کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ساخت مجتمع صبا و موزه‌ پانورامای تهران تکمیل شد

5 دی 1392 ساعت 17:40

ساخت موزه پانورامای دفاع مقدس در موزه دفاع مقدس و مجتمع تئاتر آئینی صبا در خیابان شریعتی تهران به اتمام رسید.


خلیل راحتی، مدیر جدید شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران  در مورد دو پروژه‌ای که این شرکت در دست داشت، توضیح داد: مرکز تئاتر آیینی "صبا" از لحاظ عملیات اجرایی تمام شده و ساختمان آن آماده بهره‌برداری است. این مرکز در خیابان شریعتی تهران قرار دارد و با جدیدترین امکانات روز دنیا طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: ساختمان این مکان بسیار زیبا و منحصر بفرد است. این ساختمان کاملا زیر زمین قرار دارد و طبقه همکف آن فضای سبز است. معماری این سالن از لحاظ زیبایی‌شناسی می‌تواند الگو باشد و مورد توجه هنرمندان و معماران قرار گیرد.

مدیر شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ساخت این مجموعه به پایان رسیده است، بیان کرد: بر این باوریم که کیفیت اجرای تئاتر در این سالن عالی است و می‌تواند به بالا بردن سطح اجراها و نمایش‌های کشور کمک کند.

وی در مورد امکانات این مجموعه توضیح داد: مرکز نمایش‌های آیینی صبا از سالن‌های نمایش، آمفی‌تئاتر، گریم و تمرین بازیگران، سالن‌های اجتماعات و فضای انتظار، ۶۴ واحد تجاری و ۱۶۵ پارکینگ درست شده است. اگر از داخل به این سالن نگاه کنید آهن و شیشه می‌بینید ولی از بیرون بازتاب آسمان بر این نمای شیشه‌ای دیده می‌شود.

به گفته وی، کار عملیات ساختمانی این ساختمان تمام شده ولی تجهیز سالن‌ها هنوز به اتمام نرسیده و وقت می‌گیرد.

راحتی در مورد تجهیزات سالن توضیح داد: ساختمان کلی این مرکز افتتاح شده ولی سن نمایش، صحنه متغیر و صفحه گردان تماشاچی‌ها مواردی است که باید از خارج وارد شود و همین موضوع باعث شده که کار تجهیز این سالن به تاخیر بیفتد.

مدیر شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در مورد زمان بهره‌برداری از این مرکز گفت: شاید کلیت این سالن به بهره‌برداری برسد چون امکان اجرا در آن هست ولی اجراهایی که به تغییر مکان تماشاچی و یا تغییر زاویه سالن اصلی نمایش نیاز دارند باید منتظر خرید و وارادات این تجهیزات بمانند.

این مدیر فرهنگی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در مورد موزه "پاناروما" گفت: این موزه نیز عملیات ساختمانی خود را پشت سر گذاشته و تقریبا تمام شده ولی تجهیز آن هنوز باقیست. موزه پانورامای دفاع مقدس وظيفه يادآوری عمليات بيت‌المقدس؛ عمليات آزادسازی خرمشهر را بر عهده دارد و می‌تواند به يكی از زيباترين نقاط گردشگری تهران تبديل شود.

وی افزود: معماری موزه پانوراما مشتمل بر اساس سه بخش تالار اصلی پانوراما، گالری بیت‌المقدس و فضای جانبی آن تعریف و تهیه شده است. این ساختمان دو طبقه است و ورودی‌های آن بر اساس طرح‌های مورد استفاده در عملیات بیت المقدس طراحی می‌شود. در مرحله پایانی، برگردان نقاشی روی دیواره پانوراما انتقال می‌یابد و با کمک تجهیزات ویژه صوتی و تصویری، تأثیر آن در بخش‌های مورد نظر بیشتر می‌شود.

این فعال فرهنگی در پایان سخنانش گفت: کار ساخت این ساختمان به پایان رسیده ولی نصب و آماده شدن نقاشی‌ها کمی طول می‌کشد.


کد مطلب: 36449

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/36449/ساخت-مجتمع-صبا-موزه-پانورامای-تهران-تکمیل

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir