۰
دوشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۵

برخی با استوری گذاشتن از کودکان کار کلی پول از مردم به جیب می‌زنند

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از برخورد با کاسبانِ آسیب خبر داد.
برخی با استوری گذاشتن از کودکان کار کلی پول از مردم به جیب می‌زنند

به گزارش مردم سالاری آنلاین، «احمد احمدی صدر» مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به ورود شهرداری به حوزه کودکان کار و خیابان با سازمان‌ها و ان جی اوهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، همکاری می‌شود، گفت: ما در خدمت همه ان جی اوها و سازمان‌های مردم نهاد هستیم، اصلا اگر این سازمان‌های مردم نهاد و ان جی اوها نباشند، بحث مردمی‌سازی اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه داد: ما با کاسبان آسیب کار نمی‌کنیم و حتما کاسبان آسیب را از حوزه آسیب‌های اجتماعی حذف می‌کنیم. کاسبان آسیب نیز کسانی هستند که پشت چهره معصوم کودکان کار مخفی شده‌اند و سال‌ها با یک استوری گذاشتن در صفحات مجازی و همچنین با نمایش یک فیلم کلی پول از مردم به جیب می‌زنند و کمترین کار را برای آسیب دیدگان اجتماعی انجام داده‌اند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: متاسفانه از این افراد در کشور ما هستند و ما به آن‌ها کاسبان آسیب می‌گوییم. ما با کاسبان آسیب برخورد می‌کنیم و دست‌شان را کوتاه می‌کنیم، چراکه شاید واقعا آلوده‌ترین و کثیف‌ترین پولی که هر فردی می‌تواند بخورد حق یتیم است. این کاسبان آسیب پشت چهره معتاد و زنان آسیب دیده پنهان می‌شوند و کار خودشان را می‌کنند ما با این‌ها مخالفیم و با آن‌ها نیز مقابله می‌کنیم.

احمدی صدر با اشاره به سازمان‌های مردم نهادی که از شهرداری تهران ملکی را برای ارائه خدمات دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: عده‌ای از افراد نیز هستند که در واقع زحمت می‌کشند و کار می‌کنند زمان و وقت گذاشته‌اند و نزدیک به سی الی چهل سال است که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند، اما فضایی که از شهرداری گرفته‌اند، تا حداقل سالی ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر را حمایت کنند به درستی استفاده نشده و ما دیدیم ۵ الی ۱۰ نفر را کمک و حمایت می‌کنند و این را پوشش قرار داده‌اند و یا توان حمایت از این افراد را دیگر ندارند.

وی ادامه داد: ما از این افراد دعوت می‌کنیم که یا فعالیت‌شان را ادامه داده و گسترش دهند یا اگر قرار است برای ۵ الی ۱۰ نفر، یک ملک هزار متری یا دو هزارمتری در اختیار آن‌ها باشد ما این ملک را به سازمان مردم نهاد دیگری بدهیم که توان دارد به ۵۰۰ نفر یا بیشتر خدمات ارائه کند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ثبت کد یونیک از کودکان کار و متکدیان گفت: تمام اقدامات در این زمینه انجام شده و تست نهایی نرم‌افزار مورد نیاز نیز هفته گذشته انجام شده است و انشالله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد مطلب: 201762
برچسب ها: کودکان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *