۰
جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۰

قلعه‌نویی: سرمربیگری در ایران، سخت‌تر از برزیل است!

سرمربی تیم ملی ایران معتقد است این دوره بهترین جام ملت‌های آسیا در تاریخ برگزار می‌شود.
قلعه‌نویی: سرمربیگری در ایران، سخت‌تر از برزیل است!

ورزش سه نوشت:
امیر قلعه‌نویی در آستانه شروع جام ملت‌های آسیا در گفت‌وگوی تصویری با شبکه الکاس قطر با اشاره به حضورش روی نیمکت تیم ایران عنوان کرد: فکر می‌کنم فشار سرمربیگری در تیم ملی ایران، بیشتر از سرمربیگری در تیم ملی برزیل است و سرمربی این تیم کار سختی دارد.

او به عدم قهرمانی ایران در سالیان اخیر در جام ملت‌های آسیا اشاره کرد و افزود: فوتبال در آسیا بسیار پیشرفت کرده و آخرین قهرمانی ایران در جام ملت‌ها به 48 سال قبل برمی‌گردد که در آن زمان رقبای ما آنقدر قوی نبودند و پیشرفت زیادی نداشتند.

سرمربی تیم ملی ایران یادآور شد: رقبای خیلی خوبی داریم که از نظر زیرساخت پیشرفت زیادی کردند ولی ما عقب‌گرد داشتیم. من دو دوره سرمربی تیم ملی ایران شدم که دفعه اول شرایط خیلی سخت بود و فدراسیون فوتبال ایران وضعیت خاص خود را داشت، پس از آن فوتبال ایران تعلیق شد و گروه انتقالی آمد و آنها هم درگیری‌های خودشان را داشتند ولی الان مسائل طور دیگری است.

قلعه‌نویی ادامه داد: ما با توجه به ارتباط خوبی که با فدراسیون فوتبال، همکاران و بازیکنان توانستیم در 6 ماه گذشته انسجام خیلی خوبی در بحث مدیریت، ستادی، فنی و ... داشته باشیم و بازیکنان را درست کنیم که مجموعه‌ی فوتبال از این روند خیلی خوشحال هستند.

او با بیان اینکه به همه رقبا احترام می‌گذاریم و بازی مقابل آنها را سخت می‌دانیم، ابراز کرد: باید با همه توان و انگیزه مسابقات را انجام بدهیم. دو، سه تیم شانس قهرمانی بیشتری در جام ملت‌های آسیا دارند که ژاپن مجزا بوده و به نظرم ورزش آنها از آسیا جدا شده است. عربستان، کره جنوبی، استرالیا، قطر میزبان و ... تیم‌های خوبی هستند و باید به همه حریفان احترام بگذاریم و تمام بازی‌ها مثل فلسطین، هنگ کنگ و امارات در دور گروهی را هم سخت بدانیم.

سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به برگزاری دوره آموزشی قبل از جام ملت‌ها از محل انجام تمرینات و مسابقات تیم‌ها اظهار کرد: این کارگروه و ورکشاپ بسیار مهم است و به نظرم کشور قطر به خوبی این کار را انجام می دهد. خود من هم حضور پیدا کردم تا یکبار دیگر از هتل محل اقامت، مکان تمرین، استادیوم‌ها و ... بازدیدی داشته باشیم. قطر در این کارگروه بسیار به نحو احسن برنامه ریزی و مدیریت کرده و جا دارد از آنها تشکر کنم.

قلعه‌نویی اضافه کرد: قطر از سالی که بازی می‌کنم، سومین دوره میزبانی در جام ملت های آسیا را تجربه می کند و اگر اشتباه نکنم، یک دوره از مسابقات آسیایی را هم میزبانی کرده است. این موضوع نشان می دهد که این کشور یکی از بهترین میزبانان در تمام دنیا باشد، نه فقط آسیا.

او یادآور شد: میزبانی در جام جهانی 2022 قطر شاید دیگر تکرار نشود و به عنوان یک آسیایی باید از مسؤولان کشور قطر تشکر کنم که این جام جهانی را به نحو احسن انجام دادند. در اجلاس فیفا هم یک انتقادی از آرسن ونگر داشتم و گفتم وقتی چهار مسابقه از جام جهانی در یک روز انجام می‌شد (اشاره به برگزاری بازی‌ها در قطر) را چرا به یک قاره (جام جهانی 2026 در قاره آمریکا) منتقل کردند؟ به نظرم این اتفاق به کیفیت بازی‌ها در جام جهانی آینده تاثیر منفی خواهد گذاشت.

سرمربی تیم ملی ایران تصریح کرد: برگزاری این دوره از مسابقات در قطر به نظرم بهترین جام ملت‌ها در آسیا خواهد بود، چراکه تیم‌های ستادی با زیرساخت مناسب و پیشرفت قابل توجه در آسیا را شاهد هستیم. از سوی دیگر همه امکانات ازجمله هتل، زمین چمن و برنامه‌ریزی مناسب در این جام ملت‌ها دیده می‌شود و فکر می‌کنم این جام از نظر کیفیت بهترین خواهد بود.

قلعه‌نویی با اشاره به دوران بازی در قطر ابراز کرد: در استادیوم خلیفه خاطراتی دارم. آن سال‌ها که در قطر بازی می‌کردم، دو جام به همراه تیمم به دست آوردیم که یکی از آنها جام امیر بود. از سوی دیگر یکبار هم در مرحله مقدماتی جام جهانی در ورزشگاه خلیفه همراه با تیم ملی ایران در چندین بازی به میدان رفتم که در دیدار مقابل ژاپن یک پاس گل به آقای حسن‌زاده دادم و دو بر یک به پیروزی رسیدیم و اتفاقا در همان روز، دخترم هم به دنیا آمد. از کشور قطر دو خاطره خوب دارم که امیدوارم سومی هم جام ملت‌های آسیا باشد تا تکمیل شود.

کد مطلب: 209743
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *