۰
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۷

امیرعبداللهیان به عمان می‌رود

«بدر بن حمد البوسعیدی» عصر روز دوشنبه بعد از دیدار و رایزنی با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در تهران در یک نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ایرانی خود با اشاره به تاکیدات دوکشور بر اجرای توافقات صورت گرفته بین تهران و مسقط در جریان سفر مقامات عالی رتبه دو کشور به ایران و عمان گفت: شاهد تحول جدی از حیث حضور بخش خصوصی ایران در عمان و شاهد افزایش فعالیت تجاری طرف عمانی در قبال ایران هستیم.
امیرعبداللهیان به عمان می‌رود
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبر آنلاین،وزیر امور خارجه عمان در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ایرانی خود در تهران گفت: گفت‌وگوهای سازنده‌ای با آقای امیرعبداللهیان داشتم.

«بدر بن حمد البوسعیدی» عصر روز دوشنبه بعد از دیدار و رایزنی با حسین امیر عبداللهیان  وزیر امور خارجه در تهران در یک نشست مطبوعاتی مشترک  با همتای ایرانی خود با اشاره به تاکیدات دوکشور بر اجرای توافقات صورت گرفته بین تهران و مسقط در جریان سفر مقامات عالی رتبه دو کشور به ایران و عمان گفت:  شاهد تحول جدی از حیث حضور بخش خصوصی ایران در عمان و شاهد افزایش فعالیت تجاری طرف عمانی در قبال ایران هستیم.

 

وی با بیان این که در جریان گفت وگوهای امروز با وزیر امور خارجه ایران در مورد امکان دستیابی به توافق تجارت ترجیحی بین دو کشور صحبت کردیم و امیدواریم که این موضوع محقق و اجرایی شد، گفت: ما  بر اهمیت گسترش همکاری های دو کشور در حوزه های حمل و نقل ، ترانزیت و... تاکید داریم . البوسعیدی همچنین تصریح کرد :  روابط مردمی دوکشور ایران و همان  نیز  رو به گسترش است و این به نفع دو کشور خواهد بود.

وی گفت: درباره تحولات منطقه و جهان می‌توان تأکید کنم بر چیزی که آقای امیرعبداللهیان مطرح کرد و آن نزدیکی عمیق دیدگاه‌های دو کشور در خصوص راهکار سیاسی برای حل چالش‌های جهانی است.البوسعیدی ادامه داد : سیاست عمان همواره مبتنی بر رعایت  اصل حسن همجواری  بوده است و براساس این نکته تلاش کرده ایم که  نقشی مثبت در نزدیکی دیدگاه‌ها بین کشورها و کاهش تنش‌ها در منطقه ایفا کنیم.

وی گفت: سیاست ما مبتنی بر حسن اراده قوی برای تقویت صلح و امنیت در منطقه و عرصه بین الملل  است  و در همین چارچوب  معتقدیم اگر اراده سیاسی قوی وجود داشته باشد راهکارهای مسالمت آمیز برای هر مشکل، سوءتفاهم و اختلافی که ممکن است، رخ دهد وجود دارد.

این دیپلمات عالی رتبه عمانی در ادامه صحبت های  خود در این ارتباط گفت : تنها راه گذر از اختلافات و اشتباهات  احتمالی ، گفت‌وگوی صریح و شفاف با هدف دستیابی به راهکارهای مورد توافق همه طرف ها  است.

وزیر امور خارجه عمان گفت : ما معتقدیم این شیوه ، اصلی ترین راهکار  برای تقویت روابط بین کشورها  و تقویت صلح و امنیت برای همگان است.

وزیر امور خارجه عمان همچنین در بخش پایانی صحبت های خود  با بیان این که امیدوارم به زودی آقای امیر عبداللهیان را در عمان ملاقات کنم ، تاکید کرد : امیدواریم روابطی که بین دو کشور  وجود دارد در راستای منافع  هر دوکشور هر چه بیشتر جلو  برود .

کد مطلب: 199375
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *