۰
دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰

درخواست مهم اتحادیه اروپا درباره جنگ غزه

در این نشست «وقفه بشردوستانه» در جنگ به منظور رسیدن کمک‌ها به ساکنان نوار غزه بررسی خواهد شد
درخواست مهم اتحادیه اروپا درباره جنگ غزه
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از رویترز،بر اساس پیش‌نویس متن نشست سران اتحادیه اروپا، رهبران این اتحادیه این هفته خواستار «وقفه بشردوستانه» در جنگ میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین خواهند شد تا کمک‌ها به ساکنان غزه برسد. 

مقام‌های اتحادیه اروپا گفتند این متن ممکن است قبل از نشست ۲۶-۲۷ اکتبر (چهارم و پنجم آبان) سران اتحادیه اروپا  تغییر کند. طبق این گزارش، برخی کشورهای عضو درباره درخواست آتش‌بس یا توقف درگیری‌ها ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند می‌تواند به عنوان محدود کردن «حق دفاع» رژیم صهیونیستی تلقی شود. 

 

اتحادیه اروپا از محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه امتناع کرده و آن را «حق دفاع» صهیونیست‌ها از خود خوانده است.سران ٢٧ کشور عضو اتحادیه اروپا روزهای پنجشنبه و جمعه در بروکسل دور هم جمع می‌شوند و قرار است بحران در غرب آسیا از اصلی‌ترین موضوعات در دستورکار نشست آن‌ها باشد.

طبق پیش‌نویس مذکور، شورای اروپا از درخواست گوترش (دبیرکل سازمان ملل متحد) برای وقفه بشردوستانه به منظور دسترسی ایمن بشردوستانه و رسیدن کمک به افراد نیازمندد حمایت می‌کند. در این پیش‌نویس که رویترز می‌گوید به رویت آن رسیده، همچنین درخواست برای آزادی فوری همه «گروگان‌ها» (اسرای حماس) بدون هیچ پیش‌شرطی، مطرح شده است. 

«جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که او هم مانند دیگران سران غربی از حملات رژیم تروریست صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها حمایت می‌کند، امروز دوشنبه پیش از نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در لوکزامبورگ به خبرنگاران گفت: «فعلاً، مهم‌ترین مسأله ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه است». او گفته بود وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز درباره درخواست گوترش برای توقف درگیری‌ها گفت‌وگو می‌کنند. 

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر، کابینه رژیم اشغالگر قدس ضمن اعمال محاصره همه‌جانبه و جلوگیری از ورود غذا، دارو، برق، سوخت و حتی آب به نوار غزه، دستور آغاز حملات گسترده به این منطقه را صادر کرد.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی در پی حملات رژیم صهیونیستی به ۵۰۸۷ شهید و تعداد مجروحان به ۱۵۲۷۳ نفر افزایش یافته است.همچنین جنبش حماس امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد سوخت تمام بیمارستان‌های غزه تمام شده و افزود کمک‌هایی که در دو روز گذشته وارد این منطقه شده برای رفع نیازهای مردم کافی نیست.

کد مطلب: 205147
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *