۰
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۵

«آنروا» حقایقی تکان‌دهنده از جنگ خونین اشغالگران در غزه فاش کرد

آنروا اعلام کرد، تعداد کودکان و زنانی که تنها در ۴۰ روز در نوار غزه به شهادت رسیدند، از تعداد غیرنظامیان کشته شده در جنگ اوکراین در حدود ۲۲ ماه بیشتر است.​
«آنروا» حقایقی تکان‌دهنده از جنگ خونین اشغالگران در غزه فاش کرد

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر افزود: با همه معیارها، وضعیت غزه بی‌سابقه و تکان دهنده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد شهدای غیرنظامی و کارکنان سازمان ملل در غزه بی‌سابقه است.

لازارینی تاکید کرد که «تعداد کودکان و زنانی که در غزه در ۴۰ روز شهید شده‌اند، از تعداد غیرنظامیان کشته شده در طول جنگ اوکراین که حدود ۲۲ ماه پیش آغاز شد، بیشتر است».

روز جمعه، وزارت بهداشت غزه فاش کرد که از هفت اکتبر تاکنون ۸۰۰۰ کودک و ۶۲۰۰ زن به شهادت رسیده‌اند.

لازارینی گفت: «سطح ویرانی در غزه نیز بی‌سابقه است، زیرا ۶۰ درصد زیرساخت‌ها ویران شده‌است.»

وی افزود: ۹۰ درصد جمعیت غزه آواره شده‌اند.

پیشتر آنروا اعلام کرده بود که تعداد کارمندان کشته شده این آژانس در نوار غزه از هفت اکتبر به ۱۳۵ نفر رسیده‌است.

در ۲۱ نوامبر، هیئت ناظر حقوق بشر سازمان ملل متحد در اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که از زمانی که روسیه عملیات نظامی گسترده خود را به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرد، حداقل ۱۰ هزار غیرنظامی از جمله بیش از ۵۶۰ کودک کشته شده‌اند.

این در حالی است که ارتش اشغالگر از هفت اکتبر گذشته جنگ ویرانگری را علیه غزه آغاز کرده‌است که تا روز جمعه ۱۸ هزار و ۸۰۰ شهید و ۵۱۰۰۰ مجروح که بیشتر آنها کودک و زن بودند، برجای گذاشته‌است و دست به تخریب گسترده علیه زیرساخت‌ها و «فاجعه انسانی بی‌سابقه» زده‌است.

کد مطلب: 208297
برچسب ها: غزه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *