; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - چین رزمایش‌های اخیر پیرامون تایوان را "مشروع" خواند - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چین رزمایش‌های اخیر پیرامون تایوان را "مشروع" خواند

4 شهريور 1401 ساعت 13:40

سخنگوی ارتش چین بیان داشت، رزمایش‌های اخیرا برگزار شده از سوی ارتش چین در نزدیکی جزیره تایوان اقداماتی مشروع و درست در راستای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی چین محسوب می شوند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین به نوشته خبرگزاری شینهوا،تان کفی،سخنگوی وزارت دفاع چین، این اظهارات را در پاسخ به اتهامات بی اساس مقامات آمریکایی و ژاپنی علیه رزمایش‌ها و مانورهای تمرینی اخیرارتش چین پیرامون تایوان بیان کرد.
تان کفی گفت: "اظهارات مقامات کشورهای مربوطه چیزی جز اشتباه گرفتن درست با غلط و فرافکنی که چین بارها مخالفت قاطع خود را با آن اعلام کرده، نیست."
تان کفی خاطر نشان کرد، مجموعه رزمایش‌ها و مانورهای تمرینی که توسط ارتش آزادیبخش خلق چین در نزدیکی جزیره تایوان اجرا شد، به صورت باز، شفاف، حرفه‌ای و مناسب برگزار شد و به عنوان هشدار و ضدحمله ای علیه تحریک‌کنندگان و دردسر سازها عمل کرد.
تان کفی تاکید کرد که آمریکا به عنوان آغازگر بحران، حتما و باید مسئولیت کامل آن را بر عهده بگیرد. وی افزود: طرف آمریکایی باید به‌جای تشدید بیشتر تنش‌ها در تنگه تایوان، با جدیت به اصل چین واحد پایبند باشد و اقدامات فوری برای اصلاح اشتباهات خود اتخاذ کند.
این سخنگو همچنین خاطرنشان کرد که ژاپن نیز اخیراً سخنان و اقدامات منفی آمریکا در قبال تایوان را تکرار کرده و در قبال به اصطلاح "تهدید نظامی چین" بزرگنمایی کرده که به گفته او این اقدامی "بسیار غیرمسئولانه" است.
وی بیان داشت: "مدتی است که ژاپن به افزایش بودجه نظامی و تقویت استقرار قوای نظامی خود ادامه داده که هوشیاری بالایی را در بین کشورهای منطقه و جامعه بین المللی برانگیخته است."
این سخنگو از طرف ژاپنی خواست تا صادقانه درباره تاریخچه تجاوزات خود فکر کند، از شایعه پراکنی علیه طرف چینی و تهمت زدن به آن دست بردارد، و اقدامات بیشتری را در راستای تقویت اعتماد متقابل با همسایگانش و حفظ صلح و ثبات منطقه ای اتخاذ کند.
این سخنگوی وزارت دفاع چین در واکنش به تحریکات اخیر مقامات حزب "دموکراتیک ترقی خواه" تایوان در پیگیری "استقلال تایوان" گفت ارتش چین به برخورد و اقدامات متقابل علیه فعالیت های جدایی طلبان حامی "استقلال تایوان" ادامه خواهد داد.


کد مطلب: 172715

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/172715/چین-رزمایش-های-اخیر-پیرامون-تایوان-مشروع-خواند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir