۰
سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰

میزان بی‌سوادی در استان تهران بالاست

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: قرار است افرادی که به هر نحوی با آموزش و پرورش همکاری داشتند و دارند، اعم از شرکت ها، موسسات و… به صورت مستقیم با آموزش و پرورش طرف قرارداد شوند و چیزی تحت عنوان قرارداد انجام کار معین داشته باشیم و دیگر مانند گذشته معلمان با شرکت‌ها طرف نباشند.
میزان بی‌سوادی در استان تهران بالاست

به گزارش مردم سالاری آنلاین، «علیرضا عبدی» رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت استخدام و به کارگیری نیروهای نهضتی توضیح داد: بر اساس توافقاتی که با مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش داشتیم چه برای آموزش دهنده‌های نهضت سوادآموزی چه برای نیروهای دیگر، همه تلاش این است که فرصتی فراهم شود تا کسانی که با آموزش و پرورش همکاری کرده اند، راحت‌تر بتوانند از طریق ماده ۲۸ وارد بدنه آموزش و پرورش شوند. 

عبدی ادامه داد: این نیروها لازم است در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند و آزمون استخدامی هم که نمره خاص خودش را دارد، اما این افراد می‌توانند در مرحله مصاحبه ضریب بیشتری داشته باشند و قبلا این ضریب ۷۰/۳۰ بود و حالا ۴۰/۶۰ شده است؛ یعنی ۴۰ درصد ضریب آزمون و ۶۰ درصد ضریب مصاحبه در قبولی افراد نقش دارد. این مسیر سریع و بهتری برای ورود رسمی به آموزش و پرورش است. 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه برای جذب نیروهای نهضتی به راه‌های دیگری نیز فکر شده است، افزود: یکی دیگر از راهکارها، همان اقدامی است که کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال انجام آن است. 

او تصریح کرد: براساس طرحی که در این کمیسیون بررسی می‌شود، قرار است افرادی که به هر نحوی با آموزش و پرورش همکاری داشتند و دارند، اعم از شرکت ها، موسسات و… به صورت مستقیم با آموزش و پرورش طرف قرارداد شوند و چیزی تحت عنوان قرارداد انجام کار معین داشته باشیم و دیگر مانند گذشته معلمان با شرکت‌ها طرف نباشند، بلکه با آموزش و پرورش قرارداد مستقیم بسته می‌شود. 

عبدی تاکید کرد: ما در جلسه کمیسیون اجتماعی هم حاضر شده ایم. این طرح در کمیسیون تصویب شده البته شورای نگهبان ایراداتی روی این طرح گرفته است که برطرف می‌شود و تلاش می‌کنیم برای روشن شدن وضعیت نیروهایی که با آموزش و پرورهش همکاری دارند، این طرح به نتیجه برسد و احتمالا ثمرات مثبتی هم خواهد داشت. 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه در خصوص وضعیت فعالیت نهضت سوادآموزی در استان‌های مختلف نیز بیان کرد: برخی استان‌های ما به لحاظ سطح سواد وضعیت مناسبی ندارند به عنوان نمونه استان سیستان و بلوچستان اینگونه است که در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال نیاز به کارهای بیشتری است. 

او یادآوری کرد: ما در استان سیستان و بلوچستان طرح شتاب بخشی را انجام خواهیم داد و استان‌های دیگری را هم داریم که وضعیت سواد در آنجا نیز اشکالاتی دارد و اگر کل بازه‌های سنی را در نظر بگیریم و بر اساس استاندارد جهانی سن ۱۰ به بالا را لحاظ کنیم، استان تهران و حواشی آن شامل چنین وضعیتی می‌شود. در این استان میزان بی‌سوادی نسبت به استاندارد سنی و جمعیت بالاست. 

عبدی خاطرنشان کرد: نهضت سوادآموزی وابسته به آموزش دهنده است. آموزش دهنده‌ها افراد بی‌سواد را پیدا می‌کنند و در طرح پالایش محور ما افراد بی‌سواد را معرفی می‌کنیم و در سامانه خودمان نیروی نهضت می‌تواند افراد شناسایی شده را ببیند و با جذب این افراد در مسجد، مدرسه یا هر پایگاه دیگری می‌توانند با یکدیگر قرار بگذارند و درس بخوانند. در ابتدای کار آموزش دهنده مدارک فرد بی‌سواد را می‌گیرد و با هماهنگی ما و ثبت در سامانه، مراحل بعدی سوادآموزی فرد شروع می‌شود.

کد مطلب: 194467
برچسب ها: بی‌سوادی تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *