۰
سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰

چگونه از اسهال ویروسی در امان بمانیم؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از شیوع عامل اسهال ویروسی یا " نورو ویروس " در هفته های اخیر خبر داد و گفت: با رعایت بهداشت فردی و شستن دست ها می توان از انتقال این بیماری پیشگیری کرد.
چگونه از اسهال ویروسی در امان بمانیم؟
دکتر سید محمد جمالیان امروز سه شنبه ۲۴ خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این ویروس همه سنین از کودکان تا بزرگ‌سالان را درگیر می‌کند و می‌تواند با علائمی همچون دل‌پیچه، اسهال، حالت تهوع و استفراغ خود را بروز بدهد ولی خوشبختانه شدت علائم به حدی نیست که نیاز به بستری وجود داشته باشد و با خودمراقبتی و بدون نیاز به آنتی‌بیوتیک بهبودی حاصل می‌شود.
او افزود: در فصلی هستیم که یکسری ویروس‌ها و باکتری‌ها بیشتر می‌شوند، لذا معمولا در فصل تابستان بیماری‌هایی که علائم آنها با اسهال و استفراغ همراه باشد را بیشتر از قبل شاهد هستیم. در حال حاضر این ویروس در کشور و استان مرکزی افزایش داشته و علائم آن بیشتر گوارشی است.
وی تاکید کرد: چون عامل بیماری، ویروسی است حتی درمان آنتی‌بیوتیکی هم برای افراد نیاز نیست و فقط خودمراقبتی در منزل نیاز است تا بدن با کمبود آب مواجه نشود چون هم هوا گرم است و تعریق زیاد است و هم با اسهال و استفراغ آب بدن کم می‌شود اما عموما بیمار ظرف دو تا سه روز بهبود می‌یابد.
دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: این ویروس همه سنین از کودکان تا بزرگ‌سالان را درگیر می‌کند و می‌تواند با علائمی همچون دل‌پیچه، اسهال، حالت تهوع و استفراغ خود را بروز بدهد ولی خوشبختانه شدت علائم به حدی نیست که نیاز به بستری وجود داشته باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه اظهار کرد: بیشترین راه انتقال این بیماری از طریق تماس است، بر همین اساس با شستن دست‌ها در زمان استفاده از مواد غذایی و رعایت بهداشت فردی می‌توان به ‌راحتی از آلوده شدن به این ویروس پیشگیری کرد، انتقال بیماری از طریق سبزیجات و میوه‌ها نیز خیلی نادر گزارش‌ شده است.
او در پایان افزود: در برخی موارد، گاها شدت تهوع آن‌قدر زیاد است که بیمار نمی‌تواند چیزی بخورد که این دسته از بیماران باید به درمانگاه مراجعه کنند و با دریافت یک سرم می‌توانند سریعا به وضعیت جسمی مطلوب برسند و اساسا جای نگرانی نیست.
کد مطلب: 165585
برچسب ها: اسهال ویروسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *