۰
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۵
بيرانوند، قربانی بزرگ فيفادی

چالش بزرگ برای گلر جوان پرسپوليس

عليرضا بيرانوند نمي‌تواند حداقل تا سه هفته آينده بازي کند تا بار ديگر فرصت به گلر جوان سرخپوشان برسد.
چالش بزرگ برای گلر جوان پرسپوليس
گروه ورزشي محمد حسين يزدي: عليرضا بيرانوند نمي‌تواند حداقل تا سه هفته آينده بازي کند تا بار ديگر فرصت به گلر جوان سرخپوشان برسد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،عليرضا بيرانوند به دليل آسيب ديدگي از ناحيه مچ دست نمي‌تواند سرخپوشان را در 20 روز آينده همراهي کند تا آنها در حساس‌ترين مقطع زماني فصل جاري چاره‌اي جز استفاده از اميررضا رفيعي به عنوان گلر جانشين نداشته باشند.
بيرانوند نه تنها ديدار مقابل گل گهر سيرجان را از دست داد بلکه به طور قطع نمي‌تواند در بازي با ملوان بندرانزلي و صنعت نفت آبادان نيز حضور داشته باشد. غيبت بيرانوند در سه ديدار ليگ برتر قطعي است اما احتمال مي‌رود براي بازي هفتم ارديبهشت ماه سال جاري در يک هشتم نهايي جام حذفي مقابل آلومينيوم اراک هم نتواند دوران نقاهت خود را به طور کامل پشت سر بگذارد و رفيعي همچنان از دروازه پرسپوليس حفاظت کند. بيرانوند در حالي ناچار به گچ گرفتن مچ دستش شد که حضورش مي‌توانست قدرت اين تيم را براي کاهش اختلاف امتياز با استقلال در صدر جدول ليگ برتر بيشتر کند و اين تيم را اميدوارتر از هميشه به حضور در صدر جدول نگه دارد اما حالا با بزرگترين چالش خود در فصل جاري روبرو مي‌شود که شايد به بهاي از دست دادن هر دو جام مهم اين تيم در فوتبال کشور شود.
حالا کادر فني پرسپوليس چاره‌اي جز اطاعت از تصميم‌هاي بيرانوند ندارد. دروازه بان تيم ملي ايران در ابتداي فصل مانع از جذب دروازه بان دوم خارجي براي پرسپوليس شد تا رفيعي به عنوان گلري جوان جانشين او در فصل جاري شود و حالا وظيفه‌اي سنگين براي پر کردن جاي خالي او داشته باشد.
رفيعي در فصل جاري تنها يک بار مقابل ذوب آهن اصفهان در چارچوب دروازه سرخپوشان به دليل محروميت بيرانوند قرار گرفت که با پيروزي يک بر صفر پرسپوليس همراه بود. با توجه به مصدوميت بيرانوند و عدم جذب دروازه‌بان توسط باشگاه براي جانشيني وي در نقل و انتقالات تابستاني و زمستاني، گمانه زني‌ها در خصوص جذب جانشين وي در اين مقطع آغاز شد و گفته مي‌شد به احتمال فراوان سرخ‌پوشان در اين بازه زماني دروازه‌بان جذب خواهند کرد.
اما در فاصله کمتر از 18 ماه، عليرضا بيرانوند 4 بار در جريان اردوهاي تيم ملي دچار آسيب‌ديدگي شده است.
بيرانوند براي نخستين‌بار نيست که با چالش مصدوميت در اردوي ملي مواجه مي‌شود و وضعيت او در طول کمتر از 2 سال اخير عجيب بوده است؛ به‌طوري‌که اولين مصدوميت جدي براي اين دروازه‌بان باتجربه در جريان نخستين مسابقه تيم ملي در جام جهاني 2022 به وجود آمد که بيرانوند بعد از برخورد شديد با مجيد حسيني از ناحيه بيني دچار آسيب شديد شد و اين مسئله او را خيلي زود از ترکيب تيم ملي خارج کرد و بيرانوند جاي خود را به حسين حسيني داد و در ديدار با ولز هم نتوانست فرصت بازي به‌دست آورد. تيم ملي در غياب بيرانوند، 6 بار دروازه‌اش فرو ريخت تا فقدان اين دروازه‌بان باتجربه در خط دروازه تيم ملي به چشم آيد!
عليرضا بيرانوند در دوران سرمربيگري امير قلعه‌نويي در تيم ملي، 3 بار دچار آسيب‌ديدگي جدي شده که اولين مصدوميت او در نبرد با تيم ملي ازبکستان در فينال رقابت‌هاي کافا 2023 بود؛ جايي‌که روي ناهماهنگي بيرانوند با سعيد عزت‌اللهي، دروازه‌بان شماره يک تيم ملي و پرسپوليس برخورد شديدي با عزت‌اللهي داشت و همين مسئله باعث شد تا تعطيلات تابستانه براي بيرانوند توأمان آسيب‌ديدگي شديد از ناحيه فک و شکستگي آغاز شود!
دروازه‌بان شماره يک تيم ملي که در دوئل با انگليس در دقيقه 20 جاي خود را به حسين حسيني داد و در نبرد با ازبکستان هم از دقيقه 7 جايش را پيام نيازمند در خط دروازه تيم ملي گرفت، در ديدار دوستانه برابر بلغارستان هم خيلي زود دچار آسيب‌ديدگي شد و فقط 23 دقيقه در زمين حضور داشت و جاي خود را به پيام نيازمند داد؛ آن‌هم در حالي‌که به فاصله 12 روز بعد از ديدار با بلغارستان، بيرانوند بايد براي پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا مقابل النصر و ياران کريستيانو رونالدو به ميدان مي‌رفت که بعد از گذراندن دوره‌هاي درماني فشرده، بيرانوند توانست شانس رويارويي با ياران رونالدو را به‌دست آورد اما کيفيت فني هميشگي‌اش را نداشت و روز خوبي را برابر النصر پشت سر نگذاشت. دروازه‌بان 31 ساله پرسپوليس در اردوي اخير تيم ملي در بازي رفت برابر ترکمنستان به ميدان رفت اما در بازي برگشت نيمکت‌نشينِ حسين حسيني بود.
بعد از پايان اردوي ملي مشخص شد که در همان بازي رفت، بيرانوند دچار مصدوميت از ناحيه مچ دست شده و همين مسئله باعث شده تا حالا او 4 تا 6 بازي بعدي پرسپوليس را از دست بدهد؛ آن‌هم در حالي‌که سرخ‌پوشان پايتخت در کورس قهرماني ليگ برتر و جام حذفي قرار دارند و ديدارهاي پيش‌روي اين تيم برابر گل‌گهر سيرجان، ملوان بندرانزلي، صنعت‌نفت آبادان و آلومينيوم اراک است و بعد از آن‌هم بايد براي جدال با سپاهان اصفهان آماده شوند!  بدون‌شک مصدوميت بيرانوند در مقطع کنوني مي‌تواند به کيفيت فني سرخ‌پوشان لطمه بزند و بايد ديد در غياب اين دروازه‌بان باتجربه شرايط براي پرسپوليس چگونه پيش خواهد رفت.
کد مطلب: 214309
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *