۰
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۱
دبیرکل حزب مردم سالاری در نشست جوانان احزاب اصلاح طلب در حمایت از مظلومان غزه:

حمایت مادی و رسانه‌ای ایران از غزه لازم است اما دخالت نظامی نخواهیم داشت

هیمنه رژیم صهیونیستی با عملیات طوفان الاقصی فرو پاشید
مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌ سالاری در نشست جوانان احزاب اصلاح‌طلب که در دفتر مرکزی حزب مردم سالاری برگزار شد، گفت: برخی می‌گویند آنچه در هفتم اکتبر اتفاق افتاد کار خود اسرائیلی‌ها بوده است و دنبال توسعه‌طلبی و کسب امتیاز هستند اما گفته می‌شود نزدیک به ۵۰۰ سرباز اسرائیلی و ژنرال‌های نظامی کشته و یا اسیر شده‌اند؛
حمایت مادی و رسانه‌ای ایران از غزه لازم است اما دخالت نظامی نخواهیم داشت
به گزارش مردم سالاری آنلاین ، مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌ سالاری در نشست جوانان احزاب اصلاح‌طلب که در دفتر مرکزی حزب مردم سالاری برگزار شد، گفت: برخی می‌گویند آنچه در هفتم اکتبر اتفاق افتاد کار خود اسرائیلی‌ها بوده است و دنبال توسعه‌طلبی و کسب امتیاز هستند اما گفته می‌شود نزدیک به ۵۰۰ سرباز اسرائیلی و ژنرال‌های نظامی کشته و یا اسیر شده‌اند؛ این بی‌سابقه است، به هر حال خیلی دور از ذهن است که اسرائیلی‌ها اقدامی انجام دهند که این گونه برایشان تلفات داشته باشد.
مدیر مسئول روزنامه پیام استان سمنان افزود: حتی این تحلیل که روس‌ها به خاطر ماجرای اوکراین این کار را در غزه شروع کرده‌اند خلاف واقعیت است لذا قاطعانه می‌توان گفت این ماجرا مربوط به فلسطینیان داخل غزه است.
وی ادامه داد: این کار را نیروهای مقاومت حماس
ما طرفدار راهکار دیپلماسی برای حل مساله فلسطین هستیم اما با کسانی هم که حرکت حماس را بخواهند نادیده بگیرند مخالفیم
انجام دادند و شکی در آن نیست و این هم به خاطر تحقیر و فشاری است که سال‌های متمادی صهیونیست‌ها نسبت به آنها به لحاظ تاریخی داشتند.
کواکبیان با بیان اینکه هیمنه اطلاعاتی، امنیتی و نظامی اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی فرو پاشید اظهار کرد: این مساله خیلی مهم است و به این زودی‌ها دیگر کسی از صلح ابراهیم نمی‌تواند سخن بگوید. چهره‌ای که اسرائیل از خود در این مدت نشان داد برای همگان ثابت کرد که ارتباط با این رژیم چه نتایجی خواهد داشت. اقدامات و حملاتی که انجام شده است و تاثیری که بر افکار عمومی جهان گذاشت حتی در داخل اسرائیل هم سقوط نتانیاهو را نزدیک کرد.
وی ادامه داد: حماس یک ورقه کاغذ نیست که بگوییم کنارش می‌گذاریم، بلکه یک جریان عمیق است که در غزه و فلسطین ریشه دوانده است. ما همه نوع حمایت معنوی، رسانه‌ای، تبلیغاتی از فلسطین و حماس
حماس یک ورقه کاغذ نیست که بگوییم کنارش می‌گذاریم، بلکه یک جریان عمیق است که در غزه و فلسطین ریشه دوانده است
داریم اما دخالتی در امور و برنامه‌های آنها نداریم. رهبری هم گفتند که ما دست فلسطینی‌ها را می‌بوسیم اما دخالتی در کار آنها نداریم.
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی درخواست‌ها برای اعزام به غزه در ایران گفت: موضع ما دخالت در جنگ نیست. اینها صرفا اقداماتی حمایت‌کننده است.
وی اظهار داشت: موضوع ملی حمایت از فلسطین را نباید به موضوع جناحی کاهش داد.
کواکبیان با بیان خاطره‌ای از موضوع هولوکاست در دوران احمدی‌نژاد و با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی در دنیا و اتحادیه عرب باید برای آتش بس و ارسال کمک‌ کاری کنند اظهار کرد: ما پشتیبانی همه جانبه از محور مقاومت داریم اما دیگران و کشورهای مسلمان و عرب هم باید پای کار بیایند. هم‌چنین از دو کشور مهم چین و روسیه می‌خواهیم در این شرایط در مجامع بین‌المللی و شورای
موضوع ملی حمایت از فلسطین را نباید به موضوع جناحی کاهش داد
امنیت بیشتر کمک کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با انتقاد از ابومازن گفت: او نباید در این شرایط علیه حماس حرف بزند، اگر نمی‌تواند کمکی کند حداقل درد را بیشتر نکند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انتظار داریم هرچه سریع‌تر آتش بس موقت انجام شود و سازمان همکاری‌های اسلامی اقدام ضروری‌تر از صدور بیانیه انجام دهد.
کواکبیان در پایان ضمن تشکر از سازمان جوانان حزب مردم ‌سالاری و آقایان دکتر فلاحت‌پیشه و دکتر خامه‌یار و دبیران کل احزاب اصلاح طلب و روسای شاخه جوانان این احزاب حاضر در جلسه به تفصیل از حضور دکتر خالد قدومی که در این نشست سخنرانی مبسوطی داشتند تقدیر و تشکر کرد و خاطرنشان کرد: ما طرفدار راهکار دیپلماسی برای حل مساله فلسطین هستیم، اما از طرفی با کسانی که حرکت حماس را بخواهند نادیده بگیرند نیز مخالفیم.
کد مطلب: 205924
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *