۰
سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۰

روزنامه جمهوری اسلامی: عبور از نظام غیرممکن است

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود ناکارآمدی مسوولان را به پای نظام سیاسی جمهوری اسلامی نوشتن خطا خواند و عبور از این نظام را غیر ممکن دانست.
روزنامه جمهوری اسلامی: عبور از نظام غیرممکن است
به گزارش مردم سالاری آنلاین، روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با تیتر «تصحیح یک اشتباه نوشت» نوشت:
ناکارآمدی مسئولان و سیاست‌های غلط آنان، راه را برای عبور افرادی که به هر دلیل تفاوتی میان اصل نظام جمهوری اسلامی و کارگزاران آن قائل نیستند هموار کرده و آنان این اجازه را به خود داده‌اند که خواستار کنار گذاشتن نظام و رفتن به سراغ نظام سیاسی دیگر شوند.
عبور از نظام جمهوری اسلامی را با قاطعیت غیرممکن می‌دانیم زیرا مردم ایران علاوه بر اینکه برای برپا داشتن آن بهای سنگینی داده‌اند، اصولاً مشکلات کنونی را ناشی از ناکارآمدی مسئولین و نادرست بودن سیاست‌های آنها می‌دانند نه ناکارآمدی اصل نظام. این واقعیت را از سخنان مردم کوچه و بازار هم می‌توان فهمید کمااینکه عملکرد نظام جمهوری اسلامی در سال‌های آغازین و دهه‌های اول عمر این نظام نیز شاهد صادق آنست. این نظام توانست در برابر شورش‌های داخلی سازمان‌دهی ‌شده توسط سازمان‌های جاسوسی قدرت‌های استعماری در دو سال اول بعد از پیروزی انقلاب مقاومت پیروزمندانه داشته باشد، در جنگ تحمیلی 8 ساله رژیم بعث عراق که توسط قدرت‌های شرقی و غربی و ارتجاع عرب حمایت‌های مالی و تسلیحاتی و سیاسی و تبلیغاتی می‌شد توانست به پیروزی برسد، بعد از پایان جنگ توانست بازسازی کشور را با موفقیت به پایان برساند، تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و تبلیغاتی همه‌جانبه دشمنان را توانست پشت ‌سر بگذارد و در بسیاری از زمینه‌های علمی، صنعتی، دفاعی و پزشکی توانست به پیشرفت‌های چشمگیری نائل شود. اینها موفقیت‌های غیرقابل انکار نظام جمهوری اسلامی هستند که تاریخ ایران آنها را در صفحات خود به ثبت رسانده و در نقاط مختلف کشور نشانه‌های روشنی از آنها را می‌توان یافت.
کسانی که با سوء ‌استفاده از شرایط نامساعد اقتصادی کنونی تلاش می‌کنند اصل انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را زیر سؤال ببرند و چنین القا کنند که نسل انقلاب کار درستی نکرده و باید از انقلاب کردن ابراز پشیمانی کند، یا از واقعیت‌ها خبر ندارند و یا خود را به بی‌خبری می‌زنند. مهم‌تر از این دستاوردها، ریشه‌کن ساختن رژیم ارتجاعی شاهنشاهی است که بزرگ‌ترین خدمت نسل انقلاب به کشور ایران در طول تاریخ است. وجود رژیم موروثی، وابسته به ابرقدرت‌ها، دشمن دین، مروج فساد اخلاقی، چپاولگر و ضدمردمی برای کشور بزرگ و متمدنی همچون ایران یک ننگ بود. نسل انقلاب توانست ایران را از این رژیم وابسته و منحوس نجات دهد و با آراء مردم یک نظام سیاسی تأسیس کند. این خدمت بزرگ نسل انقلاب را تمام نسل‌های بعد باید قدر بدانند و مهم‌ترین نوع قدردانی اینست که برای حفاظت از این دستاورد بزرگ تلاش کنند.
این، سنت تغییر ناپذیر خلقت است که هیچ ملتی بدون آنکه خود تلاش کند نمی‌تواند انتظار سیادت و سعادت داشته باشد. این، واقعیتی است که خدا در قرآن کریم با صراحت گوشزد کرده و فرموده: «إنَّ اللهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأنْفُسِهِمْ». اگر امروز نسل حاضر احساس می‌کند دچار مشکل است، باید علت آن را در عملکرد کارگزاران جستجو کند و آنها را مقصر بداند نه اصل نظام را. انتخاب افراد شایسته و کاربلد، نظارت بر عملکرد کارگزاران و نپذیرفتن تحمیل‌های خلاف قانون، راه‌هائی هستند که می‌توانند مانع انحراف از مسیر تعیین ‌شده در قانون اساسی برای نظام جمهوری اسلامی شوند. اینها از وظایف ملت‌ها هستند و هر جا ملتی از انجام این وظایف کوتاهی کرده، دچار مشکل در حکمرانی شده است. اگر تجربه نشان داده که قانون اساسی دارای نقص است، باید درصدد اصلاح آن برآمد نه کنار گذاشتن و به سراغ نظام سیاسی دیگر رفتن. تصحیح این اشتباه خطرناک امروز یکی از مهم‌ترین وظایف نخبگان کشور است، وظیفه‌ای که اگر از آن غفلت شود خسران بزرگی را متوجه همگان خواهد کرد.
کد مطلب: 189938
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *