۰
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۹

سازمان جهانی بهداشت: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه می‌میرد

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که هر ۱۰ دقیقه یک کودک در نوار غزه جان خود را از دست می‌دهد و به شهادت می‌رسد.
سازمان جهانی بهداشت: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه می‌میرد

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، ریچارد پپرکورن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در اراضی فلسطین اشغالی در کنفرانس مطبوعاتی در شهر ژنو گفت: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در نوار غزه جان خود را از دست می‌دهد. به نظر من ما به بدترین و دردناک‌ترین لحظه در تاریخ بشریت نزدیک می‌شویم. ما به توقف دائم درگیری در غزه نیاز داریم. حدود ۱۶ هزار نفر در غزه از هفتم اکتبر کشته شده‌اند که بیش از ۶۰ درصد آنها زن و کودک هستند. حملات اسرائیل همچنین منجر به زخمی شدن بیش از ۴۲ هزار نفر در نوار غزه شده است.

وی گفت: با افزایش حملات اسرائیل به جنوب غزه در اطراف شهرهای خان یونس و رفح وضعیت نوار غزه هر ساعت بدتر می‌شود. کمک‌های بشردوستانه‌ای که وارد غزه می‌شود، بسیار اندک است. با کوچ تعداد زیادی از ساکنان شمال غزه به جنوب آن ما نگران ضعف سیستم بهداشتی در غزه هستیم. همان اتفاقاتی را که در شمال غزه شاهد آن بودیم در جنوب غزه نیز شاهد آن خواهیم بود. ما در آستانه یک فاجعه انسانی شدید هستیم.

پپرکورن گفت: اسرائیل به سازمان وی دستور داده که کمک‌ها را از انبارهای خان یونس خارج کند چرا که این منطقه در روزهای آینده صحنه جنگ خواهد بود.

وی گفت: ما باید مطمئن شویم که می‌توانیم کمک‌های پزشکی اساسی را وارد غزه کنیم.

در این راستا توماس وایت، مدیر امور آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) در غزه گفت: به بیش از ۶۰۰ هزار نفر دستور داده شده که برای نجات از بمباران و حملات اسرائیل از محل خود کوچ کنند. رفح که تعداد ساکنان آن ۲۸۰ هزار نفر است و میزبان ۴۷۰ هزار آواره داخلی است، گنجایش دو برابر شدن تعداد آوارگان و ساکنان را ندارد.

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرده که موج دیگری از آوارگی در غزه در حال وقوع است و وضعیت لحظه به لحظه بدتر می‌شود. این آژانس تاکید کرد که کل نوار غزه به یکی از خطرناک‌ترین نقاط جهان تبدیل شده و هیچ منطقه امنی وجود ندارد.

جیمز الدر، سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز گفت: مناطقی که اسرائیل آنها را در غزه امن اعلام کرده نمی‌توانند نیازهای اساسی ساکنان را رفع کنند. عدم وجود آب آشامیدنی سالم و پناهگاه محیط خوبی را برای گسترش بیماری‌ها ایجاد می‌کند.

وی در گفتگو با خبرنگاران از قاهره بعد از سفر به غزه گفت: زمانی که فراهم کردن غذا، آب، دارو و پناهگاه تضمین شود، منطقه امن وجود خواهد داشت. من به شخصه دیدم که چنین چیزهایی به هیچ وجه وجود ندارد. تنها توقف درگیری می‌تواند کودکان غزه را نجات دهد.

اشغالگران امروز (چهارشنبه) در ادامه عملیات نظامی در چندین محور در غزه، عملیات زمینی و هوایی خود را در خان یونس در جنوب غزه گسترش دادند. این در حالی است که مقاومت به مقابله با هجوم اشغالگران ادامه می‌دهد و در بیش از یک محور با آنها درگیر است و تلفات جانی و خساراتی را به آنها وارد می‌کند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس هفتم اکتبر عملیاتی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» با عنوان عملیات طوفان الاقصی آغاز کرد. به دنبال این عملیات رژیم صهیونیستی تجاوزات وحشیانه‌ای را به مناطق مسکونی در نوار غزه انجام داد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای، جمعه گذشته بار دیگر از سر گرفته شد.

کد مطلب: 207634
برچسب ها: غزه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *