۰
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۱

پول ملی به اندازه تمامیت ارضی کشور مهم است

کارگردان سینمایی «خواهران غریب» با انتقاد از عملکرد مسئولان در مدیریت شرایط اقتصادی کشور، ارزش پول ملی را به اندازه تمامیت ارضی کشور مهم توصیف و تصریح کرد: این تورم افسار گسیخته جایی برای سینما و تئا‌تر نگذاشته است.
کیومرث پوراحمد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ در پاسخ به این سوال که مدیریت تئاتری و سینمایی کشور چقدر می‌تواند در جذب مردم به این فضاهای فرهنگی نقش داشته باشد تا مردم تئا‌تر و سینما را جزو اولویت‌های فرهنگی خود قرار دهند، گفت: البته مدیریت تاثیر دارد ولی بیشتر از آن، شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور بر این مساله تاثیر می‌گذارد.
وی افزود: در این شرایط بحران اقتصادی، بی‌ارزش شدن پول و تورم افسار گسیخته و مشکلاتی که برای همه مردم به وجود آمده است، تئا‌تر و سینما چه جایی می‌تواند داشته باشد.
کارگردان نمایش «خرده خانم» بیان کرد: من که از طبقه متوسط جامعه هستم، هر روز و هر هفته درک می‌کنم که سطح زندگی‌ام پایین‌تر می‌آید و این موضوع شامل حال همه می‌شود؛ بنابراین چنین بحران‌هایی باعث شده مردم آنقدر دغدغه‌های دیگری داشته باشند که دیگر به سینما و تئا‌تر نمی‌رسند.
وی ادامه داد: اکنون تماشاگران نمایش‌ها نسل جوان و دانشجویان تئا‌تر هستند یا خانواده‌هایی که این بحران‌های اقتصادی هنوز بر آن‌ها تاثیر نداشته و البته اگر این وضع ادامه پیدا کند، کم‌کم به آن‌ها هم خواهد رسید.
کارگردان سینمایی «شب یلدا» با انتقاد از عملکرد مسئولان در این خصوص گفت: من حیرت می‌کنم چرا دولتمردان ما درک نمی‌کنند که ارزش پول ملی به اندازه تمامیت ارضی کشور مهم است و اگر ما افتخار می‌کنیم که در دفاع مقدس، تمامیت ارضی ایران حفظ شد و خاکی را از دست ندادیم؛ چطور است که به مساله پول ملی و ارزش آن بی‌توجه هستند.
کارگردان سینمایی «اتوبوس شب» افزود: برای نخستین بار در تاریخ ایران، جنگی صورت گرفت که ما خاک کشور را از دست ندادیم و تمامیت ارضی ایران حفظ شد و همه به آن مفتخر هستیم؛ اما چطور است که پول ملی به سرعت به بی‌ارزش‌ترین پول جهان تبدیل می‌شود و آقایان بی‌توجه هستند.
پوراحمد تصریح کرد: اگرچه ارزش پول ما هنوز در مرحله آخر قرار نگرفته ولی با این شتابی که پیش می‌رود، به زودی در آخرین رده قرار خواهد گرفت و من نمی‌دانم چرا دولتمردان ما درک نمی‌کنند که ارزش پول ملی به اندازه تمامیت ارضی معتبر و مهم است.
کد مطلب: 18647
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *