کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش کیهان به احوالپرسی رئیسی با زنان بی حجاب در سوریه

16 ارديبهشت 1402 ساعت 10:30

روزنامه کیهان نوشت: دولت سوریه در روزگار همدستی ارتجاع عرب با رژیم متجاوز صدام و فتنه‌های پس از آن علیه کشورمان، در کنار جمهوری اسلامی ایران ایستاد و حتی پیشنهاد رشوه‌های بزرگ برای مصون ماندن از شعله‌ور شدن جنگ در این کشور به شرط خالی کردن پشت ایران را رد کرد و به همین دلیل هم گرفتار جنگ هفت‌ساله شد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، روزنامه کیهان به انتقادات مطرح شده از خوش و بش کردن رئیسی با زنان بی حجاب در روسیه پاسخ داد و نوشت: 

هر انسان مبتدی و کم‌سواد هم می‌داند که قوانین کشورها برای کشورهای دیگر الزام‌آور نیست. این واقعیت نه‌تنها در سوریه بلکه در عراق هم که کشور اسلامی‌تری است، دیده می‌شود که برخی زنان آنها- از سیاسیون تا افراد عادی- روسری ندارند. طبیعتا معیار ما هم برای ارتباط با کشور‌های مختلف، الزام آنها به رعایت احکام اسلامی نیست.

در عین حال اهل فن می‌دانند همان عقبه خبیثی که سوریه و عراق را به کام جنگ کشاند و سرطان گروه‌های تروریستی را به جان این کشورها انداخت، در ایران هم دنبال ایجاد آشوب و ناامنی بود و به اعتبار حاکمیت احکام اسلامی در کشورمان و نقشی که همین دینداری در شکست نقشه‌های دشمنان داشت، به معارضه و ‌ستیزه‌جویی با احکام اسلامی به‌ویژه حکم الزام حجاب پرداخت.

نکته مهم این است که دولت سوریه در روزگار همدستی ارتجاع عرب با رژیم متجاوز صدام و فتنه‌های پس از آن علیه کشورمان، در کنار جمهوری اسلامی ایران ایستاد و حتی پیشنهاد رشوه‌های بزرگ برای مصون ماندن از شعله‌ور شدن جنگ در این کشور به شرط خالی کردن پشت ایران را رد کرد و به همین دلیل هم گرفتار جنگ هفت‌ساله شد.

به عبارت دیگر، دو دولت و دو کشور، یار همدیگر در روزهای سخت جنگ و ناامنی تحمیل شده بودند و همین امر برای غرب و پادوهای رسانه‌ای آن گران آمده است.


کد مطلب: 195114

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/195114/واکنش-کیهان-احوالپرسی-رئیسی-زنان-بی-حجاب-سوریه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir