۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

کسری معلمِ امروز ناشی از سیاست غلط کاهش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان است

وزیر آموزش و پروش در پاسخ به انتقادها در خصوص حضور دانشجو معلمان در کلاس‌های درس گفت: دانشجو معلمانی که بر سر کلاس می‌روند راهبر آموزشی دارند که به آن‌ها کمک می‌کند و این باعث می‌شود برای معلمی آماده شوند.
کسری معلمِ امروز ناشی از سیاست غلط کاهش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان است

به گزارش مردم سالاری آنلاین، رضامراد صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ادامه انتقادات نسبت به کمبود معلمان و حضور دانشجو معلمان بر سر کلاس‌های درس و نگرانی والدین در این خصوص، گفت: به دانشجومعلمان ما که سال سوم و چهارم و ورودی‌های سال‌های ۹۹ و  ۱۴۰۰ هستند، اجازه داده شده سرکلاس بروند و تدریس کنند. 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: این افراد حتما از کسانی که در سایر دانشگاه‌ها درس خوانده‌اند رفتار، هویت و شیوه‌های معلمی را بهتر می‌دانند؛ چراکه در دانشگاه تربیت معلم درس می‌خوانند و این اتفاق مقدمه‌ای برای کلاس‌های واقعی آنها است.

وی یادآور شد: چه طور در دانشگاه علوم پزشکی کارآموزان (دانشجویان) پزشکی از سال چهارم به بعد وارد بیمارستان می‌شوند؟ این اتفاق هم همان است و طبیعی است و اتفاقا می‌خواهیم این موضوع را ترویج کنیم ولی چارچوب‌مند خواهد بود. 

صحرایی گفت: معلمانی که بر سر کلاس می‌روند راهبر آموزشی دارند که به آن‌ها کمک می‌کند و این باعث می‌شود برای معلمی آماده شوند.

وی درباره این‌که برخی از نمایندگان مجلس عنوان می‌کنند بخشی از کمبود معلم ناشی از وجود کلاس‌های تک نفره در کشور است و اینکه چرا این‌گونه کلاس‌ها به سمت آموزش آنلاین نمی‌رود، بیان کرد: شیوه‌های مختلفی برای جبران کسری وجود دارد. ما در کشور بالای ۵۰۰ کلاس یک نفره داریم که اغلب این مدارس عشایری هستند و امکان آموزش آنلاین آن‌ها وجود ندارد، ما هیچ کدام از این‌ها را از دست نمی‌دهیم و این از افتخارات ماست.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: واقعا کسری معلم ما ناشی از این موضوع( وجود کلاس‌های تک نفره) نیست ناشی از سیاست غلطی است که ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را به زیر ۴ هزار نفر آورد و امروز اثرات خود را نشان می‌دهد.

گفتنی است محمدباقر قالیباف رئیس مجلس امروز در صحن علنی در پاسخ به تذکرات مربوط به عدم تعیین تکلیف مشکل کمبود معلم در کشور با وجود آغاز سال تحصیلی تأکید کرد: روز گذشته در خصوص مشکلات آموزش و پرورش صحبت شد و مقرر شد حتماً به صورت جداگانه و به صورت غیررسمی و جدا از برنامه جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش برای بررسی مشکلات آموزش و پرورش برگزار کنیم و این جلسه در حال تنظیم است و گزارش نظارتی آن نیز در حال آماده شدن است و حتما سازمان امور استخدامی را در این جلسه دعوت می کنیم و در تلاشیم روز یکشنبه این جلسه را پیگیری کنیم.

کد مطلب: 204617
برچسب ها: معلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *