۰
يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۰

طالبان: موازین اسلامی را به خاطر دیگران کنار نمی‌گذاریم

معاون سیاسی نخست‌وزیری طالبان اظهار داشت هیئت حاکمه افغانستان به دنبال تعامل مثبت با جهان است اما حاضر به معامله بر سر اصول اسلامی نیست.
طالبان: موازین اسلامی را به خاطر دیگران کنار نمی‌گذاریم
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تسنیم،معاون سیاسی نخست‌وزیری طالبان اظهار داشت هیئت حاکمه افغانستان به دنبال تعامل مثبت با جهان است اما حاضر به معامله بر سر اصول اسلامی نیست.«محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیری طالبان با اظهار اینکه امارت اسلامی به دنبال تعامل مثبت با جهان و روابط خوب در فضای احترام متقابل است، تصریح کرد: با این حال ما هیچگاه حاضر به معامله برسر اصول اسلامی نیستیم و بخاطر دیگران شعایر اسلامی را زیر پا نمی‌گذاریم.

عبدالکبیر در سمینار دینی و علمی برای اساتید شرعیات و ثقافت اسلامی دانشگاه کابل اظهارداشت: اسلام در افغانستان در اثر قربانی‌ها و فداکاری‌های زیاد آمده است و با قربانی‌ها و فداکاری‌ها حراست خواهد شد.

وی افزود در مبارزات 20 سال گذشته علیه اشغال آمریکا، مردم افغانستان، اساتید دانشگاه‌ها، محصلین و علما سهیم بودند و هیئت حاکمه آنها را در نظام کنونی شریک می‌داند.

معاون سیاسی نخست‌وزیری طالبان با اظهار اینکه حفاظت و تقویت نظام اسلامی وظیفه و مسئولیت مشترک همه اقشار جامعه است، ادامه داد: امارت اسلامی افغانستان برای توسعه و تقویت تمام علوم دینی و نوین تلاش می‌کند، همه علوم را لازم می‌داند و به یک چشم‌ به آنها می‌نگرد، اما در این دو دهه به علوم دینی توجهی نشده است، خلأ علوم دینی بسیار زیاد است، بنابراین باید به آن توجه بیشتری صورت گیرد.

عبدالکبیر اظهارداشت: ما آن دکتر و مهندسی را می‌خواهیم که در کنار تخصص، آموزش‌های اساسی و ضروری اسلام را نیز داشته باشند.

کد مطلب: 199723
برچسب ها: افغانستان طالبان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *