۰
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

هشدار به مردم تهران

 اداره کل هواشناسی استان تهران توصیه کرده است تا نسبت به عدم تردد یا اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای آموزشی اقدام شود.
هشدار به مردم تهران

به گزارش مردم سالاری آنلاین، اداره کل هواشناسی تهران با صدور هشدار سطح نارنجی، از نفوذ سامانه بارشی و ناپایداری متناوب در استان به‌ویژه برای نیمه شمالی و مناطق غربی استان خبر داد.

 بر اساس این هشدار یک سامانه بارشی چهارشنبه به استان نفوذ کرده و ناپایداری متناوب آن سبب بارش باران، رگبار و رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ در نقاط مستعد می شود که اثرات مخاطره آمیزی در پی دارد.

این اثرات شامل لغزندگی معابر و جاده ها آبگرفتگی بعضی معابر، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و جاری شدن روان آب، وزش باد شدید گاهی وزش باد خیلی شدید و امکان خسارت به سازه های موقت، داربستها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال، امکان اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، احتمال صاعقه و بارش تگرگ، امکان سقوط سنگ از ارتفاعات در نواحی کوهستانی و مه و محدودیت دید در نواحی کوهستانی است.

اداره کل هواشناسی استان تهران توصیه کرده است تا نسبت به عدم تردد یا اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای آموزشی، عدم جابه‌جایی عشایر یا چرای دام در ارتفاعات، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی اقدام شود.

زمان پایان فعالیت این سامانه روز جمعه اعلام شده است.

کد مطلب: 204386
برچسب ها: تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *