۰
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۰
همزمان باحملات صهيونيستی تلاش برای ارعاب فلسطينی ها ادامه دارد

اسرائيل در تدارک حمله زمينی به غزه

نگراني‌ها درباره وقوع نسل کشي در غزه هر لحظه پررنگ‌تر مي‌شود. حملات خشن اسرائيل عليه فلسطين همچنان ادامه دارد.
اسرائيل در تدارک حمله زمينی به غزه
گروه بين الملل - سميرا عبدالملکي: نگراني‌ها درباره وقوع نسل کشي در غزه هر لحظه پررنگ‌تر مي‌شود. حملات خشن اسرائيل عليه فلسطين همچنان ادامه دارد. توپخانه اسرائيل مناطق مرزي غلاف غزه را هدف قرار داد. به گزارش خبرنگار الجزيره، صهيونيست‌ها حمله‌اي به محله التفاح در نوار غزه داشتند. جنگنده‌هاي صهيونيست همچنين به منطقه «عزبه عبد ربه» در جباليا و نيز حمله‌اي توپخانه‌اي به شرق محله شجاعيه در شرق غزه داشتند.رژيم اشغالگر بامداد جمعه حدود 750 نقطه در غزه را هدف قرار داده بود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،«مارک گارلاسکو» بازرس سابق جنايات جنگي سازمان ملل در ليبي، مشاور نظامي و کارشناس بين‌المللي، در مصاحبه با واشنگتن پست گفت که بمب‌هايي که ايالات متحده در يک سال بر سر افغانستان انداخت، توسط رژيم صهيونيستي در عرض يک هفته روي غزه که بسيار کوچک‌تر است ريخته شده است.
گارلاسکو گفت: اسرائيل در مدت شش روز 6 هزار بمب بر سر ساکنان غزه پرتاب کرده است. شمار بمب و مهمات ديگر که در يک سال در طول جنگ افغانستان استفاده شد در حدود 7 هزار و 423 بمب است. علاوه بر اين، طبق گزارش سازمان ملل، ناتو 7 هزار و 600 بمب در طول جنگ در ليبي پرتاب کرده است. از سوي ديگر واشنگتن پست نوشت که تصاوير حمله رژيم صهيونيستي به بندر غزه سوالاتي درباره استفاده از فسفر سفيد را مطرح کرده است.در اين ميان،صندوق کودکان سازمان ملل متحد (يونيسف) اعلام کرد که يک ميليون نفر در نوار غزه تحت حملات شديد رژيم صهيونيستي  بوده و جاي امني براي رفتن ندارند. در بيانيه يونيسف در مورد اين موضوع در حساب رسانه اجتماعي X آمده است: تصاوير دريافتي از غزه وحشتناک هستند. 583 کودک در بين قربانيان وجود دارد. محل امني براي رفتن يک ميليون نفر وجود ندارد. اين قابل قبول نيست و خشونت بايد فورا متوقف شود. براي ايمني کودکان در غزه، آتش‌بس و کريدور بشردوستانه نياز است.
از سوي ديگر سازمان ملل متحد اعلام کرد، شمار فلسطينياني که بر اثر حملات رژيم صهيونيستي در غزه آواره شدند به 423 هزار نفر رسيده است. پيش تر وزارت بهداشت غزه اعلام کرده بود که حملات رژيم صهيونيستي به غزه شدت گرفته و تا کنون يک هزار و 800 فلسطيني در حملات رژيم صهيونيستي به غزه شهيد و 6 هزار و 612 نفر نيز زخمي شدند.
اين جنايات در حالي عليه فلسطينيان در غزه ادامه دارد که بر اساس فراخوان‌هاي منتشر شده در کشورهاي عربي و اسلامي، هم اکنون شهرهاي مختلف شاهد تجمع و راهپيمايي براي حمايت از مردم غزه بود. به همين مناسبت از جمله در ايران، عراق، اردن، لبنان و يمن راهپيمايي‌هاي گسترده اي براي حمايت از مردم غزه و محکوم کردن جنايات رژيم صهيونيستي برگزار شد.
نقشه حمله زميني
«دنيل‌هاگاري» سخنگوي ارتش اسرائيل بدون اشاره به هرگونه جزئيات به خبرنگاران گفت: ما براي مرحله بعدي جنگ آماده مي‌شويم. ارتش اسرائيل در حال آماده شدن براي اتفاقاتي است که در سراسر خاورميانه رخ مي‌دهد و ارتش در هر جايي که منافع اسرائيل وجود داشته باشد، اقدام خواهد کرد.
از سوي ديگر، ارتش رژيم صهيونيستي روز جمعه در بيانيه‌اي از تمام ساکنان شهر غزه خواست منازل خود را تخليه و به سمت جنوب حرکت کنند. ارتش اسرائيل ادعا کرده که اين تخليه براي امنيت شخصي ساکنان نوار غزه انجام مي‌شود.
ارتش صهيونيستي گفته که «بازگشت به شهر غزه تا زماني که بيانيه‌اي مبني بر اين اجازه صادر نشود، مجاز نخواهد بود و نزديک شدن به منطقه حصار مرزي ممنوع است.»
ارتش رژيم اشغالگر قدس روز جمعه اعلاميه‌هايي به زبان عربي را در آسمان غزه به زمين پرتاب کرده که در آن از ساکنان اين شهر خواسته بود تا خانه‌هاي خود را در اين شهر تخليه کنند. در اعلاميه‌ها آمده بود: «بيانيه فوري... به ساکنان شهر غزه، اين باريکه به ميدان جنگ تبديل شده است... شما بايد به خاطر امنيت و امنيت‌تان فورا خانه‌هاي خود را تخليه کنيد و به سمت جنوب غزه حرکت کنيد.»
ارتش اين اعلاميه را با نقشه‌اي از غزه با فلش‌هايي که منطقه جنوب نوار را نشان مي‌دهد، ضميمه کرد. توزيع اعلاميه‌ها ساعاتي پس از آن صورت گرفت که ارتش رژيم صهيونيستي اعلام کرد که به ساکنان شهر غزه دستور تخليه و رفتن به سمت جنوب را داده است.
سازمان ملل متحد نيز روز جمعه اعلام کرد: ارتش اسرائيل اطلاع داده که حدود 1.1 ميليون فلسطيني در غزه بايد ظرف 24 ساعت آينده به سمت جنوب نوار غزه حرکت کنند. در طرف مقابل ، وزارت داخلي غزه اعلام کرد که «ما در خانه و سرزمين خود در غزه ثابت قدم مي‌مانيم و تنها براي رفتن به سرزمين‌هاي 1948 آن را ترک مي‌کنيم و به مردم خود مي‌گوييم: پايدار باشيد. اشغالگر مي‌خواهد دوباره ما را از سرزمينمان آواره کند.»
همزمان با تلاش براي ارعاب مردم غزه و کوچ اجباري آنها به صحراي سينا ، کاروان زرهي ارتش اسرائيل به سمت غزه حرکت کرده است. هنوز به طور دقيق مشخص نيست که آيا نتانياهو قصد حمله زميني به نوار غزه را دارد يا خير اما نکته اساسي اينجاست که اين اقدام منجر به وقوع بي سابقه ترين فاجعه انساني و قطعا تلفات سنگين اسرائيل در جنگ چريکي خواهد شد.
کد مطلب: 204514
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *