۰
چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰

امیدوارم پروژه خالص‌سازی را حداقل در وزارت آموزش و پرورش نداشته باشیم

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم پروژه خالص‌سازی را حداقل در وزارت آموزش و پرورش به این شکل نداشته باشیم و بیشتر ملاک و معیار صلاحیت علمی معلمان باشد. یادمان باشد الان ۲ سال است که دولت و ۴ سال است که مجلس دست جریان انقلابی است و ما باید احساس مسئولیت و پاسخ‌گویی داشته باشیم که متاسفانه در روند جلسه روز یکشنبه با وزیر آموزش و پرورش این را مشاهده نکردیم.
امیدوارم پروژه خالص‌سازی را حداقل در وزارت آموزش و پرورش نداشته باشیم

به گزارش مردم سالاری آنلاین، معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت بررسی کمبود معلم در مجلس شورای اسلامی گفت: روز یکشنبه جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان امور استخدامی، وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص معضل کمبود معلم در کشور برگزار شد که نشان می‌دهد بی‌تدبیری ناراحت کننده‌ای را در این خصوص مشاهده می‌کنیم.

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این جلسه مطلقا راهکاری ارائه نشد، عنوان کرد: فقط فراکنی و انداختن توپ در زمین دولت قبل و نظایر آن‌ها مطرح شد.

وی یادآور شد: در این‌که در دولت قبل در حوزه آموزش و پرورش بسیار کم کاری کرده و ریل گذاری‌ها، ریل گذاری‌های درستی نبوده تردیدی وجود ندارد اما اینکه ما دائم از بانیان وضع موجود بگوییم، صحیح نیست. یادمان باشد الان ۲ سال است که دولت و ۴ سال است که مجلس دست جریان انقلابی است و ما باید احساس مسئولیت و پاسخ‌گویی داشته باشیم که متاسفانه در روند جلسه روز یکشنبه این را مشاهده نکردیم. 

سعیدی یادآور شد: نکته بسیار نگران‌کننده‌ دیگر این است که رویکردی در وزارت آموزش و پرورش برای جذب معلم وجود دارد مبنی بر اینکه فقط افراد خاص در این حوزه جذب می‌شود، بسیاری از افرادی که دارای صلاحیت‌های علمی هستند به خاطر نوع نگاه‌شان و بحث‌های سیاسی‌ متاسفانه رد می‌شوند. علاوه بر این در مناطق محروم به شدت دچار کمبود معلم هستیم و مشاهده می‌کنیم قاطبه افرادی که پذیرفته شده‌اند از افراد غیربومی هستند که بعضاً همین افراد غیربومی با استفاده از مشوق‌های جوانی جمعیت خودشان را منتقل می‌کنند و عملا آن کلاس بدون معلم می‌ماند. این‌ها مسائل بسیاری مهمی هستند که باعث نگرانی جامعه است و من امیدوارم پروژه خالص‌سازی را حداقل در وزارت آموزش و پرورش به این شکل نداشته باشیم و بیشتر ملاک و معیار صلاحیت علمی معلمان باشد. 

وی در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی کارکنان دولت گفت: مصوبه مجلس بود اما فعلا هیچ بازخورد روشنی دیده نشده است که دوستان شورای عالی نظارت مجمع در این خصوص چه رویکردی دارند.

کد مطلب: 205235
برچسب ها: آموزش و پرورش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *