صلاحيت شما مورد تأييد قرار نگرفته و در اين نامه حداقل به بندهاي قانون انتخابات اشاره نشده و اين بسيار عجيب است. نماينده تبريز به علت رد صلاحيتش اشاره کرده و گفته بود: اگر به دليل افشاي فساد چاي دبش ردصلاحيت شدم مورد خيلي جديدي است يعني اينکه از فيدليتي به چاي دبش خيلي نوبر است، البته در مورد ردصلاحيت بنده شاسي بلند مطرح شده بود اما افشاي چاي دبش مطرح نشده بود.

سعيدي: اينکه انتقادات باعث رد صلاحيتم شده است، اطلاع ندارم

از سوي ديگر، معين الدين سعيدي نماينده چابهار در مجلس نيز در مصاحبه‌اي با خبرآنلاين، از اينکه آيا مواضع انتقادي‌اش دليل رد صلاحيتش توسط شوراي نگهبان بوده يا نه، اينگونه گفته بود: بنده نسبت به طرح صيانت، فيلترينگ، لايحه عفاف و حجاب، موضوع چاي دبش، اتفاقات استان سيستان و بلوچستان و وضعيت سوخت استان موضع انتقادي داشتم و کماکان معتقد هستم که نگاه انتقادي وجود دارد، مردم هم به شدت نگران اين شرايط هستند، البته وضعيت به اين ترتيب نبوده که بنده صرفاً کاستي‌ها را ببينم بلکه در بسياري از موارد نظير آبرساني که دولت خوب عمل کرده بنده واقعاً دفاع کردم اما اينکه تا چه اندازه اين مواضع در ردصلاحيتم موثر بوده، واقعاً اطلاع ندارم، پاسخي ندارم.

کد مطلب: 211757
برچسب ها: مجلس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *