۰
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۵

آخرین مهلت تسویه بدهکاران شبکه بانکی کشور

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در سال گذشته قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی در کشور تصویب شده است.
آخرین مهلت تسویه بدهکاران شبکه بانکی کشور
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در سال گذشته قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی در کشور تصویب شده است و طبق این قانون کسانی که از سال ۹۳ تسهیلات گرفتند و به هر دلیلی بدهی معوق داشت و نحوه محاسبه بدهی آنها از سود مرکب به سود ساده تبدیل شده و طبق این قانون بدهکاران بانکی تا پایان آذرماه درخواست خود را باید تحویل دهند و تا پایان سال باید کل این پرونده‌ها بسته شوند.
به گزارش ایسنا، "محمدرضا پورابراهیمی" صبح امروز ۲۷ آذرماه در جلسه شورای عالی بانک‌های استان کرمان گفت: یکی از بخش‌های که در دوران کرونا به مردم خدمت رسانی کرد و متاسفانه تعدادی از آنها به کرونا مبتلا و جان باختند سیستم بانکی بوده است.
وی ناترازی نظام بانکی را یکی از چالش اساسی در اقتصاد ایران دانست و بیان کرد: ناترازی بودجه و ناترازی نظام بانکی از مصیبت‌های اقتصادی کشور هستند البته بخش عمده‌ای از این ناترازی نظام بانکی حل شده است.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش سرمایه بانک‌ها در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: نظام تامین مالی تا چندی پیش در اقتصاد ایران منوط به بانک‌ها بوده که در یک سال گذشته جنس تحولات بانکی تغییر کرده به‌طوری‌که منابع از بانک‌ها به بازار سرمایه برده شده است.
وی با اشاره به اینکه در بورس حتی ایده را نیز عرضه می‌کنیم، تصریح کرد: باید بازار سرمایه در استان کرمان را تقویت کرد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ۷۰ درصد معوقات بانکی در استان کرمان متعلق به چند نفر است و باید این دانه درشت‌ها در استان کرمان تعیین تکلیف شوند.
وی با بیان این مطلب که بانک‌های خصوصی در استان باید کمک و تقویت شوند، تصریح کرد: استان کرمان نباید به محل جذب منابع و خرج این منابع در استان‌های دیگر تبدیل شود.
پورابراهیمی اعلام کرد: در سال گذشته قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی در کشور تصویب شده است و طبق این قانون کسانی که از سال ۹۳ تسهیلات گرفتند و به هر دلیلی بدهی معوق داشت و نحوه محاسبه بدهی آنها از سود مرکب به سود ساده تبدیل شده و طبق این قانون بدهکاران بانکی تا پایان آذرماه درخواست خود را باید تحویل دهند و تا پایان سال باید کل این پرونده‌ها بسته شوند.
کد مطلب: 141603
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *