۱
۱
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه هفت:

موفق نبودن دوره مدیریتی شمقدری گناه او نیست

حسینی گفت : رسانه‌ها باید فضا را تلطیف کنند اما آن‌ها بیشتر به مشکلات دامن می‌زدند
حسینی گفت : رسانه‌ها باید فضا را تلطیف کنند اما آن‌ها بیشتر به مشکلات دامن می‌زدند

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : اگر آقای شمقدری دوره مدیریتی‌اش موفق نبود گناه او نیست، گناه شغلش است که سینماگر و هنرمند است و طبیعی است که رقابت‌های قبلی‌اش با دیگر سینماگران باعث ایجاد مشکلاتی در مدیریت سینمایی‌اش شود. 
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته ۱۵ دی ماه در برنامه هفت درباره مشکلات پیش آمده در حوزه مدیریتی وی بین اهالی سینما (تعطیل کردن خانه سینما و اعتراض و انتقادهای وارد بر این عمل، درگیری حوزه هنری با وزارت ارشاد، مشکلات اکران، مشکلات شورای صنفی و...) بیشترین تقصیر را نشانه رسانه‌ها دانست و گفت: رسانه‌ها باید فضا را تلطیف کنند اما آن‌ها بیشتر به مشکلات دامن می‌زدند و مشکلات را شدیدتر می‌کردند. این سخنان وزیر ارشاد با انتقاد مجری این برنامه روبرو شد و گبرلو گفت: به نظر می‌آید شما تمامی اشکالات مدیریتی خود را بر گردن رسانه می‌اندازید در حالی که آنان تنها مشکلات را اطلاع رسانی می‌کنند.
سینما مردمی شده است
وی درباره جشنواره فیلم فجر که کمتر از یک ماه تا برگزاری آن باقی مانده است گفت: در این دوره از جشنواره اتفاقات خوبی رخ داده که انشالله در زمان جشنواره شاهد آن هستیم زیرا به گفته هیئت محترم بازبین جشنواره در کنار صاحب نام‌ها و پیشکسوت‌های سینمای ایران امسال کار اولی‌هایی حضور دارند که اصلاً احتمال این همه قوت در آثارشان را نمی‌توان حدس زد. حسینی افزود: نکته قابل توجه در جشنواره امسال این است که موضوع فیلم‌ها تنها متعلق به تهران و آن هم تنها بخشی از تهران نیست و به مناطق و لهجه‌ها و نقاط گوناگون ایران نگاه شده و این نشان دهنده این است که سینما مردمی شده است
جشنواره فیلم فجر، فرصتی برای همگرایی
وزیر ارشاد درباره فرصت جشنواره فیلم فجر که باید سبب تعامل و همدلی بیشتر سینماگران با یکدیگر شود خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که باید نوعی همگرایی و تعامل بین دوستان به وجود آید زیرا با تفرقه کار به جایی نمی‌رسد. به همین دلیل دبیر محترم جشنواره، قبلاً و من هم اکنون از همه سینماگران پیشکسوت و ... دعوت می‌کنم که در جشنواره مشارکت کنند و در جلسه های نقد و بررسی و تحلیل و ارزیابی مشکلات حضور داشته باشند. ما می‌خواهیم تا این جشنواره محلی برای تعامل همه سینماگران باشد.
نمایش فیلم‌های سه بعدی و دیجیتال در جشنواره
حسینی در ادامه گفت: امسال برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران ما شاهد نمایش اولین فیلم سه بعدی در سینمای ایران هستیم که این اتفاق مبارکی در سینمای ایران به شمار می‌آید ضمن این که امسال قرار است پخش فیلم نیز به شکل نسخه دیجیتال باشد که رسم امروز سینماهای پیشرفته دنیاست و به همین دلیل سینماهای ما نیز به نمایش فیلم‌ها به صورت دیجیتال مجهز شده‌اند حتی تا امروز چند شهرستانی که قرار است به صورت همزمان جشنواره را در استان‌هایشان برگزار کنند سینماهایشان را به این سیستم مجهز کرده‌اند.
نشان دولتی پیشکسوتان سینمای ایران
وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به پرسش گبرلو درباره حمایت از هنرمندان و سینماگران در دوران مدیریت سینمایی فعلی گفت : صندوق حمایت از هنرمندان بدون هیچ محدودیتی از تهران تا دور افتاده‌ترین نقاط کشور برای عزیزان هنرمند به منظور فراهم شدن بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی آنان فعال شده و هم اکنون پاسخ گوی نیاز هنرمندان و خانواده‌شان است. همچنین قرار است به ۲۰۰۰ نفر از سینماگران مسکن در پرند و پردیس واگذار شود که در این میان متقاضی شهر جدید پردیس از دیگر محل‌ها بیشتر است. وی افزود: در زمینه اعطای درجه هنری به افراد نیز کارهای خوبی انجام شده است و تاکنون بالغ بر ۱۳۰۰ درجه هنری اعطا شده که بیش از ۱۵۰ نفر از این دوستان، از میان سینماگران هستند. همچنین از آنجا که تا به حال برای هنرمندان بازنشسته نشان دولتی نداشتیم قرار است به پنج هنرمند برجسته کشور این نشان تعلق گیرد که در حال حاضر مراحل اداری اهدا نشان به محمدعلی کشاورز انجام شده و به زودی داوود رشیدی، عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی و ژاله علو دیگر هنرمندانی هستند که قرار است به آن‌ها نشان دولت تعلق بگیرد.
تکلیف خانه سینما
در این بخش از برنامه حسینی در پاسخ به سؤالی درباره خانه سینما که چرا شما سال گذشته در یک برنامه تلویزیونی انحلال خانه سینما را به صراحت اعلام کردید و اکنون با دستور رئیس جمهور دوباره قرار است جلسه ای تشکیل و با حل مشکلات اساس نامه ای این خانه مجدداً باز شود، تکلیف این جلسات چه شد و چرا برگزار نمی‌شود، گفت : اساسنامه خانه سینما باید به نوعی اصلاح شود که همگرایی را بین سینماگران ایجاد کند. من چندی قبل سوال کردم که چرا جلسات این کمیته هفت‌نفره تشکیل نمی‌شود که گفتند منتظرند تا برای افراد احکامی صادر شود و من هم پذیرفته و قرار شد طبق دستوری به آقای شمقدری این احکام جداگانه برای آن‌ها صادر و جلسه تشکیل شود. وی ادامه داد: این اساسنامه پس از تدوین در کمیته هفت‌نفره باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی یا شورای عالی سینما تصویب ‌شود که در آینده راهش را به درستی ادامه ‌دهد. همچنین در ادامه، تک تک صنوف هم باید قانونی شوند که تاکنون ۱۱ صنف اساسنامه خود را ارائه داده‌اند. حسینی افزود: نام این سازمان صنفی که در آینده باز خواهد شد به تصمیم هفت نفره این شورا باز می‌گردد و مشخص نیست که آیا باز هم خانه سینما، خانه سینما است یا جای دیگر.
بنابراین گزارش، در سوال پیامکی برنامه‌ی «هفت» که به مهم‌ترین راهکار پیش روی وزارت ارشاد برای حل مشکلات فعلی از نظر مخاطبان اختصاص داشت در پایان گزینه‌ تقویت بخش خصوصی سینما بیشترین آرا را به دست آورد.

کد مطلب: 18638
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


البته ایشون در کلام بسیار متین بودند!