۰
جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۷
همزمان با انتقادات جهانی، بلينکن به تل‌آويو رفت

فشار برای آتش‌بس در غزه

درگيري ارتش اسرائيل با نيروهاي مقاومت رسما وارد نبردهاي تن‌به تن شده‌است. گردان‌هاي القسام، شاخه نظامي جنبش حماس در بيانيه‌اي اعلام کرد که ديروز (جمعه) عمليات غافلگير کننده‌اي را عليه نيروهاي رژيم صهيونيستي در شمال غرب بيت لاهيا انجام داد که منجر به کشته شدن چهار سرباز صهيونيست شد.
فشار برای آتش‌بس در غزه
گروه بينالملل: درگيري ارتش اسرائيل با نيروهاي مقاومت رسما وارد نبردهاي تن‌به تن شده‌است. گردان‌هاي القسام، شاخه نظامي جنبش حماس در بيانيه‌اي اعلام کرد که ديروز (جمعه) عمليات غافلگير کننده‌اي را عليه نيروهاي رژيم صهيونيستي در شمال غرب بيت لاهيا انجام داد که منجر به کشته شدن چهار سرباز صهيونيست شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،ارتش رژيم صهيونيستي از کشته شدن چهار سرباز خود و زخمي شدن دو تن ديگر در درگيري‌هاي شمال غزه خبر داد.با اين آمار تعداد کشته شدگان ارتش رژيم صهيونيستي از زمان آغاز عمليات زميني در غزه به 23 نفر رسيده است. «دانيل‌هاگاري» که تلاش داشت شکست اطلاعاتي و امنيتي رژيم صهيونيستي را مخفي کند، مدعي شد که به رغم تلاش‌هاي ايران براي باز شدن جبه‌هاي جديد، تلاش خود را بر نابود کردن حماس و بازگرداندن اسيران خود متمرکز مي‌کنيم. راديو رژيم صهيونيستي نيز اعلام کرد که از ابتداي عمليات طوفان الاقصي هزار و 538 صهيونيست از جمله 388 نيروي ارتش کشته و حدود پنج هزار نفر زخمي شده اند.پيشتر وزير جنگ رژيم صهيونيستي به تلفات سنگين در نبرد با مقاومت فلسطين اعتراف کرده بود. يواف گالانت وزير جنگ رژيم صهيونيستي به هلاکت نظاميان صهيونيست در جنگ با رزمندگان مقاومت در غزه اذعان کرد.وي اعتراف کرد: کشته شدن نظاميان ارتش اسرئيل در نبرد با حماس در غزه ضربه مهلک و دردناکي است.
زمان بر عليه اسرائيل
همزمان با درگيري‌هاي تن‌به تن، حملات موشکي و هوايي به غزه ادامه دارد. تعداد شهداي حمله رژيم صهيونيستي عليه غزه به 9 هزار و 227 نفر رسيد که سه هزار و 826 نفر از آنها کودک هستند. تعداد زخمي‌هاي عمليات رژيم صهيونيستي در غزه را نيز 23 هزار و 516 نفر اعلام شده‌است. سخنگوي وزارت بهداشت غزه از شهادت 136 کادر اين وزارتخانه و از بين رفتن 25 آمبولانس در حملات رژيم صهيونيستي خبر داد.
«آنتوني بلينکن» وزيرامورخارجه آمريکا همزمان با امکان گسترش ميدان جنگ، به غزه سفر کرده‌است. واشنگتن اگرچه براي ايران و حزب‌الله خط و نشان مي‌کشد اما تلاش مي‌کند اسرائيل براي پذيرش آتش‌بس تحت فشار قرار دهد.
شبکه «سي.ان.ان» به نقل از منابع ناشناس گزارش داد: «زمان براي اسرائيل به منظور تکميل هدفش مبني بر از بين بردن حماس پيش از به اوج رسيدن خشم جهاني از فاجعه انساني و تلفات غيرنظامي در غزه به شماره در آمده است.» منابع مورد استناد سي.ان.ان گفتند، چند مشاور نزديک جو بايدن، رئيس جمهور آمريکا بر اين باورند که «شايد نه تا چند ماه بلکه تا چند هفته آينده دولت آمريکا ديگر نتواند فشارها به خود براي آنکه علناً براي آتش‌بس درخواست کند را تحمل کند.» اين منابع بيان داشتند، رئيس جمهور آمريکا و تيم امنيت ملي او از بابت حملات هوايي اخير رژيم صهيونيستي به اردوگاه آوارگان جباليا در شمال غزه خطر ويژه‌اي احساس کردند و به ادعاي اين منابع «بايدن ابداً از اين اتفاق خوشش نيامد.»
يکي از منابع به سي.ان.ان گفت: «مشکل اسرائيل اين است که حالا انتقادات از آن نه فقط از سمت منتقدانش بلکه همچنين از سمت بهترين دوستانش نيز با صداي بلندتري بيان مي‌شود.»
به نوشته خبرگزاري «اسپوتنيک»، اين منابع اظهار کردند: «بايدن به بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل گفته است، تصاوير بيرون کشيدن اجساد زنان و کودکان از زير آوارها ممکن است قابليت ارتش اسرائيل براي ادامه دادن به عمليات فعلي خود را محدود کند و اسرائيل در صورتي که گام‌هايي براي به حداقل رساندن تلفات غيرنظاميان در غزه اتخاذ نکند با قضاوتي تند از سوي جامعه بين‌المللي مواجه خواهد شد.»
به گزارش اسپوتنيک، ارتش رژيم صهيونيستي اعلام کرده، شهر غزه را محاصره کرده و دارد عمليات‌هايش را در منطقه «تشديد مي‌کند». از سوي ديگر گزارش شده که در پي تشديد بمباران‌هاي رژيم صهيونيستي در غزه، نور منورهاي شليک شده و انفجارها آسمان شمال غزه را در شب روشن کرده‌اند.
روزنامه «تايمز آف اسرائيل» به نقل از گزارشي از شبکه کان رژيم صهيونيستي اعلام کرد که بنيامين نتانياهو، نخست وزير اين رژيم در حال بررسي درخواست‌هاي ايالات متحده براي آتش بس انساني کوتاه مدت در غزه است.
اين روزنامه گزارش داد که يک مسئول رژيم صهيونيستي گفته است که «آتش بس چند ساعته ممکن است».
کد مطلب: 205771
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *