۰
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۱

چه تاب و سرسره‌ای برای بازی کودکان در خانه مناسب است؟

والدین همیشه در تلاش هستند تا کودکانی شاد و سرشار از زندگی داشته باشند و برای رسیدن به این هدف از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از مهمترین این روش‌ها، انجام بازی‌های مناسب و سرگرم‌کننده برای کودکان است. اما به‌دلیل محدودیت فضا، زندگی آپارتمان‌نشینی و مشغله والدین، کودکان برای انجام بعضی از بازی‌ها محدودیت دارند. از طرفی امکان بردن بچه‌ها به پارک یا خانه‌های بازی، همیشه مهیا نیست. پس بهترین راه، ایجاد یک فضای بازی پرهیجان و ایمن در خانه یا مهدهای کودک، با توجه به فضای موجود و علایق بچه‌هاست.
چه تاب و سرسره‌ای برای بازی کودکان در خانه مناسب است؟

تاب و سرسره از وسایل جذاب و بسیار سرگرم کننده برای بازی کودکان می باشد. در همین راستا به این سوال پاسخ می‌دهیم که چه تاب و سرسره‌ای برای بازی کودکان در خانه مناسب است؟ 

کودکان از چه سنی می‌توانند از تاب و سرسره استفاده کنند؟

رده سنی کودک، توانایی و وزن او از معیارهای مهم در خرید تاب و سرسره است. کودکان از ماه‌های اول زندگی خود می‌توانند از تاب استفاده کنند، ولی برای خرید سرسره باید کمی بیشتر صبر کنید. زمانی می‌توانید کودک خود را برای سوار شدن به سرسره تشویق کنید که توانایی بالا رفتن از پله‌های سرسره را داشته باشد.

برای نوزادان تاب‌های پارچه‌ای پیشنهاد می‌شود، این تاب‌ها بیشتر مانند گهواره عمل می‌کنند. به‌خاطر داشته باشید برای کودکان کمتر از دو سال، تکان‌های شدید دلهره‌آور است و باعث اضطراب در کودکان می‌شود. تاب و سرسره‌های پلاستیکی با ارتفاع کم، می‌توانند اولین انتخاب برای فرزند شما باشند.

مزایای بازی تاب و سرسره برای کودکان

کودکان برای رشد صحیح علاوه‌بر تغذیه مناسب، به بازی هم احتیاج دارند، در واقع بازی نوعی تمرین برای آموختن مهارت‌های زندگی برای آن‌هاست. از جمله بازی‌های نوستالژیک و جذاب برای همه کودکان، بازی با تاب و سرسره است. اگر بازی با تاب و سرسره در مکان‌هایی مانند پارک‌ها یا مهد کودک‌ها باشد، نقش مهمی در بهبود رفتارهای اجتماعی کودک شما خواهدداشت. اما استفاده از تاب و سرسره برای بازی کودکان در خانه نیز مزیت‌های زیادی دارد، حتی اگر کودک به‌تنهایی با آن‌ها بازی کند. از این رو امروزه برخی خانواده در منزل یا ویلای شخصی و حتی معماران و سازندگان در پروسه طراحی ویلا و طراحی دکوراسیون داخلی اقدام به طراحی فضای بازی مناسب برای کودک می نمایند. 

فواید تاب بازی برای کودکان

اگر می‌خواهید حس عمقی و میزان تمرکز کودک خود را افزایش دهید، برای اتاق او یک تاب بخرید. تاب‌بازی با درگیر کردن کل بدن کودکان، باعث افزایش حفظ تعادل و کاهش حس بی‌قراری می‌شود. تاب‌بازی باعث افزایش ترشح هورمون اندورفین در بدن کودکان می‌شود، این هورمون شادی و نشاط را در آن‌ها افزایش می‌دهد. تاب‌بازی برای کودکان با شرایط خاص و کودکانی که از مشکلات اضطراب رنج می‌برند، یک پیشنهاد عالی است. 

فواید بازی سرسره برای کودکان

سرسره یک بازی هیجان‌انگیز برای کودکان به‌شمار می‌رود. شما می‌توانید برای جذاب‌تر شدن این بازی در خانه، سرسره را در یک استخر توپ کوچک قرار دهید. این بازی ساعت‌های طولانی کودک شما را سرگرم خواهد‌کرد. ایجاد تعادل در شنوایی و بهبود مهارت‌های فیزیکی و حرکتی کودک نیز از مزایای این بازی است. بالا رفتن از پله‌ها به تقویت عضلات دست و پای کودک و حفظ تعادل او کمک می‌کند، پرورش هوش نیز از مزایای این بازی است.

جنس تاب و سرسره مناسب برای بازی کودکان در خانه

جنس تاب و سرسره‌ای که انتخاب می‌کنید به‌دلیل تاثیر مستقیم بر ایمنی و سلامت کودک بسیار مهم است. متریال متفاوتی برای تولید تاب و سرسره مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر کدام متناسب با شرایط می‌تواند انتخاب شود.

تاب و سرسره فلزی

تاب و سرسره از جنس فلز به‌دلیل مقاومت بالا و قیمت کم، مورد توجه خانواده‌ها قرار می گیرند. اما این وسایل بازی برای کودکان با سن کم و بازی در خانه مناسب نیستند. این جنس برای کودکان بیشتر از ۷ سال و فضاهای باز مانند حیاط یا پارکینگ گزینه خوبی است. همچنین به‌دلیل استحکام زیاد می‌توانند مورد استفاده بزرگسالان نیز قرار بگیرند.

تاب و سرسره از جنس پلاستیک

اغلب خانواده‌ها تاب و سرسره از جنس پلاستیک را برای فرزندان خود خریداری می‌کنند. دلیل این انتخاب قیمت مناسب تاب و سرسره‌های ساخته شده از پلاستیک، سبک بودن و راحتی در جابه‌جایی، استحکام کافی، قابلیت شست‌و‌شو و ضریب ایمنی بالا است. یک نکته مهم دیگر در انتخاب جنس پلاستیک، تنوع در رنگبندی تاب‌ها و سرسره‌ها است. شما می‌توانید تاب و سرسره‌های پلاستیکی را در هر رنگی که دوست دارید در بازار پیدا کنید.

نوعی از پلاستیک به نام وینیل نیز برای تولید تاب و سرسره و سایر وسایل بازی کودکان استفاده می‌شود. وینیل جنسی بسیار مقاوم است و به همین علت از پلاستیک معمولی قیمت بیشتری دارد. جنس وینیل برای خانه‌های بازی و مهدکودک‌ها انتخاب بهتری از پلاستیک است.

تاب و سرسره از جنس چوب

برای بازی کودک در خانه می‌توانید از تاب‌های چوبی هم استفاده کنید. تاب از جنس چوب بسیار زیبا بوده و مقاومت بالایی دارد اما گرانتر است. سرسره‌های فانتزی از جنس چوب هم وجود دارند که به‌دلیل متریال گرانتر و نگهداری سخت‌تر، خانواده‌ها کمتر تمایل به خرید آن دارند.

تاب و سرسره مناسب برای بازی کودکان در خانه

فاکتورهای متفاوتی را برای انتخاب تاب و سرسره مناسب باید در‌نظر بگیرید. با توجه به هزینه زیادی که برای خرید این وسایل بازی پرداخت می‌کنید، در هنگام خرید موارد زیر را در‌نظر داشته باشید تا از تصمیم خود پشیمان نشوید.

خرید تاب و سرسره متناسب با اندازه اتاق

تاب‌ها و سرسره‌ها را می‌توانید در ابعاد متفاوت پیدا کنید. تاب می‌تواند یک نفره، دو نفره و حتی بیشتر باشد. ارتفاع تاب‌ها نیز با هم متفاوت است و انتخاب ارتفاع مناسب به سن کودک شما بستگی دارد. سرسره‌ها را نیز بر اساس ارتفاع سرسره، تعداد پله‌ها و میزان شیب آن با هم مقایسه کنید. طبیعی است که هر چه تاب و سرسره بزرگتر باشد، به فضای بزرگتری احتیاج پیدا می‌کنید.

پیشنهاد می‌شود قبل از خرید، حتما فضایی که قصد دارید تاب یا سرسره را در آن قرار دهید اندازه بگیرید. در محاسبات خود، فضای مورد نیاز کودک برای تاب‌خوردن و سر‌خوردن از سرسره را در نظر بگیرید. وجود مانع یا فضای تنگ می‌تواند باعث آسیب به کودک یا عدم امکان استفاده از وسایل بازی شود.

انتخاب تاب و سرسره تاشو و سبک برای خانه

وقتی یک تاب یا سرسره را برای خرید انتخاب می‌کنید، باید در مورد شرایط حمل و نگهداری آن در خانه نیز فکر کنید. برای جابه‌جایی آسان‌تر بهتر است جنس‌های سبک‌تر را انتخاب کنید. مدل‌های تاشو و جمع‌شونده نیز برای خانه مناسب‌تر هستند و شما می‌توانید فقط در زمان بازی کودکان آن‌ها را باز و پس از پایان بازی آن‌ها را جمع کنید تا فضای کمتری اشغال کنند.

تاب و سرسره‌ای را انتخاب کنید که نصب سریع و راحتی داشته باشند. انتخاب انواع پیچیده و شلوغ، فقط فضا را اشغال کرده و دردسر شما را در هنگام نصب و جابه جایی بیشتر می‌کند.

انتخاب رنگ شاد برای تاب و سرسره

تاب و سرسره‌ای را برای اتاق کودک خود انتخاب کنید که رنگ شادی داشته باشد. رنگ‌های شاد و زیبا باعث بهتر شدن روحیه بچه‌ها می‌شود و اشتیاق آن‌ها را برای بازی افزایش می‌دهد.

کلام آخر

شما با خرید تاب و سرسره برای اتاق کودک خود، این فرصت را به او می‌دهید تا زمان بیشتری را به بازی مورد علاقه خود بپردازد. وجود این وسایل در خانه باعث می‌شود، شادی بازی با این وسایل محدود به حضور در پارک نباشد.

برای خرید تاب و سرسره مناسب باید به راحتی استفاده از آن برای بچه‌ها، ایمنی این وسایل، تناسب با سن و توانایی کودک و فضای موجود توجه کنید. با در‌نظر گرفتن مواردی که گفته‌شد، می‌توانید یک انتخاب صحیح و هیجان‌انگیز برای فرزند خود داشته باشید.


 


 

 

کد مطلب: 204141
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *