۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۰

قیمت سکه و دلار پرواز کرد

بازار سکه امامی امروز با شوک صعودی قیمت دلار به پرواز درآمد.
قیمت سکه و دلار پرواز کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از اقتصاد نیوز،بازار ارز تهران امروز سه شنبه 10 مرداد، شاهد پیشروی قیمت دلار بود. طبق ادعای برخی از معامله گران قیمت دلار امروز تا نزدیک مرز 50هزار تومان حرکت کرد.

فعالان بازار می گفتند یکی از دلایل رشد قیمت دلار ناشی از حمایت بازار ارز هرات از تهران بود، قیمت دلار در هرات عصر دیروز در حدود ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان بسته شد و در شروع معاملات نقدی امروز وارد کانال ۴۹ هزار تومان شد و تا ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان بالا رفت. دلار فردایی هرات هم در حدود ۴۹ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با روز گذشته ۷۵۰ تومان افزایش را نشان می دهد.

 

از سوی دیگر نرخ حواله درهم در آغاز معاملات امروز با گپ مثبت ۵۰ تومانی روانه بازار شد و و ظهر امروز در حدود ۱۳ هزار و ۷۵۰ تومان قیمت خورد که نسبت به عصر دوشنبه ۱۸۰ تومان رشد را نشان می دهد. نرخ برابری درهم به دلار در نیمه کانال ۵۰ هزار تومان قرار دارد. 

اثر منحل شدن کانون صرافان در بازار دلار

یکی از خبرهای مهم امروز در بازار در رابطه با منحل شدن کانون صرافان بود.آن طور که در خبرها آمده بانک مرکزی اعلام کرده که «به دلیل تخلفات و انحراف از اهداف، موضوع و وظایف و اختیارات کانون صرافان ایرانیان، موافقت‌نامه تاسیس این کانون صادره توسط بانک مرکزی، ابطال و انحلال کانون مذکور در دستور کار قرار گرفت.»

کد مطلب: 200231
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *