کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمار فارغ التحصیلان بیکار دو برابر سایر افراد است

15 اسفند 1392 ساعت 17:15

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نرخ بیکاری در فارغ التحصیلان دو برابر دیگران است و لازم است سند آمایش آموزش عالی اجرایی و عملیاتی شود.


رضا فرجی دانا در دیدار آیت الله العظمی جوادی آملی که قبل از ظهر پنج‌شنبه در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا برگزار شد، اظهار داشت: رشد کمی طی سال‌های گذشته در دانشگاه‌ها ایجاد شد و در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ موسسه آموزشی و چهار میلیون و ۵۰۰ دانشجو در کشور وجود دارد و در دولت جدید لازم است به افزایش کیفیت آنها اهمیت دهیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا شاخص کیفی و کیفیت آموزشی را بالا ببریم و تولید علم به ثروت در جامعه را ایجاد کنیم. همچنین مهارت افزایی به فارغ التحصیلان و جذب آن‌ها به بازار کار از مهمترین برنامه‌های وزارت علوم است تا کسی در پی کار نباشد و کارآفرینی ایجاد کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دو برابر سایر افراد است و لازم است سند آمایش آموزش عالی اجرایی و عملیاتی شود.

فرجی دانا تصریح کرد: امید است با شکل گیری‌های جدید ساختارهای منفی که از ۱۰ سال گذشته به خصوص مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ایجاد شده بود با ایجاد پارک علم و فناوری دوباره احیا شود و معضل بیکاری که از موانع بزرگ است، نداشته باشیم.

وی همچین عنوان کرد که باید اخلاق را در کنار علم داشته باشیم و آن را عملیاتی کنیم.

با وضعیت مطلوب بسیار فاصله داریم

همچنین در این دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سخنان کوتاهی ابراز کرد: ظرفیت بسیار خوبی در دانشگاه‌ها وجود دارد و دانشگاه بسیار تاثیرگذار است و نگاه غیرشعاری و ظاهرگرایانه در دانشگاه تعیین کننده است.

سید ضیاء هاشمی ادامه داد: ما با شرایط مطلوب بسیار فاصله داریم و امید است با اهتمام دولت جدید جلسات ارتباط با مراجع تقلید استمرار داشته باشد زیرا بسیار اثرگذار بوده و اساتید و دانشجویان نیز استقبال کرده اند.


کد مطلب: 37699

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/37699/آمار-فارغ-التحصیلان-بیکار-دو-برابر-سایر-افراد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir