; ?>; ?> چین رزمایش‌های اخیر پیرامون تایوان را "مشروع" خواند - مردم سالاری آنلاين
۰
جمعه ۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۰

چین رزمایش‌های اخیر پیرامون تایوان را "مشروع" خواند

سخنگوی ارتش چین بیان داشت، رزمایش‌های اخیرا برگزار شده از سوی ارتش چین در نزدیکی جزیره تایوان اقداماتی مشروع و درست در راستای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی چین محسوب می شوند.
چین رزمایش‌های اخیر پیرامون تایوان را "مشروع" خواند
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نوشته خبرگزاری شینهوا،تان کفی،سخنگوی وزارت دفاع چین، این اظهارات را در پاسخ به اتهامات بی اساس مقامات آمریکایی و ژاپنی علیه رزمایش‌ها و مانورهای تمرینی اخیرارتش چین پیرامون تایوان بیان کرد.
تان کفی گفت: "اظهارات مقامات کشورهای مربوطه چیزی جز اشتباه گرفتن درست با غلط و فرافکنی که چین بارها مخالفت قاطع خود را با آن اعلام کرده، نیست."
تان کفی خاطر نشان کرد، مجموعه رزمایش‌ها و مانورهای تمرینی که توسط ارتش آزادیبخش خلق چین در نزدیکی جزیره تایوان اجرا شد، به صورت باز، شفاف، حرفه‌ای و مناسب برگزار شد و به عنوان هشدار و ضدحمله ای علیه تحریک‌کنندگان و دردسر سازها عمل کرد.
تان کفی تاکید کرد که آمریکا به عنوان آغازگر بحران، حتما و باید مسئولیت کامل آن را بر عهده بگیرد. وی افزود: طرف آمریکایی باید به‌جای تشدید بیشتر تنش‌ها در تنگه تایوان، با جدیت به اصل چین واحد پایبند باشد و اقدامات فوری برای اصلاح اشتباهات خود اتخاذ کند.
این سخنگو همچنین خاطرنشان کرد که ژاپن نیز اخیراً سخنان و اقدامات منفی آمریکا در قبال تایوان را تکرار کرده و در قبال به اصطلاح "تهدید نظامی چین" بزرگنمایی کرده که به گفته او این اقدامی "بسیار غیرمسئولانه" است.
وی بیان داشت: "مدتی است که ژاپن به افزایش بودجه نظامی و تقویت استقرار قوای نظامی خود ادامه داده که هوشیاری بالایی را در بین کشورهای منطقه و جامعه بین المللی برانگیخته است."
این سخنگو از طرف ژاپنی خواست تا صادقانه درباره تاریخچه تجاوزات خود فکر کند، از شایعه پراکنی علیه طرف چینی و تهمت زدن به آن دست بردارد، و اقدامات بیشتری را در راستای تقویت اعتماد متقابل با همسایگانش و حفظ صلح و ثبات منطقه ای اتخاذ کند.
این سخنگوی وزارت دفاع چین در واکنش به تحریکات اخیر مقامات حزب "دموکراتیک ترقی خواه" تایوان در پیگیری "استقلال تایوان" گفت ارتش چین به برخورد و اقدامات متقابل علیه فعالیت های جدایی طلبان حامی "استقلال تایوان" ادامه خواهد داد.
کد مطلب: 172715
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *