کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه از اسهال ویروسی در امان بمانیم؟

24 خرداد 1401 ساعت 15:00

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از شیوع عامل اسهال ویروسی یا " نورو ویروس " در هفته های اخیر خبر داد و گفت: با رعایت بهداشت فردی و شستن دست ها می توان از انتقال این بیماری پیشگیری کرد.


دکتر سید محمد جمالیان امروز سه شنبه ۲۴ خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این ویروس همه سنین از کودکان تا بزرگ‌سالان را درگیر می‌کند و می‌تواند با علائمی همچون دل‌پیچه، اسهال، حالت تهوع و استفراغ خود را بروز بدهد ولی خوشبختانه شدت علائم به حدی نیست که نیاز به بستری وجود داشته باشد و با خودمراقبتی و بدون نیاز به آنتی‌بیوتیک بهبودی حاصل می‌شود.
او افزود: در فصلی هستیم که یکسری ویروس‌ها و باکتری‌ها بیشتر می‌شوند، لذا معمولا در فصل تابستان بیماری‌هایی که علائم آنها با اسهال و استفراغ همراه باشد را بیشتر از قبل شاهد هستیم. در حال حاضر این ویروس در کشور و استان مرکزی افزایش داشته و علائم آن بیشتر گوارشی است.
وی تاکید کرد: چون عامل بیماری، ویروسی است حتی درمان آنتی‌بیوتیکی هم برای افراد نیاز نیست و فقط خودمراقبتی در منزل نیاز است تا بدن با کمبود آب مواجه نشود چون هم هوا گرم است و تعریق زیاد است و هم با اسهال و استفراغ آب بدن کم می‌شود اما عموما بیمار ظرف دو تا سه روز بهبود می‌یابد.
دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: این ویروس همه سنین از کودکان تا بزرگ‌سالان را درگیر می‌کند و می‌تواند با علائمی همچون دل‌پیچه، اسهال، حالت تهوع و استفراغ خود را بروز بدهد ولی خوشبختانه شدت علائم به حدی نیست که نیاز به بستری وجود داشته باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه اظهار کرد: بیشترین راه انتقال این بیماری از طریق تماس است، بر همین اساس با شستن دست‌ها در زمان استفاده از مواد غذایی و رعایت بهداشت فردی می‌توان به ‌راحتی از آلوده شدن به این ویروس پیشگیری کرد، انتقال بیماری از طریق سبزیجات و میوه‌ها نیز خیلی نادر گزارش‌ شده است.
او در پایان افزود: در برخی موارد، گاها شدت تهوع آن‌قدر زیاد است که بیمار نمی‌تواند چیزی بخورد که این دسته از بیماران باید به درمانگاه مراجعه کنند و با دریافت یک سرم می‌توانند سریعا به وضعیت جسمی مطلوب برسند و اساسا جای نگرانی نیست.


کد مطلب: 165585

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/165585/چگونه-اسهال-ویروسی-امان-بمانیم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir