کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

میزان بی‌سوادی در استان تهران بالاست

5 ارديبهشت 1402 ساعت 11:00

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: قرار است افرادی که به هر نحوی با آموزش و پرورش همکاری داشتند و دارند، اعم از شرکت ها، موسسات و… به صورت مستقیم با آموزش و پرورش طرف قرارداد شوند و چیزی تحت عنوان قرارداد انجام کار معین داشته باشیم و دیگر مانند گذشته معلمان با شرکت‌ها طرف نباشند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، «علیرضا عبدی» رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت استخدام و به کارگیری نیروهای نهضتی توضیح داد: بر اساس توافقاتی که با مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش داشتیم چه برای آموزش دهنده‌های نهضت سوادآموزی چه برای نیروهای دیگر، همه تلاش این است که فرصتی فراهم شود تا کسانی که با آموزش و پرورش همکاری کرده اند، راحت‌تر بتوانند از طریق ماده ۲۸ وارد بدنه آموزش و پرورش شوند. 

عبدی ادامه داد: این نیروها لازم است در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند و آزمون استخدامی هم که نمره خاص خودش را دارد، اما این افراد می‌توانند در مرحله مصاحبه ضریب بیشتری داشته باشند و قبلا این ضریب ۷۰/۳۰ بود و حالا ۴۰/۶۰ شده است؛ یعنی ۴۰ درصد ضریب آزمون و ۶۰ درصد ضریب مصاحبه در قبولی افراد نقش دارد. این مسیر سریع و بهتری برای ورود رسمی به آموزش و پرورش است. 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه برای جذب نیروهای نهضتی به راه‌های دیگری نیز فکر شده است، افزود: یکی دیگر از راهکارها، همان اقدامی است که کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال انجام آن است. 

او تصریح کرد: براساس طرحی که در این کمیسیون بررسی می‌شود، قرار است افرادی که به هر نحوی با آموزش و پرورش همکاری داشتند و دارند، اعم از شرکت ها، موسسات و… به صورت مستقیم با آموزش و پرورش طرف قرارداد شوند و چیزی تحت عنوان قرارداد انجام کار معین داشته باشیم و دیگر مانند گذشته معلمان با شرکت‌ها طرف نباشند، بلکه با آموزش و پرورش قرارداد مستقیم بسته می‌شود. 

عبدی تاکید کرد: ما در جلسه کمیسیون اجتماعی هم حاضر شده ایم. این طرح در کمیسیون تصویب شده البته شورای نگهبان ایراداتی روی این طرح گرفته است که برطرف می‌شود و تلاش می‌کنیم برای روشن شدن وضعیت نیروهایی که با آموزش و پرورهش همکاری دارند، این طرح به نتیجه برسد و احتمالا ثمرات مثبتی هم خواهد داشت. 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه در خصوص وضعیت فعالیت نهضت سوادآموزی در استان‌های مختلف نیز بیان کرد: برخی استان‌های ما به لحاظ سطح سواد وضعیت مناسبی ندارند به عنوان نمونه استان سیستان و بلوچستان اینگونه است که در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال نیاز به کارهای بیشتری است. 

او یادآوری کرد: ما در استان سیستان و بلوچستان طرح شتاب بخشی را انجام خواهیم داد و استان‌های دیگری را هم داریم که وضعیت سواد در آنجا نیز اشکالاتی دارد و اگر کل بازه‌های سنی را در نظر بگیریم و بر اساس استاندارد جهانی سن ۱۰ به بالا را لحاظ کنیم، استان تهران و حواشی آن شامل چنین وضعیتی می‌شود. در این استان میزان بی‌سوادی نسبت به استاندارد سنی و جمعیت بالاست. 

عبدی خاطرنشان کرد: نهضت سوادآموزی وابسته به آموزش دهنده است. آموزش دهنده‌ها افراد بی‌سواد را پیدا می‌کنند و در طرح پالایش محور ما افراد بی‌سواد را معرفی می‌کنیم و در سامانه خودمان نیروی نهضت می‌تواند افراد شناسایی شده را ببیند و با جذب این افراد در مسجد، مدرسه یا هر پایگاه دیگری می‌توانند با یکدیگر قرار بگذارند و درس بخوانند. در ابتدای کار آموزش دهنده مدارک فرد بی‌سواد را می‌گیرد و با هماهنگی ما و ثبت در سامانه، مراحل بعدی سوادآموزی فرد شروع می‌شود.


کد مطلب: 194467

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/194467/میزان-بی-سوادی-استان-تهران-بالاست

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir