۲
۲
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۵

آیا دولت با جبهه پایداری رابطه پنهانی دارد؟

آیا دولت با جبهه پایداری رابطه پنهانی دارد؟

با نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري، رابطه پشت پرده دولت و جبهه پايداري در حال عيان شدن است و اصرار احمدي ن‍ژاد بر گزينه مشايي تنها مانع پرده برداري كامل از اين رابطه پنهاني است.
به گزارش پايگاه خبري فريادگر جبهه پايداري يكي از جريان هاي نوظهور اصولگراست و ارتباط آن با دولت يكي از موضوع هاي روز محافل اصولگرايي است. اين جبهه در واقع در واكنش به رفتار برخي اصولگرايان حامي كانديداي اصلاح طلب درانتخابات سال ۸۸ و واكنش به نفوذ بيش از حد مشايي شكل گرفت. اين گروه در روزهاي اوليه تشكيل، ادعا مي كرد كه آن گروه اصولگرا و احمدي نژاد از مسير اصولگرايي و پايداري بر ارزش ها خارج شده اند و در واكنش به رفتار معتدل اصولگرايان عاقل به حوادث پس از انتخابات آنها را ساكتين فتنه مي ناميد. اين نامگذاري ها البته بي پاسخ نماند و پايداري هم از سوي رقيب اصولگرا به كاسبي از فتنه و تحجر متهم شد. مواضع پايداري در روزهاي اوليه تشكيل به شدت متاثر از مواضع و نظرات آيت الله مصباح يزدي بود به حدي كه در انتخابات مجلس به تقابل نظر ميان وي و آيت الله مهدوي كني كشيده شد و پايداري ليست مستقلي را ارائه كرد كه البته با توفيق چنداني هم روبرو نشد.
از همان روزهاي اول تشكيل و به وي‍ژه در هنگامه انتخابات مجلس، اصولگرايان معتدل و به ويژه تيم علي لاريجاني پايداري را به داشتن ارتباط پنهاني با دولت متهم كرد. حضور صادق محصولي و غلامحسين الهام به عنوان دو يار قديمي و صديق احمدي ن‍ژاد و آقاتهراني به عنوان معلم اخلاق سابق دولت در راس جبهه پايداري به شائبه ها درباره اين ارتباط دامن مي زد.
پايداري هيچ وقت اين ارتباط را به طور صريح تكذيب نكرد

براي ارتباط پنهان دولت و پايداري قرائن روشن تري هم پيدا شده است. از يك طرف براي جريان دولت تقريبا مسجل شده كه امكان تاييد صلاحيت مشايي براي حضور در انتخابات وجود ندارد و از طرف ديگر جبهه پايداري هم در پيدا كردن كانديداي مورد نظر با مشكل روبرو شده است. اين دو مشكل باعث شده كه پايداري و دولت روابطشان را از پشت پرده بيرون بياورند
و اين روزها با نزديك شدن به فضاي انتخابات رياست جمهوري بسياري معتقدند براي ارتباط پنهان دولت و پايداري قرائن روشن تري هم پيدا شده است. از يك طرف براي جريان دولت تقريبا مسجل شده كه امكان تاييد صلاحيت مشايي براي حضور در انتخابات وجود ندارد و از طرف ديگر جبهه پايداري هم در پيدا كردن كانديداي مورد نظر با مشكل روبرو شده است. اين دو مشكل باعث شده كه پايداري و دولت روابطشان را از پشت پرده بيرون بياورند. نمونه علني شدن اين رابطه پنهاني نامه تعدادي از اعضاي پايداري به آيت الله مصباح بود. اين افراد در نامه مذكور از ايت الله خواسته بودند كه از جريان دولت انحرافي زدايي كند يعني انگ جريان انحرافي را از دولت پاك كند. اگرچه اين نامه تاكنون بي نتيجه مانده اما اين تلاش كه با هدف اتحاد مجدد دولت و پايداري انجام شد نشان داد كه مدعيان ارتباط دولت و پايداري چندان هم بيراه نگفته بودند. به نظر مي رسد كه تنها مشكل كامل شدن اين اتحاد و ارتباط، اصرار احمدي ن‍ژاد بر گزينه مشايي براي انتخابات رياست جمهوري است و مثلا اگر احمدي نژاد به گزينه اي مثل نيكزاد رضايت دهد، پيوند اين دو كامل مي شود. به هر حال پايداري نمي‌تواند از مشايي حمايت علني كند زيرا با ادعاي اوليه شكل گيري اين جبهه اصلا همخواني ندارد و در تضاد كامل قرار دارد.
روشن شدن اين پشت پرده بارديگر نشان مي دهد، بخش مهمي از جريان اصولگرا يعني همان بخشي كه اتفاقا ادعاي بيشتري دارد و اتفاقا در ۸ سال گذشته بيشترين سهم را در مديريت كشور داشته داراي ظاهر و باطن يكساني نيست و بين آنچه درباره خودش به مردم و افكار عمومي مي گويد با آنچه واقعيت دارد فاصله زيادي هست.

کد مطلب: 27537
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


اره اقاجان رابطه پنهاني دارن
به نظرم خیلی این حرکتتون مسخره است. آقایون فریادگر