۸
۰
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۵
"مردم سالاری آنلاین" گزارش می دهد:

قطع اینترنت موبایل، شبکه های اجتماعی و فیلترشکن ها

اینترنت شبکه تلفن همراه قطع شده و همچنین دسترسی به شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، توئیتر و واتس آپ نیز در اغلب شهرهای بزرگ ایران غیرممکن شده است.
قطع اینترنت موبایل، شبکه های اجتماعی و فیلترشکن ها
اینترنت شبکه تلفن همراه قطع شده و همچنین دسترسی به شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، توئیتر و واتس آپ نیز در اغلب شهرهای بزرگ ایران غیرممکن شده است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، از بعدازظهر امروز شنبه ساعاتی پس از آغاز برخی اعتراضات در مورد سهمیه بندی بنزین، اینترنت شبکه موبایل در تهران و برخی نقاط کشور قطع شد. پس از ساعاتی، دسترسی به شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و واتس آپ نیز غیرممکن شد و فیلترشکن ها نیز که امکان دسترسی به شبکه تلگرام و همچنین توئیتر را فراهم می کردند به طور کامل قطع شدند. اما این پایان ماجرا نبود. از حدود ساعت 23، پیامک یا اس ام اس نیز در تهران قطع شد و به مدت حدود یک ساعت حتی امکان ارسال پیامک از طریق موبایل وجود نداشت. آخرین بار که پیامک در تهران قطع شده بود، در زمان اعتراضات پس از انتخابات سال 88 بود که بیش از یک ماه قطع بود. در آن زمان شبکه های اجتماعی در موبایل فعال نشده بودند و تنها امکان ارتباطی مردم، علاوه بر تماس تلفنی، پیامک بود. اما ده سال پس از آن زمان، هم اکنون دوباره شاهد قطع اینترنت موبایل، شبکه های اجتماعی و فیلترشکن ها هستیم و تنها راه دسترسی شهروندان به فضای مجازی، اینترنت خانگی است که آن هم دسترسی به شبکه های اجتماعی ندارد.
اعتراضات بر سر سهمیه بندی بنزین، در برخی نقاط کشور خساراتی هم به همراه داشته وبه نظر می رسد تصمیم برای قطع مسیرهای ارتباطی و همچنین تعطیلی مدارس در استان تهران و شهرهایی همچون اصفهان و شیراز، به منظور کنترل شرایط صورت گرفته باشد. این درحالیست که گفته می شود مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح یکشنبه قصد دارد طرحی دوفوریتی در مورد تجدیدنظر در قیمت بنزین را مورد بررسی قرار دهد؛ هرچند با توجه به اینکه رییس مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه سران قوا به منظور تغییر قیمت بنزین و سهمیه بندی حضور داشته، بعید به نظر می رسد این موضوع در مجلس سرانجامی داشته باشد.
 
کد مطلب: 118341
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


mohammad
Canada
مجلس تو اين وسط هيچکاره بوده به قول خانم سلحشورى به يکباره در آن را ببنديد کلى مخارج آن مى تواند صرفه جوئى شود. اينترنت هم همچنين اصلا لازم نيست فقط چند تا از ما بهتران و ژن هاى برتر به آن و شبکه هاى اجتماعى دسترسى داشته باشند کفايت مى کند
مهندس
Iran, Islamic Republic of
الان اقای جهرمی بیان توضیح بدهند خیلی ها با اینترنت درامد کسب می کنند با قطع اینترنت کسب و کارشون تخته شده یعنی مسئولان به مردم اهمیتی نمی دهند اگر وزیر این کار رو انجام نداده بهتره به خاطر عدم استقلال کاری استفا بده در مورد مجلس هم باید بگم بهتره مجلس رو کاملا ببندند چون به هیچ دردی نمی خورد
Iran, Islamic Republic of
وقتی مردم به چیزی اعتراض می کنند با خیل قشون مسلح مواجه می شوند که بدجوری برخورد می کنند خواه ناخواه خشونت در طرف مقابل ایجاد می شود. وزیر کشور باید بخاطر این قشون کشی ها و ایجاد نارضایتی استیضاح شود.
حمید
Iran, Islamic Republic of
مردم کاسبیشون با اونوره آبه! اینور که خدارو شکر انیمیشن رونق نداره مجبوریم با اونور کار کنیم. تا الان بمن 500 دلار ضرر زده این کار! حق الناس نیست این؟؟؟
رضایی
Iran, Islamic Republic of
از یکطرف میگویند همه جا آرام است از طرف دیگه میگن اگر آرامش برقرار شود اینترنت وصل می شود .قسم حضرت عباس را.....؟
علی
Iran, Islamic Republic of
نان شب مردم کمتر از امنیت نیست .... وقتی من دست خالی به پیش خانواده ام می آییم، حاضرم بمیرم؛ پس اقتصاد با امنیت برابر است. اینترنت را وصل کنید؛ و بیشتر از این خودتون رو بی ارزش نکنید.
Iran, Islamic Republic of
دولت هیچ ارزشی برای ملت و نظرات ما قائل نیست تنها هدف اونا تداوم قدرت خودشون و پرکردن حسابهای بانکی خودشون و نوچه هاشون هست.این قصه سر دراز دارد
کاسب آنلاین
Iran, Islamic Republic of
مسئولین باید دقت کنند! نباید با قطع نگه داشتن اینترنت اینبار بخاطر یک موج جدید نارضایتی و ناراحتی در مردم ایجاد کنند!! بصیرت بالاتری داشته باشن