کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس انتخاب شدند

خبرگزاری ايرنا , 17 مرداد 1391 ساعت 10:08

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شش نفر را به عنوان اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب كردند.


 'روح الله حسینیان' ا ۱۶۴ رای، 'موسی غضنفرابادی' با ۲۰۱ رای، 'غلامرضا اسداللهی' با ۱۶۶ رای، 'عزیز اكبریان' با ۱۶۴ رای، 'عوض حیدرپور' با ۱۴۹ رای و 'محمدحسن میرمحمدی' با ۱۴۱ رای از ۲۴۵ رای ماخوذه به عنوان ناظر در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان انتخاب شدند.

همچنین 'قاسم احمدی لاشكی' با ۱۸۶ رای و 'حجت الله درویش پور' با ۱۲۹ رای به عنوان ناظرین مجلس در شورای عالی علوم و تحقیقات و فناوری انتخاب شدند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در جلسه علنی امروز - سه شنبه - خود لوایح موافقتنامه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه و نیز عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در انجمن جهانی زیرساختارهای حمل و نقل دریایی پیانگ را تصویب كردند.

نمایندگان مجلس لایحه موافقتنامه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه را بررسی و با ۲۰۹ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع آن را تصویب كردند كه براساس آن اجازه مبادله اسناد میان دو كشور صادر می شود.

بر اساس تبصره ۱ ماده واحده این لایحه، مشاوره و اصلاحات موضوع ماده ۱۳ این موافقتنامه منوط به رعایت اصل ۷۷ قانون اساسی و تصویب مجلس شورای اسلامی است.

به موجب تبصره ۲ این لایحه نیز، حل اختلاف موضوع ماده ۱۴ این موافقت نامه منوط به رعایت اصل ۱۳۹ قانون اساسی و تصویب مجلس شورای اسلامی است.

همچنین نمایندگان مجلس، لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در انجمن جهانی زیرساختارهای حمل و نقل دریایی پیانگ را با ۱۵۴ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۲۵ رای ممتنع از ۲۴۶ نماینده حاضر تصویب كردند و براساس آن به دولت اجازه دادند در این انجمن عضویت یابد و نسبت به پرداخت كمك هزینه و هزینه های اشتراك آن اقدام كند.

تعیین و تغییر دستگاه اجرایی طرف عضویت برعهده دولت است.

براساس تبصره ۱ ماده واحده این لایحه هرگونه اصلاح در مواد ۱۳، ۱۷ و ۲۴ این اساسنامه منوط به رعایت اصل ۷۷ قانون اساسی و تصویب مجلس شورای اسلامی ایران است.


کد مطلب: 2124

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/2124/اعضای-هیات-نظارت-رفتار-نمایندگان-مجلس-انتخاب-شدند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir