۰
دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۰

واکنش جالب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از رد صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری

رئیس جدید خانه احزاب ایران که سال‌ها مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز بوده، به خاطره‌ای از مرحوم هاشمی بعد از ردصلاحیت در سال ۹۲ اشاره کرد.
واکنش جالب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از رد صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از فارس،در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ چهره های بسیاری از جناح‌های مختلف سیاسی وارد کارزار انتخابات شده و برای رئیس جمهور شدن در ایران نام نویسی کردند. یکی از این چهره ها مرحوم هاشمی رفسنجانی بود که در سال ۹۲ کاندیدای ریاست جمهوری شد و چندی بعد توسط شورای نگهبان صلاحیت وی تایید نشد.

در همین راستا، قدرت‌علی حشمتیان، رئیس جدید خانه احزاب ایران، که سال‌ها مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی بوده به خاطره‌ای از مرحوم هاشمی رفسنجانی بعد از ردصلاحیت در سال ۹۲ اشاره کرد.

وی در این باره گفت: ایشان دغدغه‌شان این بود که نظام باید تقویت بشود بارها به بنده این موضوع را می‌گفتند.

وی افزود: همین کلمه ضربه‌گیر بودن احزاب برای نظام را آقای هاشمی رفسنجانی به بنده توصیه کردند که شاید اصلا کسی در جامعه این موضوع را نداند؛ در یک ملاقاتی سال ۹۲ بنده خدمت ایشان بودم، دقیقا بعد از آن زمانی که ایشان رد صلاحیت شدند، ایشان به بنده گفتند همه جوره پای نظام باشید، تقویت کنید و حتی توصیه هم به بنده کردند که بیایید از آقای روحانی حمایت کنید. ایشان معتقد بود باید مسؤولین با مردم باشند و در کنار مردم باشند.

حشمتیان در ادامه گفت: آقای هاشمی در آن جلسه گفت؛ بنده با آقا هم دیدار داشتم بنده برای تقویت انتخابات حضور پررنگ دارم و شماها هم بروید و احزاب را توصیه کنید در انتخابات شرکت کنند برای شما توصیه می‌کنم برای نظام و انقلاب کم نگذارید. به خاطر اینکه انقلاب ما زمانی تقویت می‌شود که حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایشان همیشه می‌گفت احزاب باید پای کار باشند و تبعیت از مقام معظم رهبری را به بنده هم توصیه می‌کردند. ایشان در آن جلسه به بنده گفتند احزاب باید ضربه‌گیر نظام باشد. بنده کاری با بچه‌های ایشان ندارم شخصیت خود آقای رفسنجانی انسانی بود که خود را تابع مقام معظم رهبری می‌دانست،‌ مطیع مقام معظم رهبری بود و در کنار آقا بود و هیچ موقع هم به کسی نگفت که از رهبری تبعیت نکنید.

حشمتیان در پایان گفت: اگر آقای رفسنجانی الان بود به جبهه اصلاحات و کسانی که به فکر تحریم انتخابات هستند می‌گفت در انتخابات بیایید و شرکت کنید و اگر ایشان بود همانند گذشته اگر برخی چهره‌ها می‌خواستند پای انتخابات نیایند ایشان توصیه می‌کردند که حتما پای انتخابات بیایید و مردم را به انتخابات دعوت کنید که نظام تقویت شود.

کد مطلب: 205148
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *