۰
يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

پوتین به غرب رو دست زد

با گذشت حدود دو سال از جنگ روسیه و اوکراین، از شدت تقابل مسکو با غرب نه تنها کاسته نشده است، بلکه در روزهای اخیر شاهد شدت گرفتن آن بوده‌ایم.
پوتین به غرب رو دست زد

به گزارش مردم سالاری آنلاین، با تداوم روند اعمال تحریم‌ها علیه روسیه توسط کشورهای اروپایی و آمریکا به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها آتش این درگیری فروکش کند. چرا که ایالات متحده آمریکا هم به تازگی و در ادامه در نظر گرفتن بسته تحریمی علیه مسکو، تحریم‌های جدیدی را در نوامبر علیه پروژه آرکتیک ال‌ان‌جی۲ وضع کرد. آمریکا و متحدانش در اروپا همچنین مذاکراتی را برای ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی‌های مسدود شده روسیه و استفاده از آن‌ها برای کمک به اوکراین از سر گرفته‌اند.

با این حال درگیری روسیه با غرب تنها به زمان آغاز جنگ اوکراین باز نمی‌گردد و سابقه طولانی‌تری دارد، در واقع از زمان تقسیم کشورها به بلوک شرق و غرب این درگیری شکل جدی‌تری به خود گرفته و در طی این سال‌ها اتفاقات متعددی باعث شده تا گاهی تشدید یا تضعیف شود.

یکی از نمونه‌های بارز این تقابل‌ها مربوط به دی ماه سال ۱۳۹۳ است؛ زمانیکه در همین دی ماه پوتین در واکنش به تحریم‌های روسیه تصمیم به اقدام متقابل گرفت و دستور جالب توجهی را صادر کرد. روزنامه دنیای اقتصاد با تیتر «اسلحه سیب علیه جنگ نفت» درباره این اتفاق نوشته است: «پوتین واردات سیب را به کشور روسیه ممنوع اعلام کرده است و براساس دکترین تازه خود در حوزه اقتصاد قصد دارد که وابستگی این کشور را به واردات کالا، به ویژه محصولات غذایی کاهش دهد.»

بنابر اعلام سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه، به دستور پوتین تیمی از وزارت بهداشت برای کمک به قربانیان به شهر بلگورود روسیه اعزام شدند.

این روزنامه در ادامه با اشاره به متحدان ثروتمندی که پوتین دارد، از اقدامات انجام شده در حوزه حوزه انرژی و کشاورزی در این کشور سخن گفته تا گام موثری در راستای تحقق خودکفایی محصولات غذایی بردارند.

آنچه بیشتر از همه درباره این اتفافات جلب توجه می‌کند، جنگ قدرت میان غرب و مسکو است که شاید جنگ اوکراین تنها بهانه‌ای تازه برای تشدید این جنگ بوده است نه بیشتر از آن.

کد مطلب: 209047
برچسب ها: پوتین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *