۱
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۴

نماینده مجلس: قرار دادن نظامیان در راس امور داخلی، ضمن امنیتی کردن کشور، حاوی پیام ناخوشایندی برای مردم است

مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه معاون معزول وزیر کشور با انتشار بیانیه‌ای کذایی نشان داد؛ از کشورداری، مسائل و شرح وظایف قوه مقننه و حتی خودش اطلاعی ندارد، گفت: وزیر کشور باید اصلاحات بیشتری در بدنه تحت مدیریت خود انجام دهد.
نماینده مجلس: قرار دادن نظامیان در راس امور داخلی، ضمن امنیتی کردن کشور، حاوی پیام ناخوشایندی برای مردم است
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خانه ملت،قوه مقننه و حتی خودش اطلاعی ندارد، گفت: وزیر کشور باید اصلاحات بیشتری در بدنه تحت مدیریت خود انجام دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه معاون معزول وزیر کشور با انتشار بیانیه‌ای کذایی نشان داد؛ از کشورداری، مسائل و شرح وظایف قوه مقننه و حتی خودش اطلاعی ندارد، گفت: وزیر کشور باید اصلاحات بیشتری در بدنه تحت مدیریت خود انجام دهد.

مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی در واکنش به بیانیه معاون سیاسی معزول وزیر کشور خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: اگرچه رفتارها و صحبت‌های این شخص به خودی خود حائز اهمیت نیست اما به دلیل آنکه در ذهن برخی از افراد جامعه شبهاتی ایجاد کرده، باید توضیحاتی در این باره ارائه دهم، ابتدا اینکه بیانیه اخیر آقای غلامرضا به عنوان معاون عزل شده وزیر کشور نشان داد؛ اقدام نمایندگان مبنی بر طرح استیضاح وزیر کشور به دلیل موضوعات مختلف و البته رفتارها و اقدامات معاون سیاسی وی، کاملاً به حق و درست بوده است چراکه این فرد ثابت کرد؛ به‌عنوان یک نظامی نباید در چنین جایگاه مهمی در کشور قرار می‌گرفت.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در آرامش و امنیت کامل قرار دارد لذا قرار دادن نظامیان در راس امور داخلی، ضمن امنیتی کردن کشور، حاوی پیام ناخوشایندی برای مردم است، افزود: متأسفانه رئیس‌جمهور توجهی به این مسائل ندارد چراکه با انتصاب وزیری نظامی، کشور را به سمت فضای امنیتی سوق داد، همچنین با قرار دادن یک نظامی خشک و بی‌روح در جایگاه معاونت سیاسی وزارتخانه -که باید ارتباط مستقیم با مردم داشته باشد و به گروه‌های سیاسی کشور آرامش دهد- شرایط را سخت‌تر کرد.

وی با اعتقاد به اینکه معاون سیاسی معزول وزیر کشور با انتشار این بیانیه نشان داد به هیچ عنوان از مسائل داخلی و سیاسی کشور اطلاع درستی ندارد، ادامه داد: اگر هم اطلاعاتی داشته باشد به دلیل روحیه نظامی خود، کشور را به مثابه یک پادگان تصور کرده و معتقد است؛ همه باید دستورات وی را بی‌کم و کاست اجرایی کنند.

نماینده مردم در مجلس مطرح کرد: در حالی وی در بیانیه مذکور مدعی است مجلس اجازه فعالیت را از وی گرفته و مانع از انجام اقدامات قانونی خود کرده که حضرت امام(ره) فرمودند؛ مجلس در راس تمامی نهادها و سازمان‌های جمهوری اسلامی قرار دارد، لذا بهتراست آقای غلامرضا به این فرمایشات توجه داشته باشد.

قطب آبادی با اعتقاد به اینکه دوستان معاون عزل شده وزیر کشور گرداننده این بازی‌های سیاسی هستند، تأکید کرد: در حالی وی مجلس را تضعیف می‌کند که اگر نمایندگان در کنار دولت نباشد به‌یقین مسئولان دولتی با مشکلات بسیاری رو به رو شده و عملاً نمی‌توانند کاری را پیش برند و دولت طبق فرمایشات مقام معظم رهبری وظیفه مشورت با نمایندگان را دارد اما به نظر می‌رسد؛ آقای غلامرضا این بخش از صحبت‌های رهبری را نادیده گرفته است، بنابراین فرمان بنیانگذار انقلاب و رهبر معظم را توامان زیر پا گذاشته و صرفاً به دلیل از دست دادن یک جایگاه، مسائل مهمی را در کشور زیر سوال برده است.

وی با یادآوری اینکه بخشنامه منتشر شده ازسوی معاون سابق وزیر کشور میان دولت و مجلس اختلاف ایجاد کرد، اظهار کرد: باید این مسئله ریشه‌یابی و بررسی شود که آیا جریان انحرافی پشت قصه این فرد نهفته است یا جریان دیگری سبب شده تا وی به موضوع انتخابات پیش‌رو در کشور ضربه وارد کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه غلامرضا تنها یکی از دلایل درخواست نمایندگان برای استیضاح وزیر کشور بود، گفت: ایجاد اختلاف میان نمایندگان و مسئولان اجرایی و...نشان می‌دهد وی به‌دنبال مهندسی کردن انتخاب برای روی کار آوردن یک جریان خاص و افراطی بوده است.

وی یادآور شد: اگرچه رئیس مجلس از ابتدا بنا را بر گفت‌وگو و حفظ آرامش گذاشت و به همین منظور بارها ضمن صحبت با استیضاح‌کنندگان وزیر سعی در پادرمیانی داشته است تا مسئله در کمال آرامش و به دور از هیاهو حل شود، اما متأسفانه وزیر کشور و معاون وی به این مهم اعتقادی نداشتند.

این نماینده مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه نمایندگان خواهان استیضاح وزیر کشور این طرح را با ۱۴ موضوع امضا کرده اند که فقط یک بند آن مربوط به معاون وی است، گفت: ازجمله این مسائل مربوط به انتصاب برخی استاندارها و فرماندارها در استان‌های مختلف است، البته همچنان معتقدم ریشه تمامی این مشکلات از یک نگاه خشک نظامی نشات می‌گیرد و اینکه کسی به استفاده از توان و ظرفیت مردمی اعتقادی ندارد، در حالی که با استفاده از توان مردم و نمایندگان آن‌ها، علاوه‌بر ایجاد آرامش در جامعه، امور مختلف نیز بهتر انجام خواهند شد.

قطب آبادی تصریح کرد: با این اوصاف شواهد نشان می‌دهد؛ دیدگاهی مبنی بر استفاده از ظرفیت مردم و نمایندگان آن‌ها در دولت وجود ندارد، چراکه سعی بر پنهان کردن مسائل مهم کشور از مردم و تصمیم‌گیری پشت درهای بسته دارند.

وی با اشاره به اینکه همکاران معاون عزل شده متفق‌القول از اخلاق خشک، تند و دیکتاتورمآبانه انتقاد می‌کنند، افزود: اقدام مجلس سبب شد؛ وزیر کشور به خود آمده و در حوزه سیاسی -که کاملا مبتنی بر گفتمان و تعامل است- تغییر ایجاد کند و طبیعی است فرد عزل شده نسبت به این اتفاق عکس‌العمل نشان دهد اما ما اجازه ایجاد ناامنی، اختلاف میان مردم و مسئولان را در کشور نخواهیم داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز امیدواری کرد که پس از انتصاب معاون سیاسی جدید در وزارت کشور، آرامش سیاسی مناسبی در جامعه حاکم شده و شاهد برگزاری انتخابات پرشوری باشیم که مقام معظم رهبری برآن تاکید داشتند.

وی با اعتقاد بر اینکه وزیر کشور باید اصلاحات بیشتری در بدنه تحت مدیریت خود انجام دهد، اضافه کرد: در غیر این صورت استیضاح‌کنندگان وزیر در مجلس بر خواسته خود اصرار خواهند ورزید تا امور مردم و کشور سروسامان بگیرد

کد مطلب: 201214
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *