۰
جمعه ۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۵

قیمت طلا و سکه 4 شهریور 1402

طلا و سکه به کانال بالاتر می‌روند؟
در آخرین روز کاری هفته اول شهریور قیمت طلا و سکه روند متوازنی نداشتند. افزایش قیمت، سکه‌های سنگین را به کانال بالاتر برگرداند و قیمت طلا کاهش یافت. با توجه به نزدیکی اربعین شرایط رکودی بازار طلا همچنان برقرار است. آیا قیمت در بازار طلا در کانال‌های قیمتی بالاتر پایدار است؟
قیمت طلا و سکه 4 شهریور 1402

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز قیمت طلا و سکه در آخرین روزهای مرداد و نخستین روزهای شهریور ضربان‌های محدودی داشت. در ابتدای این هفته با توجه به برگشت قیمت دلار به کانال ۴۸ هزار تومان، قیمت‌های بازار طلا در کانال پایین‌تر قرار گرفتند و پایان هفته سکه‌های سنگین در کانال بالاتر جا خوش کردند. هرچند نوسانات افزایشی و کاهشی قیمت در بازار فلز زرد چندان بزرگ نبود، اما منجر به تغییر کانال طلا و سکه شد.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه را در لحظه گشایش بازار فردا مشاهده می‌کنید.


 

کارشناسان اقتصادی با توجه به پیش‌رو بودن اربعین روند قیمت‌ها در بازار طلا در کانال‌های فعلی را همچنان پایدار می‌دانند. آنها معتقدند اگر رویداد خاصی در بازار رخ ندهد قیمت‌ها با ضربان‌های مختصر در کانال‌های فعلی نوسان خواهند داشت.

این در حالی است که کارشناسان اقتصادی نیز با وجود افزایش قیمت انس جهانی طلا و برگشت آن به کانال ۱۹۰۰ دلاری روند کاهشی پلکانی را با توجه به سیاست‌های فد و نرخ بهره آمریکا برای طلای جهانی پیش‌بینی می‌کنند.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش قیمت انس جهانی طلا با رقم ۱۹۱۷ دلاری معامله می‌شود.برگشت سکه‌های امامی و بهار به کانال بالاتر

روز پنجشنبه دوم شهریور قیمت سکه امامی با افزایش ۱۵۱ هزار تومانی با قیمت ۲۸ میلیون تومان مبادله شد و به کانال بالاتر راه یافت. همچنین قیمت سکه بهار ۱۰۰ هزار تومان رشد داشت و با رقم ۲۵ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان مبادله شد.

با این وجود افزایش قیمت‌ها در بازار سکه نتوانست راه نیم‌ و ربع سکه را به کانال بالاتر باز کند. در آخرین روز هفته گذشته نیم‌سکه افزایش ۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد. دیروز ربع سکه تنها قطعه‌ای بود که تغییر قیمت نداشت. این قطعه با رقم ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومانی روز چهارشنبهمعامله شد.دوم شهریور سکه گرمی ۵۰ هزار تومان گران شد. این قطعه با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

طلا ارزان شد

روز پنجشنبه قیمت طلا روند کاهشی داشت. هر مثقال طلا با کاهش محدود سه هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۲۱ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش سه هزار و ۳۰۰  تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۱۳ هزار تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و۲۸۲هزار تومان رسید.

در دومین روز شهریور حباب سکه در تمام قطعات افزایشی بود. حباب سکه امامی با ۱۶۴ هزار تومان افزایش پرچمدار بیشترین رشد بود. حباب سکه بهار ۱۱۳ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۵۳ هزار تومان، ربع سکه هزار تومان و سکه گرمی ۵۰ هزار تومان رشد داشتند.

کد مطلب: 201605
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *