۰
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۸

اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس انتخاب شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شش نفر را به عنوان اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب كردند.
 'روح الله حسینیان' ا ۱۶۴ رای، 'موسی غضنفرابادی' با ۲۰۱ رای، 'غلامرضا اسداللهی' با ۱۶۶ رای، 'عزیز اكبریان' با ۱۶۴ رای، 'عوض حیدرپور' با ۱۴۹ رای و 'محمدحسن میرمحمدی' با ۱۴۱ رای از ۲۴۵ رای ماخوذه به عنوان ناظر در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان انتخاب شدند.

همچنین 'قاسم احمدی لاشكی' با ۱۸۶ رای و 'حجت الله درویش پور' با ۱۲۹ رای به عنوان ناظرین مجلس در شورای عالی علوم و تحقیقات و فناوری انتخاب شدند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در جلسه علنی امروز - سه شنبه - خود لوایح موافقتنامه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه و نیز عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در انجمن جهانی زیرساختارهای حمل و نقل دریایی پیانگ را تصویب كردند.

نمایندگان مجلس لایحه موافقتنامه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه را بررسی و با ۲۰۹ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع آن را تصویب كردند كه براساس آن اجازه مبادله اسناد میان دو كشور صادر می شود.

بر اساس تبصره ۱ ماده واحده این لایحه، مشاوره و اصلاحات موضوع ماده ۱۳ این موافقتنامه منوط به رعایت اصل ۷۷ قانون اساسی و تصویب مجلس شورای اسلامی است.

به موجب تبصره ۲ این لایحه نیز، حل اختلاف موضوع ماده ۱۴ این موافقت نامه منوط به رعایت اصل ۱۳۹ قانون اساسی و تصویب مجلس شورای اسلامی است.

همچنین نمایندگان مجلس، لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در انجمن جهانی زیرساختارهای حمل و نقل دریایی پیانگ را با ۱۵۴ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۲۵ رای ممتنع از ۲۴۶ نماینده حاضر تصویب كردند و براساس آن به دولت اجازه دادند در این انجمن عضویت یابد و نسبت به پرداخت كمك هزینه و هزینه های اشتراك آن اقدام كند.

تعیین و تغییر دستگاه اجرایی طرف عضویت برعهده دولت است.

براساس تبصره ۱ ماده واحده این لایحه هرگونه اصلاح در مواد ۱۳، ۱۷ و ۲۴ این اساسنامه منوط به رعایت اصل ۷۷ قانون اساسی و تصویب مجلس شورای اسلامی ایران است.
کد مطلب: 2124
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *