۰
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۵

آمار فارغ التحصیلان بیکار دو برابر سایر افراد است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نرخ بیکاری در فارغ التحصیلان دو برابر دیگران است و لازم است سند آمایش آموزش عالی اجرایی و عملیاتی شود.
آمار فارغ التحصیلان بیکار دو برابر سایر افراد است
رضا فرجی دانا در دیدار آیت الله العظمی جوادی آملی که قبل از ظهر پنج‌شنبه در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا برگزار شد، اظهار داشت: رشد کمی طی سال‌های گذشته در دانشگاه‌ها ایجاد شد و در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ موسسه آموزشی و چهار میلیون و ۵۰۰ دانشجو در کشور وجود دارد و در دولت جدید لازم است به افزایش کیفیت آنها اهمیت دهیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا شاخص کیفی و کیفیت آموزشی را بالا ببریم و تولید علم به ثروت در جامعه را ایجاد کنیم. همچنین مهارت افزایی به فارغ التحصیلان و جذب آن‌ها به بازار کار از مهمترین برنامه‌های وزارت علوم است تا کسی در پی کار نباشد و کارآفرینی ایجاد کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دو برابر سایر افراد است و لازم است سند آمایش آموزش عالی اجرایی و عملیاتی شود.

فرجی دانا تصریح کرد: امید است با شکل گیری‌های جدید ساختارهای منفی که از ۱۰ سال گذشته به خصوص مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ایجاد شده بود با ایجاد پارک علم و فناوری دوباره احیا شود و معضل بیکاری که از موانع بزرگ است، نداشته باشیم.

وی همچین عنوان کرد که باید اخلاق را در کنار علم داشته باشیم و آن را عملیاتی کنیم.

با وضعیت مطلوب بسیار فاصله داریم

همچنین در این دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سخنان کوتاهی ابراز کرد: ظرفیت بسیار خوبی در دانشگاه‌ها وجود دارد و دانشگاه بسیار تاثیرگذار است و نگاه غیرشعاری و ظاهرگرایانه در دانشگاه تعیین کننده است.

سید ضیاء هاشمی ادامه داد: ما با شرایط مطلوب بسیار فاصله داریم و امید است با اهتمام دولت جدید جلسات ارتباط با مراجع تقلید استمرار داشته باشد زیرا بسیار اثرگذار بوده و اساتید و دانشجویان نیز استقبال کرده اند.
کد مطلب: 37699
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *