۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۵

عربستان شمشیر را برای اسرائیل از رو بست

عربستان «موقتا» مذاکرات در رابطه با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را کنار گذاشته است.
عربستان شمشیر را برای اسرائیل از رو بست

به گزارش مردم سالاری آنلاین، تا پیش از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی، سران عربستان و رژیم صهیونیستی می‌گفتند به طور پیوسته درحال حرکت به سوی توافقی هستند که ممکن است شکل جدیدی به منطقه بدهد.

خبر خبرگزاری فرانسه در حالی منتشر می‌شود که پیشتر هم خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع نزدیک به ریاض اعلام کرد که عربستان «موقتا» مذاکرات در رابطه با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را کنار گذاشته است.

دو منبع مطلع به رویترز گفتند که عادی‌سازی عربستان روابط با رژیم صهیونیستی به تاخیر خواهد افتاد و این تاخیر گامی کلیدی از سوی عربستان در راستای دریافت بسته‌ امنیتی آمریکا محسوب می‌شود.

یک منبع نزدیک به طرز تفکر ریاض اعلام کرد که مذاکرات در حال حاضر نمی‌تواند ادامه پیدا کند و در زمان از سرگیری گفت‌وگوها، مسئله امتیازاتی که رژیم صهیونیستی باید به فلسطینی‌ها بدهد از اولویت بیشتری برخوردار خواهد بود.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» که توسط مقاومت فلسطین آغاز شد وارد هشتمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، درخواست تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که نشان دهنده فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه بوده و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

کد مطلب: 204550
برچسب ها: عربستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *