۰
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۷
شیخ السلام:

ایران می‌خواهد مسئله سوریه از طریق گفت‌و گو حل شود

مشاور رئیس و مدیر کل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران و روسیه برای حل مسالمت آمیز موضع سوریه با یکدیگر رایزنی می‌کنند، گفت: در مقابل تلاش ایران برای حل مسالمت آمیز موضوع سوریه، تلاش آمریکا این است که مسئله سوریه را نظامی کنند.
حسین شیخ السلام درباره رایزنی‌ مقام‌های تهران و مسکو درباره سوریه، گفت: ایران می‌خواهد مسئله سوریه از طریق گفت‌و گو حل شود.

مشاور رئیس و مدیر کل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، افزود: در مقابل تلاش ایران برای حل مسالمت آمیز موضوع سوریه، تلاش آمریکا و برخی حکام عرب این است که مسئله سوریه را نظامی کنند.

وی، با بیان اینکه استعفای کوفی‌عنان از نمایندگی سازمان ملل در امور سوریه نتیجه تلاش آمریکا و شاهان عرب برای هرچه بیشتر نظامی کردن مسئله سوریه بود، توضیح داد: فرمان جدید اوباما مبنی بر اینکه سازمان اطلاعات و نیروهای مسلح واشنگتن اختیارات خاصی برای عملیات ویژه دارند نیز در همین راستا قابل تحلیل است.

مشاور رئیس و مدیر کل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظامی کردن موضوع سوریه به نفع دشمنان دمشق است، تصریح کرد: رایزنی‌های ایران با مقام‌های مسکو می‌تواند با این توطئه مقابله کند.

شیخ السلام افزود: ایران، مسکو، چین و برخی کشورهای عرب منطقه مثل عراق و لبنان قصد ندارند مسئله سوریه نظامی شود، بنابراین همه تلاش خود را برای انجام اصلاحات در سوریه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن قصد دارد تا سوریه در جنگ داخلی بماند و در مقابل ایران قصد دارد موضوع سوریه با گفت‌و گوی مسالمت آمیز حل شود، تصریح کرد: به همین دلیل است که راه‌حل های ایران بر اساس صلح است و در مقابل دشمن با فرستادن اسلحه و طولانی کردن جنگ داخلی در فکر بهبود اوضاع این کشور نیست.

مشاور رئیس و مدیر کل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرمان اخیر اوباما این وضعیت را تشدید می‌کند، توضیح داد: ایران در مسکو رایزنی می‌کند تا چگونه از نظامی شدن مسئله سوریه جلوگیری کند و این کشور را به اصلاحات برگرداند.

معاون وزیر امور خارجه ایران و معاون نخست وزیر سوریه همزمان و به صورت جداگانه با مقامات روسیه در مسکو دیدار و درباره آخرین تحولات سوریه تبادل نظر کرد./
کد مطلب: 1817
مرجع : خانه ملت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *