۰
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۱

ویکی‌لیکس، محرک حمله غرب به سوریه است

يک تحليل‌گر سياسي در مقاله‌اي در وب سايت پرس تي‌وي از استفاده ناتو و سرويس‌هاي اطلاعاتي غرب از وب سايت ويکي‌ليکس براي براندازي دولت سوريه خبر داده است.
فردا نیوز به نقل ازپرس تی وی: دکتر وبستر گريفين تارپلي، نويسنده و مورخ امريکايي در مقاله اي که روز جمعه (۲۳ تير) در وب سايت پرس تي‌وي منتشر شد آورده است:"همزمان با حرکت تدريجي ائتلاف ناتو به سوي حمله به سوريه، يک جبهه جديد در بي‌ثبات سازي دولت دمشق از سوي آژانس‌هاي اطلاعاتي قدرت‌هاي غربي گشوده شده است. ابزاري که سازمان اطلاعات مرکزي امريکا (سيا) و متحدانش براي اين تهاجم جديد در نظر گرفته‌اند، استفاده دوباره از عمليات پنهانی همچون پاتوق تبهکاران موسوم به ويکي‌ليکس و جوليان آسانژ سخنگوي استراليايي آن را شامل مي‌شود".

تارپلي در ادامه افزود، آسانژ و همکارانش "حدود ۲ ميليون و ۴۳۰ هزار ايميل مقام‌هاي دولت سوريه، سياست‌مداران و شرکت‌هايي را که با دمشق داد وستد مي‌کنند" منتشر کردند تا "دولت سوريه را بي‌اعتبار کنند و حتي اقدامات بيش‌تري انجام دادند تا شرکت‌هايي را که در حوزه ناتو به عنوان پيمان‌کار با دمشق همکاري مي‌کنند نيز به ستوه بياورند."

بر اساس اعلام ويکي‌ليکس، اين ايميل‌ها که ۴۰۰ هزار تا از آن‌ها به زبان عربي و حدود ۷۰ هزار تا نيز به زبان روسي بود بين آگوست ۲۰۰۶ و مارس ۲۰۱۲ ساخته شده بود.

وي در ادامه مقاله افزود:"يکي از اين موارد، فينمکانيکا، پيمان‌کار دفاعي ايتاليا است که بر اساس اين ايميل‌ها به ارسال ۵۰۰ راديو براي پليس سوريه از طريق يکي از شرکت‌هاي فرعي خود (سلکس السگ) متهم شد. ال اسپرسو، هفته نامه خبري راديکال ايتاليا که کارلو دي بندتي، سرمايه گذار ايتاليايي مالک آن است در تيتري با عنوان "فينمکانيکا، به ديکتاتور کمک کرد" تلاش کرد اين معاملات را به عنوان يک رسوايي مطرح کند."

اين مورخ امريکايي تصريح کرد:"هدف ويکي‌ليکس تحريک افکار عمومي بر ضد فينمکانيکا و شرکت‌هاي مشابه و همچنين بسيج جادوگر شکارچي پارلماني عليه آنان است تا ظاهرا آن‌ها را در حال کمک به سرکوب‌ها در سوریه نشان دهد."

تارپلي در اين مقاله خاطرنشان کرد:"اگر بتوان جلوي فعاليت فراهم آورندگان تجهيزات غرب براي سوريه را گرفت، سلا‌ح‌هايي که از سوي عربستان سعودي، قطر و ساير خاندان‌هاي سلطنتي کشورهاي حاشيه خليج (فارس) از طريق شبکه توزيع سازمان سيا مستقر در جنوب ترکيه به سوريه ارسال مي‌شود مي‌تواند به نفع هرج و مرج آفريني در اين کشور تمام شود."

وي در ادامه اين مقاله آورده است اين وب سايت "در زمينه سرنگوني خشونت آميز دولت سوريه با استفاده از جوخه‌هاي مرگ تحت حمايت ناتو همدستي کرده است."

اين نويسنده امريکايي تصريح کرد:"آسانژ در حال حاضر در سفارت اکووادور در لندن پناهنده شده است. اما بردلي منينگ، سرباز امريکايي که به فراهم آوردن اطلاعات خام براي کيبل‌گيت متهم است از زمان دستگيري‌اش با رفتار وحشيانه دولت امريکا مواجه بوده است. اين رفتارهاي کاملا متفاوت با اين دو نفر نيز عامل بروز اظهارنظرهايي بوده است."

سوريه بيش از ۱۶ ماه است که با ناآرامي دست به گريبان است.

دمشق "قانون شکنان، خرابکاران و گروه‌هاي تروريستي" را عامل ناآرامي‌ها دانسته و تاکيد دارد اين ناآرامي‌ها از خارج طراحي و هدايت مي‌شوند.
کد مطلب: 76
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *