۰
سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۵

روسیه و ترکیه برای توقف جنگ غزه آستین بالا زدند

 الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روسیه برای توقف درگیری میان فلسطین و اسرائیل در حال انجام رایزنی‌هایی با ترکیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک است.
روسیه و ترکیه برای توقف جنگ غزه آستین بالا زدند

به گزارش مردم سالاری آنلاین، معاون وزیر خارجه روسیه از رایزنی‌های دیپلماتیک این کشور با ترکیه برای حل اختلافات و توقف درگیری میان دو طرف فلسطین و رژیم صهیونیستی خبر داد.

گروشکو درباره رایزنی‌ها با ترکیه درخصوص ابتکارعمل ارائه شده برای ایجاد ساختار کشورهای ضامن آشتی دو طرف فلسطینی و اسرائیلی گفت: طبیعتا کانال‌های دیپلماتیک برای کار در این شرایط فعال شدند و ما با تمامی شرکایمان و تمامی طرف‌های موثر در تماس هستیم.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: موضعگیری روسیه روشن بوده و همان چیزی است که رئیس جمهور روسیه آن را اعلام کرد و آن در اظهارات مسؤولان وزارت خارجه مشخص است.

او در ادامه گفت: براین باوریم که غلبه بر این بحران بدون حل مشکل اصلی بر اساس ایجاد دو دولت و قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل غیرممکن است.

هفتم اکتبر جاری جنبش حماس عملیات طوفان الاقصی را با شلیک هزاران موشک از نوار غزه و عملیاتی ویژه شامل یورش به چندین شهرک در غلاف غزه آغاز کرد و در ادامه درگیری‌هایی در خیابان‌های این منطقه میان مبارزان فلسطینی و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی شکل گرفت، در ادامه جنگنده‌های این ارتش حملات هوایی شدیدی را علیه نوار غزه آغاز کردند که تا امروز تعداد شهدای فلسطینی به بیش از ۵۰۰۰ تن رسیده و بیش از ۱۴ هزار تن دیگر نیز زخمی شدند.

کد مطلب: 205178
برچسب ها: غزه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *