کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

"مردم سالاری آنلاین" گزارش می دهد:

قطع اینترنت موبایل، شبکه های اجتماعی و فیلترشکن ها

25 آبان 1398 ساعت 23:45

اینترنت شبکه تلفن همراه قطع شده و همچنین دسترسی به شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، توئیتر و واتس آپ نیز در اغلب شهرهای بزرگ ایران غیرممکن شده است.


اینترنت شبکه تلفن همراه قطع شده و همچنین دسترسی به شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، توئیتر و واتس آپ نیز در اغلب شهرهای بزرگ ایران غیرممکن شده است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، از بعدازظهر امروز شنبه ساعاتی پس از آغاز برخی اعتراضات در مورد سهمیه بندی بنزین، اینترنت شبکه موبایل در تهران و برخی نقاط کشور قطع شد. پس از ساعاتی، دسترسی به شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و واتس آپ نیز غیرممکن شد و فیلترشکن ها نیز که امکان دسترسی به شبکه تلگرام و همچنین توئیتر را فراهم می کردند به طور کامل قطع شدند. اما این پایان ماجرا نبود. از حدود ساعت 23، پیامک یا اس ام اس نیز در تهران قطع شد و به مدت حدود یک ساعت حتی امکان ارسال پیامک از طریق موبایل وجود نداشت. آخرین بار که پیامک در تهران قطع شده بود، در زمان اعتراضات پس از انتخابات سال 88 بود که بیش از یک ماه قطع بود. در آن زمان شبکه های اجتماعی در موبایل فعال نشده بودند و تنها امکان ارتباطی مردم، علاوه بر تماس تلفنی، پیامک بود. اما ده سال پس از آن زمان، هم اکنون دوباره شاهد قطع اینترنت موبایل، شبکه های اجتماعی و فیلترشکن ها هستیم و تنها راه دسترسی شهروندان به فضای مجازی، اینترنت خانگی است که آن هم دسترسی به شبکه های اجتماعی ندارد.
اعتراضات بر سر سهمیه بندی بنزین، در برخی نقاط کشور خساراتی هم به همراه داشته وبه نظر می رسد تصمیم برای قطع مسیرهای ارتباطی و همچنین تعطیلی مدارس در استان تهران و شهرهایی همچون اصفهان و شیراز، به منظور کنترل شرایط صورت گرفته باشد. این درحالیست که گفته می شود مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح یکشنبه قصد دارد طرحی دوفوریتی در مورد تجدیدنظر در قیمت بنزین را مورد بررسی قرار دهد؛ هرچند با توجه به اینکه رییس مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه سران قوا به منظور تغییر قیمت بنزین و سهمیه بندی حضور داشته، بعید به نظر می رسد این موضوع در مجلس سرانجامی داشته باشد.
 


کد مطلب: 118341

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/118341/قطع-اینترنت-موبایل-شبکه-های-اجتماعی-فیلترشکن

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir