کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پول ملی به اندازه تمامیت ارضی کشور مهم است

16 دی 1391 ساعت 11:31

کارگردان سینمایی «خواهران غریب» با انتقاد از عملکرد مسئولان در مدیریت شرایط اقتصادی کشور، ارزش پول ملی را به اندازه تمامیت ارضی کشور مهم توصیف و تصریح کرد: این تورم افسار گسیخته جایی برای سینما و تئا‌تر نگذاشته است.


کیومرث پوراحمد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ در پاسخ به این سوال که مدیریت تئاتری و سینمایی کشور چقدر می‌تواند در جذب مردم به این فضاهای فرهنگی نقش داشته باشد تا مردم تئا‌تر و سینما را جزو اولویت‌های فرهنگی خود قرار دهند، گفت: البته مدیریت تاثیر دارد ولی بیشتر از آن، شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور بر این مساله تاثیر می‌گذارد.
وی افزود: در این شرایط بحران اقتصادی، بی‌ارزش شدن پول و تورم افسار گسیخته و مشکلاتی که برای همه مردم به وجود آمده است، تئا‌تر و سینما چه جایی می‌تواند داشته باشد.
کارگردان نمایش «خرده خانم» بیان کرد: من که از طبقه متوسط جامعه هستم، هر روز و هر هفته درک می‌کنم که سطح زندگی‌ام پایین‌تر می‌آید و این موضوع شامل حال همه می‌شود؛ بنابراین چنین بحران‌هایی باعث شده مردم آنقدر دغدغه‌های دیگری داشته باشند که دیگر به سینما و تئا‌تر نمی‌رسند.
وی ادامه داد: اکنون تماشاگران نمایش‌ها نسل جوان و دانشجویان تئا‌تر هستند یا خانواده‌هایی که این بحران‌های اقتصادی هنوز بر آن‌ها تاثیر نداشته و البته اگر این وضع ادامه پیدا کند، کم‌کم به آن‌ها هم خواهد رسید.
کارگردان سینمایی «شب یلدا» با انتقاد از عملکرد مسئولان در این خصوص گفت: من حیرت می‌کنم چرا دولتمردان ما درک نمی‌کنند که ارزش پول ملی به اندازه تمامیت ارضی کشور مهم است و اگر ما افتخار می‌کنیم که در دفاع مقدس، تمامیت ارضی ایران حفظ شد و خاکی را از دست ندادیم؛ چطور است که به مساله پول ملی و ارزش آن بی‌توجه هستند.
کارگردان سینمایی «اتوبوس شب» افزود: برای نخستین بار در تاریخ ایران، جنگی صورت گرفت که ما خاک کشور را از دست ندادیم و تمامیت ارضی ایران حفظ شد و همه به آن مفتخر هستیم؛ اما چطور است که پول ملی به سرعت به بی‌ارزش‌ترین پول جهان تبدیل می‌شود و آقایان بی‌توجه هستند.
پوراحمد تصریح کرد: اگرچه ارزش پول ما هنوز در مرحله آخر قرار نگرفته ولی با این شتابی که پیش می‌رود، به زودی در آخرین رده قرار خواهد گرفت و من نمی‌دانم چرا دولتمردان ما درک نمی‌کنند که ارزش پول ملی به اندازه تمامیت ارضی معتبر و مهم است.


کد مطلب: 18647

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/18647/پول-ملی-اندازه-تمامیت-ارضی-کشور-مهم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir