۰
چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۰

هزینه غذای دانش‌آموزان در دوران آموزش غیرحضوری به اولیا برگردانده شود

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: وقتی دانش آموز غذایی که در قرارداد اولیا با مدرسه گفته شده را به دلیل غیرحضوری شدن کلاس‌ها نخورده، طبیعی است که نباید پول آن را دریافت کنند یعنی باید مدارس در تعامل با اولیا به نحوی مبلغ را بازگردانند.
هزینه غذای دانش‌آموزان در دوران آموزش غیرحضوری به اولیا برگردانده شود
به گزارش مردم سالاری آنلاین، «احمد محمودزاده» رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در خصوص جبران مبالغ اخذ شده از خانواده‌ها برای انجام خدمات که با ایام غیرحضوری شدن آموزش‌ها همزمان شده بود، توضیح داد: هزینه‌هایی مانند سرویس ایاب و ذهاب در مدارس دولتی کاری جمعی و دستگاهی است و آموزش و پرورش نیز بخشی از این کار را برعهده دارد. در مدارس غیردولتی نیز مبلغ این امور با اولیای دانش آموزان هماهنگ می‌شود و همان اندازه‌ای که هماهنگ شده مبلغ دریافت می‌شود. 
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تصریح کرد: وقتی دانش آموز غذایی که در قرارداد اولیا با مدرسه گفته شده را به دلیل غیرحضوری شدن کلاس‌ها نخورده، طبیعی است که نباید پول آن را دریافت کنند یعنی باید مدارس در تعامل با اولیا به نحوی مبلغ را بازگردانند. 
محمودزاده در ادامه با بیان اینکه به هرحال رانندگان سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش آموزان هم روی قراردادی که بسته‌اند حساب باز می‌کنند، اظهار کرد: یک راننده سرویس مسئول است و به نوعی طبق یک قرارداد، روزهایی را برای خدمت به تعدادی دانش آموزان اختصاص داده است و سخت است که حالا به خاطر روزهایی که غیرحضوری شده هزینه را به او برگردانند. البته مشکل از تعطیلاتی است که پیش می‌آید و از قبل اعلام نمی‌شود که راننده‌های سرویس هم بدانند برنامه کاری‌شان چطور خواهد بود. اولیا و موسسین و مسئولان مدارس باید با یکدیگر به توافق برسند و وقتی خدمتی ارائه نشده پول آن را به خانواده برگردانند. 
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در خیلی از مدارس غیردولتی والدین همه هزینه را یکجا نمی‌پردازند، بیان کرد: به این دلیل که در مواردی خانواده هنوز بخشی از هزینه‌ای که باید به مدرسه می‌پرداخت را نپرداخته، این امکان وجود دارد که در تعامل با مدرسه تا پایان سال در خصوص چگونگی بازگرداندن هزینه خدمات روزهای غیرحضوری تصمیم گیری کنند. خانواده مثلا بابت هزینه دانش آموز به مدرسه چک داده و می‌تواند درخصوص میزان هزینه‌ها و کم و زیاد شدن آن در شرایط مختلف مانند غیرحضوری شدن کلاس‌ها و... به تفاهم برسند و کار سختی هم نیست و حتما باید با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند. به عنوان مثال اولیا می‌توانند دسته جمعی با مدیر مدرسه جلسه بگذارند و یک تصمیم درست درخصوص هزینه‌هایی که باید برگردانده شود، بگیرند. 
محمودزاده در ادامه یادآور شد: اگر راننده سرویس یک روز دیر دنبال دانش آموز بیاید، خانواده‌ها شاکی می‌شوند، چرا که او تعهد داده که در تعداد روز مشخصی برای بردن دانش آموز به مدرسه حاضر شود. این نکته به معنای آن است که راننده روی روزهای کاری خود حساب کرده است و با جای دیگری قرارداد نبسته تا تداخل کاری پیش نیاید و برگرداندن هزینه سرویس روزهایی که مدرسه غیرحضوری شده، نیاز به یک تصمیم درست و همکاری دو طرفه دارد. 
او افزود: همچنین در خصوص برنامه‌هایی مانند اردوهای دانش آموزی، طبیعتا اگر پول آن قبلا از خانواده گرفته شده و این برنامه با غیرحضوری شدن مدرسه همزمانی پیدا کرده و بچه را به اردو نبرده اند، مدرسه نباید هزینه دریافت شده را پیش خود نگه دارد و باید آن را به خانواده برگرداند. در مورد سایر خدمات نیز وقتی خدمتی ارائه نشده باید هزینه آن را به اولیا برگردانند.
لازم به یادآوری است که روز گذشته؛ یکم اسفند ماه نیز وزارت آموزش‌وپرورش با صدور اطلاعیه‌ای از مدارس خواست تا مبالغ گرفته‌شده از اولیا دانش آموزان برای انجام خدمات خاص در ایام غیرحضوری شدن آموزش‌ها که به دلیل آلودگی و برودت هوا و… صورت گرفت را به نحو مقتضی جبران کنند.
کد مطلب: 190026
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *